Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo , ik heb een vraag . In mijn Kia Sportage 2012 zit een avic f930bt . Ik heb kort geleden een subwoofer ingebouwd en de speakers vervangen . Nu kwam ik er achter dat als ik er een test cd in had dat het geluid wat uit de rechter speaker moet komen er links uit komt .! Als ik de balans regel gaat het geluid wel ggoed links naar links en andersom . Kan iemand mij zeggen hoe dit kan en belangrijker hoe kan ik dit verhelpen .

M.v.g

Pieter

Geplaatst

Weet je wel zeker dat die CD klopt?

Het klinkt stom, maar ik gebruik voor het checken altijd het nummer "Dum Da Dum" van Melody MC; daarin zit op ongeveer 1:25 een stukje tekst "Left, Right, Left, Right, Stereo!" wat overeenkomstig is afgemixt :-)

Als balansregeling klopt is namelijk mijn eerste verdachte de bron; alles voor de eindversterker in de radio is vast aangesloten en kan bijna niet worden verwisseld...

• Like 1
Geplaatst

Hallo Murcielaygo , het is toch echt zo left komt van right en andersom . Wel gek . Ik heb niet zelf de HU er in gezet. Ik heb alleen de subwoofer aangesloten op de HU . wat zou het nog meer kunnen zijn ?

M.v.g

Pieter

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Vreemd.

Hoe is de radio verbonden met de speakers? Rechtstreeks, of via een versterker?

Ik heb vele radio's ingebouwd, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, noch kan ik het zomaar verklaren...

Geplaatst

Rechtstreeks. het is een avic F930BT met ingebouwde 4x50 watt versterker , en ik heb hem niet ingebouwd dit heeft de vorige eigenaar laten doen . Maar goed. geluid is prima , maar ik blijf het vreemd vinden .

Misschien ligt het aan ISO verloopstekker (als ik dat goed heb ) maar ja hoe kom ik daar nu weer achter .

M.v.g

Pieter

Geplaatst

Nou ik ben er achter pfffffff ik heb gewoon niet goed geluisterd . Mijn schoonzoon heeft geluisterd en wat blijkt het is gewoon goed , ik schaam me een beetje een beetje veel dus , maar goed ben wel blij dat alles wel goed werkt

• Like 1
Geplaatst

Klopt Arjan , maaaaaar helemaal seniel ben ik toch niet WANT . als ik mijn iPhone 5 bedraad aansluit dan klopt het niet dan is links rechts en andersom , cd is goed , via Bluetooth is goed , USB stick is goed dus is toch iets niet goed met aux aansluiting

Geplaatst

Je zou het wel zeggen Murcielaygo , maar nu komt het ik heb twee van die kabeltjes , en alle twee doen ze het verkeerd , heb jij het al eens bedraad geprobeerd ?

Geplaatst

Ik gebruik mijn telefoon eigenlijk nooit voor muziek in de auto, omdat ik daarin een iPod "vast" heb hangen.

Maar ik wil het wel eens voor je proberen. Je gebruikt een koptelefoon-kabeltje neem ik aan?

Geplaatst

Oh, dan kan ik niet vergelijken.

Ik heb een iPod-kabel met Dock-connector en een iPod nano 2 die rechtstreeks past...

Zijn die kabeltjes wel van Kia? Het zijn namelijk verschillende als ik ze zo zie en ze zien er ook heel anders uit dan die ik heb in mijn Picanto met de USB- en audio in 1 plug ipv twee kabeltjes.

Heb je mogelijkheid om te testen met een device met Dock-connector? Of mogelijkheid draden door te meten tussen de connectoren? Want dan wil ik wel eens weten welke pins van de connector met de audioplug verbonden zijn...

Geplaatst

Hallo , ik heb een vraag . In mijn Kia Sportage 2012 zit een avic f930bt . Ik heb kort geleden een subwoofer ingebouwd en de speakers vervangen . Nu kwam ik er achter dat als ik er een test cd in had dat het geluid wat uit de rechter speaker moet komen er links uit komt .! Als ik de balans regel gaat het geluid wel ggoed links naar links en andersom . Kan iemand mij zeggen hoe dit kan en belangrijker hoe kan ik dit verhelpen .

M.v.g

Pieter

Mag ik je vragen hoe je de versterker hebt aangesloten aan de HU?

Kon dit eeenvoudig met tulpaansluitingen?

Ik krijg volg. week mijn Rio en heb nog versterker en subwoofer liggen van in mijn Picanto, en zou deze graag inbouwen.

Natuurlijk te zien of deze nav tulp aansluitingen heeft, nog eens navragen.

Geplaatst

de orginele radios / navigatie sijsteemen hebben geen tulp stekker aansluitingen achter op

dus als je een versterker er tussen wilt maken zul je zelf van die filters tussen de speaker draden moeten maken

het zelfde geld voor de subwoofer

Geplaatst

de orginele radios / navigatie sijsteemen hebben geen tulp stekker aansluitingen achter op

Wacht eens even; als de originele AUX/USB is aangesloten op die Pioneer, is dat dan niet met tulppluggen? Zitten DIE niet verkeerd aangesloten nu? Zijn die los geweest bij het inbouwen van de sub?

Geplaatst

Pffff daar sla je de spijker op de kop Murcielaygo . Ik denk zelf ook dat dat het geval is , zit maar 1 ding op de HU weer even los koppelen , word vervolgd ik heb nog 1 week vak

Ik hou je op de hoogte.

• Like 1
Geplaatst

Picaman , ik heb een actieve subwoofer geïnstalleerd . En deze rechtstreeks op de HU aangesloten .

Geplaatst

dus als je een versterker er tussen wilt maken zul je zelf van die filters tussen de speaker draden moeten maken

het zelfde geld voor de subwoofer

Picaman , ik heb een actieve subwoofer geïnstalleerd . En deze rechtstreeks op de HU aangesloten .

Moet ik dus doen zoals in de Picanto.

Bedankt aan beiden.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...