patten Geplaatst 15 Juni, 2009 Geplaatst 15 Juni, 2009 Gefeliciteerd! Het "nog even wachten" is het wel waard. Toevallig heb ik nu een week vakantie, dus lekker toeren. Net de Deutsche autobahn gehad... Moest de 1.4 even Quote
Henk.W Geplaatst 16 Juni, 2009 Geplaatst 16 Juni, 2009 Bij mij geeft de teller net wat te weinig aan ong. 3km. Ik vind de snelheids indeling van de teller raar en waardeloos. Tot 120km is de indeling per streep 5km en na de 120 is de indeling per streep 10 km, dit heeft mij al een paar bekeuringen gekost. Je denkt dan 125 te rijden dat is dan 130 + de afwijking er bij en het is prijs. Dus pas maar op. Quote
Alex VB Geplaatst 16 Juni, 2009 Geplaatst 16 Juni, 2009 Persoonlijk vind ik deze indeling op de kilometerteller beter dan de indeling die de meeste hebben met per streep 10 km. Daarbij is mijn afwijking ook maar 1km ten opzichte van de GPS (Militair en Burger) Quote
patten Geplaatst 16 Juni, 2009 Geplaatst 16 Juni, 2009 (aangepast) De meeste fabrikanten stellen het bewust zo af dat de teller wat meer aangeeft om problemen met wetgeving te voorkomen. Er is ook weinig info over wat wel en niet mag, maar het lijkt me wel oppassen.... http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=467&Itemid=26 5.2.15 - Personenauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed zichtbaar is. Als ik het zo lees, dan mag de teller wel teveel, maar niet te weinig aangeven. Anders ben je in overtreding. Bandenspanning/diameter zijn van directe invloed. Bij mij geeft de teller net wat te weinig aan ong. 3km.Ik vind de snelheids indeling van de teller raar en waardeloos. Tot 120km is de indeling per streep 5km en na de 120 is de indeling per streep 10 km, dit heeft mij al een paar bekeuringen gekost. Je denkt dan 125 te rijden dat is dan 130 + de afwijking er bij en het is prijs. Dus pas maar op. 16 Juni, 2009 aangepast door patten Quote
J-Z Geplaatst 16 Juni, 2009 Geplaatst 16 Juni, 2009 Beste Kia-rijders, Vandaag wederom voor niks naar de dealer geweest, alle auto's onder kroymans geimporteerd staan nog steeds vast en is momenteel beslag op gelegd door de banken die nog geld krijgen van kroymans. bij de vraag wanneer hij dacht te kunnen leveren zou hij nu eindelijk eens eerlijk, ik weet het ook niet meer. Hehe eindelijk eens een eerlijk antwoord. 6 weken geleden was het steeds binnen een week max 2 weken etc. momenteel is KIA in justitieel conflict met betrekking tot 1600 auto's geimporteerd onder kroymans. Het Nederlands recht kennende kan het echt nog wel even duren voordat Kia deze auto's op kenteken kan plaatsen. De dealer heeft zelfs voor sommige klanten die inmiddels al autoloos waren een nieuwe besteld omdat hij dan tenminste een levertijd durft te zeggen. Vrees inmiddels is of de auto er voor de vakantie wel is anders word het voor mijn ouders gewoon nog de RIO die overigens prima bevalt. Kia heeft zichzelf inmiddels een slechte naam gegeven door te liegen over de staat van levering. waren ze in het begin gewoon eerlijk geweest was er niks aan de hand. voor mensen die echt staan te springen om de auto omdat hun oude niet goed meer is kan ik me voorstellen dat men het koopcontract ontbind, alhoewel ik van mening ben dat er heus wel wat regelen is met de dealer want daar doen ze absoluut niet moeilijk over. mijn ouders auto is tenslotte al voor een vaste prijs gekocht door de dealer en zolang ze de nieuwe nog niet hebben kunnen ze daar gerust in doorrijden ook al is dat natuurlijk voor de dealer ook niet prettig. Dus alle kialiefhebbers veel sterkte maar naar mijn mening is het einde nog niet in zicht. Mvg, JZ Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 16 Juni, 2009 Geplaatst 16 Juni, 2009 Hoi JZ, Da's vervelend om te horen, maar denk dat je wel gelijk hebt wat betreft het eerlijk zijn naar de klant. Hadden ze vanaf dag 1 eerlijk gereageerd, had het verhaal anders gelopen. Is het voor jullie niet ook bespreekbaar met de dealer om opnieuw een auto te bestellen zodat deze w Quote
