Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste leden,

Afgelopen Augustus aanrijding gehad met mijn Kia Rio 2009 Sedan. Auto had gelukkig geen motorische schade behalve een kapotte hogedrukleiding van de stuurbekrachtiging. Nou, sinds de auto hersteld is gebruikt ie veel meer benzine. Ik was vanochtend wezen tanken bij de BP. De tank was nog net op reserve en heb er 15euro ingegooid en tank stond bijna op de helft. Van mijn huis uit naar het werk is ongeveer 32Km. Nu aangekomen op het werk staat de tank bijna op een kwart. Kan toch niet zo zijn dat een auto voor 32Km bijna een hele kwart tank verbruikt??? Auto is een 1.6L en heeft geen CVVT motor welke ik me heb laten vertellen dat zo'n motor heel zuinig is?

Wie kan me helpen met dit probleem?? Voor de schade ben ik met een volle tank naar Amsterdam gereden en terug en toen had ie nog net geen kwart tank verbruikt. Kan er soms ergens een lekkage toch zijn onstaan door de klap??

Geplaatst

Ik zou beginnen je verbruik goed te meten. De meter is geen goede maatstaf, je moet echt tussen vol en vol uitrekenen, alleen dan kun je een goede inschatting maken.

De tank is ook niet precies rechthoekig, dus een kwart hoogte bovenin kunnen meer of minder liters zijn dan een kwart onderin...

Geplaatst

Ik zou beginnen je verbruik goed te meten. De meter is geen goede maatstaf, je moet echt tussen vol en vol uitrekenen, alleen dan kun je een goede inschatting maken.

De tank is ook niet precies rechthoekig, dus een kwart hoogte bovenin kunnen meer of minder liters zijn dan een kwart onderin...

Bedankt voor je reactie

Ik zal het ff uitzoeken. Ik heb afgelopen Augustus voor ik schade had met een volle tank richting Amsterdam gereden vanuit Rotterdam en merkwaardig genoeg had ie amper wat gebruikt ja. Dus misschien heb je wel gelijk.

Geplaatst

Met een volle tank heb je ook nog eens de vulnek; daar past soms al 2 of 3 liter in "boven" de top van je metertje...

Ok, dat wist ik niet. Ik heb ook nog eens gemerkt dat mijn gaskabel slap gespannen staat en dat de auto soms moeite heeft met het optrekken. Een monteur heeft me verteld dat er blijkbaar vuil in de motor zit waardoor hij vervelend optrekt. Kunnen deze mankementen ook ervoor zorgen dat het verbruik hoog is??

Geplaatst

Dat kan zeker. Je kunt overwegen een flacon injectiereiniger door de tank te gooien. Of 'm naar de garage brengen...

welke injectiereiniger kan ik het beste gebruiken? heb begrepen dat JB of STP de besten zijn. Klopt dat?

Geplaatst

Ik haalde dat (voor mijn 2 wieler) gewoon bij de benzinepomp !!!

Heette ook Forte voor de euro 95, weet nu niet of er verschil is tussen andere octaan gehaltes :?

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik gebruikte voor ik met de Kia reed de flesjes van Wynn's.

Wynn's benzine plus. 

Die is er speciaal voor gemaakt om te reinigen.

Tegenwoordig gooit de dealer er wat in als de Venga voor een controlebeurt gaat. 

Welk merk dat is durf ik je niet te zeggen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou, ik heb het verbruik in de gaten gehouden. Binnen een week een volle tank gebruikt. Aantal liters volle tank: 34.56L, Aantal KM: 378. Rijd ie redelijk of niet?

• 1 maand later...
Geplaatst
Rotterdam1986, op 11 Nov 2015 - 10:57, zei:

Nou, ik heb het verbruik in de gaten gehouden. Binnen een week een volle tank gebruikt. Aantal liters volle tank: 34.56L, Aantal KM: 378. Rijd ie redelijk of niet?

Is 1 op 10.93.... Vind ik best royaal....

• 1 maand later...
Geplaatst

Persoonlijk vind ik het vrij onzuinig als hier ook nog snelwegkilometers erbij zitten.

Het klinkt ook alsof je vlotter in je benzinetank of de sensor/stekker daarvan niet meer goed is.

Ik heb een Rio automaat 1.6 16v uit 2006 en.ik rijd alleen binnenstad al 1 op 10' snelweg 1 op 15.

Ik.zou even de leidingen rondom de tank en de vlotter laten nakijken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...