Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

MaxxPro Xenon 30% korting

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allen,

Wilde even mijn ervaring delen ....

Een vriend van mij heeft had al een tijdje een Chinees Xenon setje in zijn Sportage 3. In eerste instantie werkte het prima en was hij hier tevreden over. Maar op gegeven moment toch wat klachtjes... licht flikkeren bij linker lamp. Dat bleek aan de ballast te liggen. Overigens netjes een nieuwe opgestuurd gekregen (vanuit China). Later toch wat vaker ruis op de radio zodra de verlichting aan stond. Heel af en toe ging een lamp niet aan, verlichting uit en aan verhielp t probleem weer.

Overigigens waren hierbij netjes een relais schakelkabel en later 2 (canbus)ontstoorders gebruikt.

Uiteindelijk ( 4 maanden later) toch maar besloten om te investeren in een duurder setje.

In eerste instantie keek hij naar Pilot maar later gewezen door een mede forumlid op MaxxPro.

Na contact gehad te hebben met hun verkoop afdeling werd mij als Kiaclub.nl lid 30% korting aangeboden en gratis verzending.

Voor de SP3 toen dit setje besteld : M40152C6 Gen6 (6000K)

Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was na het uitpakken. Ik heb inmiddels aardig wat setjes van verschillende merken gezien maar deze voelde echt veel degelijker aan. Ook de ballasten zijn veel zwaarder dan ik gewend was.

Bovenstaand setje met de reeds aanwezige relaiskabel aangesloten voor de zekerheid. MaxxPro geeft aan dat het niet nodig is maar kan geen kwaad.

Nu inmiddels 6 weken verder zonder enige klacht of storing. Moet zeggen dat dit setje toch beter/ mooier licht geeft dan zijn oude en welke ik heb. Maar kost dan ook wat meer. Heb nu toch ook maar een voor mijzelf besteld

Wilde mij ervaring en de korting toch even met jullie delen.

Oja voor de korting (en /of advies) kun je gewoon met ze mailen.

Foto's van de slim ballast:

b595fd3a818e1f368d63beed86ce2110.jpg

7424ca3dec994d31d73fbadafeed5de5.jpg

Geplaatst

Nog even een toevoeging....

Ik heb absoluut geen binding met MaxxPro en heb dus totaal geen baat bij extra verkoop.

Verder:

Is MaxxPro de beste?

Geen idee maar tot nu toe heb ik alleen maar positieve geluiden over ze gehoord. Incl. mijn eigen ervaring.

Veel garages (waaronder ook Kia dealers) gebruiken Maxxpro bij achteraf monteren van Xenon.

Zijn goedkope chinese setjes slecht?

Absoluut niet!

Tuurlijk zullen er wat mindere tussen zitten. Tuurlijk zal er kwaliteitsverschil zijn. Maar daar is de prjjs dan ook vaak wel naar. Er zijn genoeg mensen ( bij kiaclub ) die hierbij zweren. Onze Pimpmasters zijn er volgens mij zelfs in afgestudeerd

En Pilot dan?

Ik moet zeggen dat ik ook wel gecharmeerd ben van hun nieuwste setjes vooral de digital line. Heb daar nu inmiddels 2 setjes van mogen inbouwen. Maar voor de start/stop variant ben je wel dik 350,- verder. Dan is Maxxpro toch aanzienlijk voordeliger.

Wat moet MaxxPro verbeteren?

Hun website! je mist bijvoorbeeld gedetailleerde info zoals afmetingen enz.

Die koffer hoeft echt niet. Dan kan er mss nog een paar eurie van de prijs af.

Tot zover mijn geraas... Hoop dat iemand er wat aan heeft.

Geplaatst

Beste,

Iemand ervaring met deze lampen? 

set-white-_philips_h7_12972whvsm_sm_whv_

Wil deze misschien aanschaffen omdat ik eerst gewoon wil aankijken of het wat is. 

• 3 weken later...
Geplaatst

ehhhmmm ...

er zijn genoeg topics waar dit soort xenon wannabe's besproken worden.

Hier hebben we het over echte Xenon en dan ook nog eens van MaxxPro !!

Laten we het dus bij dit onderwerp houden.

• 4 weken later...
Geplaatst

Nog even een toevoeging....

Ik heb absoluut geen binding met MaxxPro en heb dus totaal geen baat bij extra verkoop.

Verder:

Is MaxxPro de beste?

Geen idee maar tot nu toe heb ik alleen maar positieve geluiden over ze gehoord. Incl. mijn eigen ervaring.

Veel garages (waaronder ook Kia dealers) gebruiken Maxxpro bij achteraf monteren van Xenon.

Zijn goedkope chinese setjes slecht?

Absoluut niet!