GWVelden Geplaatst 16 Juni, 2009 Geplaatst 16 Juni, 2009 Eind April besteld, gisteren bij de dealer, volgende week ophalen. Lang niet slecht! Mijn dealer had er 35 ineens geleverd gekregen! voorlopig overwerken en geen vrije dagen voor de heren monteurs dus! Quote
mh1206 Geplaatst 16 Juni, 2009 Geplaatst 16 Juni, 2009 Hehe eindelijk na een half jaar kwam vandaag toch nog het bericht dat "mijn" Kia 22 juni bij het lease-bedrijf staat. Als mijn planning het toelaat ga ik hem gelijk ophalen. Het is overigens bij dit lease bedrijf altijd spannend of je wel de auto krijgt die je besteld hebt. Je kunt daarom het beste een uitvoering bestellen met alles er standaard op en aan(exclusive in dit geval) , dan dat je opties bij een "kale" versie besteld. Ik houd jullie op de hoogte en hoop de alle wachters snel beloond worden:???: Quote
sylvia Geplaatst 17 Juni, 2009 Geplaatst 17 Juni, 2009 Heb net de dealer maar weer eens gebeld... Helaas kan mijn dealer nog steeds niks zeggen over wanneer het kenteken van de Cee'd 1.4 X-ecutive binnen komt... Zo frustrerend omdat de auto zelf al rij klaar staat... maar als ik alle smiles zie van degene die 'm eindelijk hebben...wacht ik nog maar even, iets minder geduldig, af... Quote
mh1206 Geplaatst 22 Juni, 2009 Geplaatst 22 Juni, 2009 Mijn Kia Cee'd SW Exclusieve 1.6 cdti (85Kw) is vandaag door het lease bedrijf gebracht op de lokatie waar ik aan het werk was. Heb er al zo'n 160 Km naar huis mee gereden. Hij bevalt zeer goed en in deze uitvoering zit er echt alles op en aan wat je kunt wensen. Qua luxe overtreft hij ruim mijn vorige (Opel astra SW Cosmo) auto welke ook al redelijk uitgerust was. Hij is geleverd met het de Pioneer AVIC-F710BT inclusief stuurwielbediening (wat noodzakelijk is ivm kleine volumeknop op radio zelf). Ik ben hier zeer over te spreken daar er niet meer het vorige model is ingebouwd (positief punt van het lange wachten)!! Komende dagen moet ik redelijk wat kilometers maken en kan hem dan beter aan de tand voelen:twisted:. Ik wens iedereen van het forum veel plezier met zijn of haar Kia! Groet, blije kia-rijder Quote
Duif Geplaatst 23 Juni, 2009 Geplaatst 23 Juni, 2009 Mijn vriendin heeft er inmiddels alweer bijna 500km opzitten in de nieuwe Pro`Ceed. Heerlijke auto! Best ruim ook nog eens, en rijdt super! Kleur is alleen Wit, juist super mooi, maar mag hem 8 dagen niet wassen ivm de waxbehandeling. Maarja zaterdag is de 8e dag dus dan gelijk maar even goed wassen Quote
PetervanAmen Geplaatst 26 Juni, 2009 Geplaatst 26 Juni, 2009 (aangepast) Vanmiddag ben ik gebeld door Kia Motors Nederland en wat later door de Dealer, 8 juli wordt mijn Kia Cee 30 Juni, 2009 aangepast door PetervanAmen Quote
Rio-man Geplaatst 27 Juni, 2009 Geplaatst 27 Juni, 2009 Heb gistermiddag een brief van Kia Motors Nederland gekregen dat alles nu weer op gang gesteld was. Quote
PetervanAmen Geplaatst 27 Juni, 2009 Geplaatst 27 Juni, 2009 Ik heb inderdaad dezelfde brief ontvangen, en ik neem aan dat elke kia rijder deze brief wel heeft ontvangen (zou wel netjes zijn van KIA) Heb gistermiddag een brief van Kia Motors Nederland gekregen dat alles nu weer op gang gesteld was. Quote
Rio-man Geplaatst 27 Juni, 2009 Geplaatst 27 Juni, 2009 Neem aan van wel. Ik heb geen Kia in bestelling staan. Momenteel nog geen enkele auto... Quote
ctheman Geplaatst 28 Juni, 2009 Geplaatst 28 Juni, 2009 (aangepast) Hallo, Collega Kia rijders, afgelopen vrijdag is mijn Ceed SW 1.4 fifteen ISG Geleverd Ben een van de gelukkige die hem binnen 2 maanden na bestelling geleverd krijg Ik heb nu 250 km gereden en geen rammels of andere bijgeluiden. Alleen moet ik wennen aan de koppeling bij wegrijden rij je vaak met een te hoog toerental weg.( wat niet goed voor de koppeling is) Ben een Audi 80 ( 2 liter motor) gewend waarbij je de koppeling los laat en zonder gas erbij weg komt. Bij de Kia is dit een stuk moeilijker. Verder ben ik tevreden, auto is ziet er goed afgewerkt uit. ( echt boven verwachting). Een goede audio installatie ( prima geluid). Moet nog wel aan de dealer vragen waar de roze kabel in de motorruimte Voor dient ( iets minder kwalitatief als deze af fabriek is gedaan) Misschien weten jullie dit ook ( ISG systeem) ?????????? ( zie foto) En nog een keer met Alex een afspraak maken voor de Meguiar's poets instructie.. En foto's van auto toegevoegd Gr Cor 28 Juni, 2009 aangepast door ctheman Quote
