Jordan Geplaatst 1 December, 2015 Geplaatst 1 December, 2015 Aangezien de dealer me toch iets te duur was ben ik zelf op onderzoek uit gegaan. Via de onderdelenlijn heb ik een goede zekeringkast uitgehaald en vanmiddag (in de regen) vervangen. Het was nog geen uurtje werk en gelukkig werkt alles weer naar behoren. Ik helemaal happy en flink wat geld bespaard. Namelijk €500,- De zekeringkast via de onderdelenlijn heeft me €80,- gekost + €10,- verzendkosten. Quote
Riofan Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Sinds vandaag gaat mijn rechter achterdeur niet meer open niet van buiten of van binnenuit. Het cv lampje op het dashboard knippert ook. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik de deur weer open krijg? Het gaat om een Rio uit 2011. Quote
Murcielaygo Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Klinkt als een probleem met de links of het motortje. Doet de rest het nog wel? Quote
Riofan Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Ja rest werkt gewoon, zou dit onder garantie vallen? Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Als de Rio gewoon zijn onderhoudsbeurten heeft gehad en nog geen 150.000km heeft gereden. zal dit gewoon onder garantie vallen. Quote
Murcielaygo Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Lijkt mij dan idd een garantiegevalletje. En aangezien er een knipperend lampje is "weet" de auto blijkbaar dat er wat mis is... Quote
Jordan Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Deur openen bij defecte CV, daarbij kan ik je niet helpen. Ik weet wel hoe je de deur kan afsluiten bij een defecte cv. In het portier slot (sleuf) waar de sluitbeugel in valt, zit een plastic schroef. (Let op! Niet de kinderbeveiliging) Tenminste het lijkt op een schroef met platte steek. Hierin kun je je contactsleutel inzetten en een slagje draaien. Hiermee kun je je portier afsluiten en openen. Maar daar kom je alleen bij als het portier open is. Ik zou zo niet weten of er een manier is om erbij te komen als het portier gesloten is. Quote
Jordan Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Lijkt mij dan idd een garantiegevalletje. En aangezien er een knipperend lampje is "weet" de auto blijkbaar dat er wat mis is... Maar dat kan nog een flinke zoektocht worden. Vaak geeft de computer geen foutmelding. Bij mij niet tenminste. De monteurs hebben een dik uur moeten zoeken om er achter te komen dat de zekeringkast defect was. Quote
Riofan Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Bedankt voor jullie meedenken hierin...morgen maar afspraak maken met de garage Quote
Ange Geplaatst 9 Maart, 2016 Geplaatst 9 Maart, 2016 Hou mijn naam is A. van Noppen eigenaresse van een Kia rio nov 2011. Goede auto alleen de deurvergrendeling werkt niet mee... Quote
Jordan Geplaatst 9 Maart, 2016 Geplaatst 9 Maart, 2016 Ik kon mijn Rio ook niet afsluiten, zowel met de afstandsbediening als handmatig met de sleutel. Openen ging wel. Na veel zoeken bleek de zekeringkast defect. Hierin zit de aansturing voor de CV. Kosten bijna €600,- inclusief montage. Ik heb voor €80,- een zekeringkast van de sloop (onderdelenlijn) gehaald en zelf vervangen. Het systeem werkte weer perfect. Vraagje: als je CV niet werkt, knippert dan het CV lampje onder je radio? Als dit knippert geeft het al aan dat er iets niet goed zit in je CV. Grote kans dat het dan ook je zekeringkast is die aan vervanging toe is. Quote
bigwade Geplaatst 9 Maart, 2016 Geplaatst 9 Maart, 2016 Kan Ange zijn of haar avatar even aanvullen ? Vinden we leuk, en weten we tegen wie we praten Quote
Hanz001 Geplaatst 9 Maart, 2016 Geplaatst 9 Maart, 2016 Het vervangen van die zekeringkasten van 600 Euries... Is dat niet gewoon garantiewerk? Of mis ik wat? Quote
Jordan Geplaatst 9 Maart, 2016 Geplaatst 9 Maart, 2016 Ik zat op 211.000 km dus idd geen garantie meer. Natuurlijk zou Ange aanspraak op garantie moeten kunnen maken. Maar moraal van het verhaal....check de zekeringkast. Quote
intro Geplaatst 11 Maart, 2016 Geplaatst 11 Maart, 2016 ik heb zelf een keer schade gehad aan mijn auto en gewoon een leen wagen mee gekregen zonder iets hiervoor hoeven te betalen. je hebt 7 jaar garantie ookal had je dit niet trouwens dan alsnog hoor je gewoon een leen auto mee te krijgen als jou auto in de garage blijft staan erg vreemd dat je hiervoor 28 euro moet betalen heb zoiets nog nooit gehoord. Een leen auto mee krijgen zoiets is gewoon services vanuit de garage Quote
Smart Geplaatst 11 Maart, 2016 Geplaatst 11 Maart, 2016 Bij garantie aanspraak hoor je niet te betalen voor een leenauto Quote
Henk368 Geplaatst 20 December, 2023 Geplaatst 20 December, 2023 hallo, bij mijn Carens knippert de deurvergrendeling regelmatig, op slot, van slot enz. Met name als ik een deur open of dicht doe, hoor ik een aantal keren klik,klik enz. Daarna stil en alles weer normaal. De batterij van AB heb ik al vervangen. Wat kan dit zijn of verhelpen? Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 December, 2023 Geplaatst 20 December, 2023 Dat klinkt als een deur die niet goed afsluit, of een schakelaar (of diens bedrading) in een slotmotor die het niet goed doet, waardoor de auto "denkt" dat de deur niet goed dicht is. Quote
Autootje Geplaatst 19 Januari Geplaatst 19 Januari Op 20-12-2023 om 12:05, zei Henk368: hallo, bij mijn Carens knippert de deurvergrendeling regelmatig, op slot, van slot enz. Met name als ik een deur open of dicht doe, hoor ik een aantal keren klik,klik enz. Daarna stil en alles weer normaal. De batterij van AB heb ik al vervangen. Wat kan dit zijn of verhelpen? Hoi. Ik lees toevallig nu jou bericht hier. Ik heb hetzelfde. Weken lang dit gedaan. Nu gaat hij helemaal niet meer op slot. Heb jij dit ook gehad en hoe heb je het opgelost ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.