Jump to content

Klopsensor/pingelsensor Rio LS 2003


tayson

Recommended Posts

Beste Heren,

 

Sinds anderhalf jaar heb ik een Kia Rio LS uit 2003. Vorig jaar winter heb ik de lucht massa meter vervangen omdat de oude defect was geraakt.

 

Nu heb ik sinds kort een nieuwe storing.

De Pingelsenor spreekt aan. na een aantal ritten is het storingslampje weer uit maar dat duurt nooit lang voor deze weer aan gaat. soms geef het Motormanagement al storing als ik 120 km/u rij op een vlakke snelweg zonder optrekken of remmen.

Ik heb al verschillende dingen nagekeken en vervangen:

 

-Stationairregelaar vervangen

-vacuum slangen nagekeken en waar nodig vervangen

-bougies vervangen

- 2 soorten injector reiniger geprobeerd. een dure en een goedkopere

-competition 102, euro 97 etc getankt

 

Dit alles heeft niet geholpen. Ik heb het idee dat de klopsensor/pingelsenor defect is of slecht contact maakt of iets dergelijks.

Ik weet alleen niet waar ik de sensor kan vinden.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? en weet iemand mij te vertellen waar ik de klopsensor kan vinden?

 

Ik hoor graag van jullie!

Link to comment
Share on other sites


Bedank voor de reactie crum. Is hier bij te komen zonder het spruitstuk te demonteren? En is het noodzakelijk een sensor van de dealer te kopen of kan ik er een van een webshop kopen? Bij de dealer kost deze 80€ ex btw best prijzig in vergelijking met reserveonderdelen . Nl

Groet

Link to comment
Share on other sites


Spruitstuk hoeft er niet af, wel luchtfilterhuis. Heb zelf geen ervaring met immitatie sensor. Wat je eventueel nog kan proberen is de bout te lossen en de sensor opnieuw vast te zetten (hoeft niet heel vast), soms geeft dit al langere tijd verbetering.

Oliepeil wel in orde trouwens, door een te laag oliepeil gaan de hyd. stoters meer tikken en reageerd zo'n sensor zelfs op.

Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...

Ik heb de klopsensor vervangen. Een bij de kia garage besteld. 82€ Inc. Btw.

Nu twee weken mee gereden (1000km) geen motorstoring gehad.

Toch vind ik dat de auto in stationair wat laag in de toeren zit. 600/700rpm ongeveer. Stationair regelaar is al vervangen.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...