Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Herstelling/vervanging voorbumper

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, Ik rij met een Kia Rio 1.2 van 2012.

Enkele maanden geleden heb ik een kat aangereden met lichte schade aan mijn voorbumper tot gevolg (zie foto's hieronder).

Ik heb bij de dealer prijs gevraagd om dit te laten maken/vervangen.

Reparatie, indien mogelijk, zou een slordige 420€ (BTW in) kosten, vervanging van de bumper een 620€.

Ik viel dus wel even van mijn stoel toen ik deze bedragen las.

Hier mijn vragen dan.

• is het moeilijk om zelf te bumper te demonteren? Bestaan daar ergens handleidingen van?
  • Vinden jullie de gevraagde bedragen normaal voor zulke reparatie/vervanging?
  • zou dit kunnen gerepareerd worden zonder de bumper te demonteren?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

post-5980-0-77882700-1447506998_thumb.jpg

post-5980-0-14053300-1447507005_thumb.jpg

Geplaatst

Enkele maanden geleden heef iemand in een parkeergarage, dader onbekend overigens,

mijn achterbumper redelijk beschadigt rechts achter. Bevestiging van de bumper bleek

bij demontage ook beschadigt. Geheel is gerepareerd en gespoten voor € 367.

Is een picanto. Je andere vragen weet ik geen antwoord op. 

Geplaatst

denk dat u beter bij diverse schadehersteller een prijs kan vragen de meeste dealers besteden dit werk ook uit aan een schadehersteller er zal vast wel een hersteller zijn die het kan maken zonder de bumper te demonteren en voor veel  minder als wat de dealer vraagt :yes:

Geplaatst

denk dat u beter bij diverse schadehersteller een prijs kan vragen de meeste dealers besteden dit werk ook uit aan een schadehersteller er zal vast wel een hersteller zijn die het kan maken zonder de bumper te demonteren en voor veel  minder als wat de dealer vraagt :yes:

Bedankt, da's zeker een goede tip. Ik zal daar eens gaan informeren.

• 7 maanden later...
Geplaatst

die 620 euro. is dat inclusief spuiten? dan is dat goedkoop.

maar die 420 voor reparatie zal ook best wel veel demontagekosten in zitten.

ik denk inderdaad dat je veel goedkoper uit kunt zijn door de boel zelf te demonteren. er zijn genoeg herstellers die kunstof bumpers kunnen herstellen en op deze plek is het met spotrepair ook te spuiten i.p.v. de hele bumper. spotrepair kan tussen de 125 en 175 euro. de bumper reparatie moet je even rondbellen.

MAAR, ik wil ook mijn bumper demonteren.... ergens een handleiding van?

Geplaatst

bumper demonteren van een rio is een eitje 

zal eens zien of ik de fotos kan vinden met hoe dat moet 

zo als je ziet al een keertje of wat gedaan zelf  :-)  :-)

1044037_211128779043991_1510173464_n.jpg

Geplaatst

dit is de originele werkplaats hand leiding maar ik heb ook nog andere fotos om de zijkanten los te halen zo dat je je bumper aan de zijkant niet stuk trekt 

Geplaatst

Ik heb dit een keer gedaan bij mijn Toyota Avensis (long time ago)
Dan ziet de Toyota er toch echt een beetje vreemd uit aan de voorkant :)

Geplaatst

die koplampen lijken inderdaad maar een paar schroeven.

maar goed, ben even onder de auto gedoken en zie dat een paar dingen missen.

er heeft waarschijnlijk iemand die er niet veel verstand van heeft aan de auto gewerkt. de bumper lijkt wat los te hangen. waarschijnlijk heeft die een keer schade gehad en is herspoten en niet netjes uitgebouwd en ingebouwd.

het binnenspatbord aan de linker voorkant is een stukje uit gesneden

het driehoek stukje aan de linker onderkant (zie ook diagram 2 van de post van xtra40) ontbreekt gewoon. bumper zit daar dan ook niet vast.

ik zie hier en daar gewoon gaten. de pluggen/schroeven missen.

ik vermoed dat een aantal ook hun 'veerkracht' kwijt zijn.

ik wil deze 2 vervangen en ALLE pluggen/schroeven waarmee de bumper enigszins vastzit vervangen.

waar zou ik het best deze dingen even kunnen halen? bij de dealer? of is er een betere optie?

Geplaatst

rij anders eerst even hier langs voor je misschien voor niets de hele voorkant er af haalt of alles blind vervangt 

kan ik even zien of het echt zo erg is of dat het erg meevalt 

de bumper zit niet zo heel erg vast dus lijkt vaak erger dan het is 

Geplaatst

die koplampen lijken inderdaad maar een paar schroeven.

maar goed, ben even onder de auto gedoken en zie dat een paar dingen missen.

er heeft waarschijnlijk iemand die er niet veel verstand van heeft aan de auto gewerkt. de bumper lijkt wat los te hangen. waarschijnlijk heeft die een keer schade gehad en is herspoten en niet netjes uitgebouwd en ingebouwd.

het binnenspatbord aan de linker voorkant is een stukje uit gesneden

het driehoek stukje aan de linker onderkant (zie ook diagram 2 van de post van xtra40) ontbreekt gewoon. bumper zit daar dan ook niet vast.

ik zie hier en daar gewoon gaten. de pluggen/schroeven missen.

ik vermoed dat een aantal ook hun 'veerkracht' kwijt zijn.

ik wil deze 2 vervangen en ALLE pluggen/schroeven waarmee de bumper enigszins vastzit vervangen.

waar zou ik het best deze dingen even kunnen halen? bij de dealer? of is er een betere optie?

Mooie aanbieding :tt1:

Geplaatst

blijkt allemaal reuze mee te vallen. missen alleen 2 bevestigingstrips en hangt daardoor niet netjes. waarschijnlijk door de hersteller 'vergeten'.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...