Relena Geplaatst 28 Juni, 2009 Geplaatst 28 Juni, 2009 Cor veel plezier met je nieuwe wagen. Dat ging inderdaad snel 2 maanden maar. Wacht op een Kia Soul X-tra nu 5 weken zou heel mooi zijn als hij over 3 a 5 weken bij ons voor de deur stond. Helaas kan ik de roze kabel niet thuis brengen. Evenzeer veel plezier, Groetjes, Relena Quote
Alex VB Geplaatst 28 Juni, 2009 Geplaatst 28 Juni, 2009 En nog een keer met Alex een afspraak maken voor de Meguiar's poets instructie..En foto's van auto toegevoegd Gr Cor Vanaf 9 Juli heb ik 1,5 week vakantie en ben dan bijna iedere dag ter beschikking. Stuur maar een PB met een paar data's en ik laat je weten op welke dagen ik kan. Maar, alleereerst veel rij plezier. Quote
boschi Geplaatst 28 Juni, 2009 Geplaatst 28 Juni, 2009 Geachte leden, Oktober 2008 besteld en dan nu toch eindelijk staat ie naast de deur! (de Cee'd sw 1.6 isg Fifteen). Abbesijns blauw lijkt een populaire kleur, want ook die van ons is Abbys Blue. De eerste 200 staan erop en we zijn blij en enthousiast. Net als al onze vrienden, buren, bekenden en overige geinteresseerden, die al die maanden met ons uitkeken naar het resultaat van dit project. Isg is bijzonder! Vooraan in de rij bij het stoplicht gebruik ik het (nog) niet, maar verder werkt het zonder stress. Alleen de velgen die er standaard opzitten vind ik niet geweldig, maar als je erin rijdt merk je er niets van! Nog drie weken en dan hangen we er een kippenhokje achter en gaan we dans la France. Ik wens allen die nog uitkijken naar..., succes! Ik hoop dat er ook voor jullie snel een goed bericht komt! Groeten uit Zaandam e.o. Boschi Quote
Fonzy Geplaatst 28 Juni, 2009 Geplaatst 28 Juni, 2009 Hallo mede kia liefhebbers, Onze Cee'd SW is afgelopen vrijdag ook geleverd. Een 1.4 X-ecutive ISG in abyss blue. Op 25 april besteld, dus ook best snel geleverd . Mooie auto, rijd ook super. We zijn er dan ook erg blij mee groeten, Anton Quote
Relena Geplaatst 29 Juni, 2009 Geplaatst 29 Juni, 2009 Goed om te lezen dat er op een dag twee gelukkige zijn die hun wagen binnen hebben. Wens jullie enorm veel plezier ermee dit geeft moed aan diegene die nog wachten. Groetjes bofkonten, Relena Quote
ctheman Geplaatst 29 Juni, 2009 Geplaatst 29 Juni, 2009 Hallo mede kia liefhebbers,Onze Cee'd SW is afgelopen vrijdag ook geleverd. Een 1.4 X-ecutive ISG in abyss blue. Op 25 april besteld, dus ook best snel geleverd . Mooie auto, rijd ook super. We zijn er dan ook erg blij mee groeten, Anton Hallo Anton, wil je mij een plezier doen en in de motorruimte kijken tussen het luchtfilter/hoofremcilinder er ook een roze kabel met een relais en zekeringdoosje ligt. Zie mijn geposte foto ( i.v.m ik ook ISG heb) BVD Ctheman (Cor) Quote
Aart.S Geplaatst 29 Juni, 2009 Geplaatst 29 Juni, 2009 Onze Sportage was in Februari besteld en in Juni afgeleverd. De auto was in deze tussentijd Quote
patten Geplaatst 29 Juni, 2009 Geplaatst 29 Juni, 2009 Ik ben niet Anton, maar heb toch speciaal voor jou net onder de kap gekeken. Ik heb echt nergens een roze kabel. Ook kan ik de naderhand ingebouwde cruisecontrol niet terugvinden. Zo netjes zit het allemaal. Is een 1.4 ISG. Hallo Anton, wil je mij een plezier doen en in de motorruimte kijken tussen het luchtfilter/hoofremcilinder er ook een roze kabel met een relais en zekeringdoosje ligt. Zie mijn geposte foto ( i.v.m ik ook ISG heb) BVD Ctheman (Cor) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.