Tuurlijk zullen er wat mindere tussen zitten. Tuurlijk zal er kwaliteitsverschil zijn. Maar daar is de prjjs dan ook vaak wel naar. Er zijn genoeg mensen ( bij kiaclub ) die hierbij zweren. Onze Pimpmasters zijn er volgens mij zelfs in afgestudeerd

En Pilot dan?

Ik moet zeggen dat ik ook wel gecharmeerd ben van hun nieuwste setjes vooral de digital line. Heb daar nu inmiddels 2 setjes van mogen inbouwen. Maar voor de start/stop variant ben je wel dik 350,- verder. Dan is Maxxpro toch aanzienlijk voordeliger.

Wat moet MaxxPro verbeteren?

Hun website! je mist bijvoorbeeld gedetailleerde info zoals afmetingen enz.

Die koffer hoeft echt niet. Dan kan er mss nog een paar eurie van de prijs af.

Tot zover mijn geraas... Hoop dat iemand er wat aan heeft.

Zeker, jouw bijdrage levert andere lezers weer een uitdaging om voor een ander en getest merk te gaan. Bedankt!

Geplaatst

erg veel interesse hier maar kan die lampen niet vinden op hun site, heb je misschien directe link?

Geplaatst

Sorry ff vakantie, ben dus niet zo vaak online.

Foto' s kan ik sturen als ik teruh ben. Maar waar wil je foto's van?

De door mij bestelde type staat volgens mij niet met volledige typenr op de site.

Anders moet je ze gewoon een mailtke sturen.

Als je er ook de gegevens van je auto bij vermeld kunnen ze je ook eventueel adviseren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk

• 4 weken later...
Geplaatst

zijn er Venga rijders die ervaring met Xenox verlichting hebben?

Euh, ja. Deze laten installeren door de hier overbekende heer xtra40. Bevallen overigens uitstekend, maar voor het lichtbeeld moet je de korte versie van de H7 xenonverlichting nemen.

Daarnaast zelf de mistlichten vervangen door ledverlichting. Bevalt zeer goed en gebruik ik als dagverlichting.

• 11 maanden later...
Geplaatst

Smart je weet wel dat je met mistlampen tegenliggers verblind? Als je ze dan ook nog eens door led vervangt, die over het algemeen meer licht geven dan verblindt het dus nog meer. Je kunt er tevens een boete voor krijgen door je mistlampen te voeren.

Drl heeft daarnaast de verplichting dat het minder fel gaat branden als je de dimlichten aanzet. Dat doen mistlampen niet.

Sowieso ben ik geen groot voorstander van xenon in een normale koplamp, geeft over het algemeen veel stroolicht wat ook weer verblindend werkt. Ik persoonlijk zou geen xenon nemen zonder projectielamp. Een goede vervanger is https://www.retrofitlab.com/nl/xenon-projector-kit. Zelf ingebouwd in een auto en gaf superresultaat.

Ik wil niet belerend overkomen op de eerste dag dat ik me inschrijf op het forum maar ik vroeg me gewoon af of je/jullie over die dingen na hadden gedacht. Het citigo forum waar ik hiervoor zat was dit allemaal namelijk best een hot issue.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Het is wel zo dat je een bekeuring kan krijgen door het voeren van mistlichten op momenten dat het niet toegestaan is ,maar verblinden ? Die verlichten de weg nét voor de auto in de breedte,ik zie dus niet in hoe die kunnen verblinden.

Geplaatst

Omdat dimlichten zo ingericht zijn dat ze een duidelijke scheiding hebben tussen verlicht en niet. Hierdoor schijn je niet in de ogen van tegenliggers.

De spiegel van de mistlampen is niet zo ingericht, die schijnen gewoon rondom waardoor ze ook in de ogen van tegenliggers schijnen.

Nou valt het met gloeilampen wel wat mee, maar let maar eens op als iemand met mistlampen en dimlichten op je afkomt dat de mistlampen feller ogen. Maar als je die gaat vervangen met hogere lumen, wat vaak het geval is met LED dan wordt het toch redelijk vervelend.

Geplaatst

zit wel een verschil in ver en breed stralers verstralers is een bak licht niet te stellen 

maar heb je breedstralers dan kan je ze net als de koplampen afstellen 

dit moeten wij bij de apk keuringen ook controleren 

• 2 jaar later...
Geplaatst

Iemand enig idee hoe je de mistlampen voorkant van een KIA SP3 moet stellen?

Voor de APK is nu een nieuwe regel dat de mistlampen ook goed moeten staan.

Nu heb ik vorig jaar zelf een trekhaak gemonteerd en gaat natuurlijk je achterkant omlaag en je voorlampen staan dan te hoog.

Het gaat mij alleen om de mistlampen, die staan nu te hoog maar ik zie niet echt een stelmogelijkheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...