Jump to content

Kofferbak sensor- lampje dashboard- Kia Picanto

lexeman

Recommended Posts

Beste Kia (picanto) rijders,

Mijn kofferbak lichtje op het dashboard blijft branden, en trekt accu leeg. Accu is max 9 maanden oud.
Kofferbak sluit wel goed, als is de weerstand om de klep open te krijgen zeer minimaal. Hard dichtslaan helpt niet.
Ondertussen wel het lampje in de kofferbak verwijderd en een zekering eruit getrokken om het brandende dashboard lampje te voorkomen.
Sindsdien geen accu problemen meer. Uiteraard wil ik dit verhelpen en ook de zekering weer terugplaatsen, aangezien deze zekering ook voor de binnenverlichting, centrale deurvergrendeling en audio zorgt. 

Kia picanto 1.1
Bouwjaar 2004

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt. 

Waarschijnlijk zal de schakeling naar massa zijn, dus sluit een kortsluiting door doorgeschuurde isolatie ook niet uit.
Het klepslot kun je soms ook testen door met de kofferbak open een schroevendraaier te gebruiken om het slot in te slaan. Gaat het lichtje dan toch uit, dan is de afstelling van het slot niet goed.
Zit het schakelaartje niet in het slot dan kan het ook een kantelschakaar in de klep zijn, dat heb ik ook vaker gezien.

Maar ik zou beginnen met de binnenbekleding van de klep verwijderen en kijken wat je daar aan bedrading hebt.

• Like 1