Gast GreyGriffin Geplaatst 24 December, 2015 Geplaatst 24 December, 2015 Kom maar op met jullie suggesties om Kia's kleinste nog net wat aantrekkelijker te maken Naar verwachting gaat Kia ons eind 2017 blij maken met een heel nieuwe Picanto. Onder de gebruikers van de Pica op dit forum leven vast een heleboel wensen en suggesties om de auto nog aantrekkelijker te maken. Wat vinden jullie dat er zou moeten veranderen of bijkomen, zowel van buiten als van binnen? Als we nu vast onze ideeën openbaren, kunnen de ontwerpers daar hopelijk wel iets mee beginnen. Of Kia Motors Nederland (KMN) meeleest en de wensenlijst doorgeeft richting Zuid-Korea zullen we niet weten, maar mijn gevoel is dat KMN af en toe wel eens een blik werpt op Kiaclub.nl. Houden jullie bij het ventileren van je suggesties wel rekening met het feit dat het hier gaat om een budget-auto uit de A-sector? Gouden velgen en een zescylinder-motor zijn wellicht een beetje te hoog gegrepen… Ik open de discussie met mijn persoonlijke wensen: 105 PK turbo-motor gekoppeld aan een CVT-automaat naar Nederland halen. (Rijdt al in Zuid-Korea als Morning TCI). Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat er nergens op het internet een leuk filmpje is te vinden van de Picanto-productielijn? Ik weet dat de Pica in samenwerking tussen Donghee en Kia wordt gebouwd in Seosan, maar het zou aardig zijn als ik daar iets van zou kunnen zien. Mijn tweede wens is dus: betere PR voor de Picanto. En wens 3 is een enorme open deur, maar ik trap hem maar even in: betere audio! Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 December, 2015 Geplaatst 24 December, 2015 Ik denk dat je nu al te laat bent met wensen voor 2017, maar wat mij tegenvalt is de achteruitrijverlichting. 1 lamp rechtsonder is te weinig. Platformgenoot Hyunday i10 heeft in de achterlichtunits links EN rechts achteruitrijlicht, met het mistachterlicht links onderaan apart en spiegrlsymmetrisch rechts een dummy. DAT zou ik graag zien. En minder hameren op dat een 3drs sportiever zou zijn, terwijl de aandrijving en degelijke exact gelijk is. Sportief model is prima, maar dan ECHT sportief, dus iets meer vermogen, andere wielen en ophanging, schijven rondom enzo. Beter ECHT verbruik zou ook mooi zijn. Verder vind ik de Picanto nog steeds prima, ZELFS de audio. Quote
Gast Geplaatst 25 December, 2015 Geplaatst 25 December, 2015 Intervalschakeling voor ruitenwisser achter. Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 December, 2015 Geplaatst 25 December, 2015 Intervalschakeling voor ruitenwisser achter.Da's een goede, aangezien ik die op de mijne nu zelf aan het maken ben. Quote
Axisissi_NL Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Ik zou graag een station/combi zien,misschien is dat zelfs wel een gat in de markt Zijn er eigenlijk al fabrikanten die dat doen in het A segment? Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Als je een A-break maakt valt die vrijwel zeker meteen in het B-segment. 1 Quote
Axisissi_NL Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 is er een bepaalde lengte waaraan het A segment moet voldoen ??? want in het B en C segment veranderd er niks aan de klasse ,neem bijv de renault clio of de skoda fabia Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Het gaat volgens mij om de buiten- en binnenmaten, motorisering en dergelijke. En dat verloopt dan ook nog, want als ik me niet vergis is bijv. een VW Up van nu groter dan de VW Golf mk1... Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Autoklasse Quote
Gast Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Ik zou graag een station/combi zien,misschien is dat zelfs wel een gat in de markt Zijn er eigenlijk al fabrikanten die dat doen in het A segment? Een Picanto Station? Vorige week was het 1 april Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.