Ron Penguin Geplaatst 25 April, 2016 Geplaatst 25 April, 2016 Gemeld op Twitter van Wolters: Autobedrijf Wolters @KiaWolters 16 apr. De eerste #Kia #Niro van Nederland verkocht in #ijsselstein. Dank Kia Motors Nederland! 0 retweets0 vind-ik-leuks Beantwoorden Retweeten
Maotan Geplaatst 25 April, 2016 Geplaatst 25 April, 2016 Raar verhaal had ook ergens zoiets gelezen dat ze in Breukelen het orderboek hadden geopend. Vrijdag nog contact gehad met v. Mossel de dealer hier. Waren nog geen prijzen bekend. Hoe kan je iets kopen als er nog geen prijzen bekend zijn? Wat ik al schreef had de keuze al gemaakt offerte/koopovereenkomst ligt in de la geen Kia maar ander fabrikaat. Wil nog even wachten maar niet te lang meer. Volgende week zou hier de raodshow komen. Maar als dit achterglas gaat zoals beschreven wat heeft het voor mij dan voor zin er naar toe te gaan. Wil spijkers met koppen slaan al dat marketing gelul kunnen ze voor mij weg laten. Wil je verkopen of niet.
Derrek Geplaatst 25 April, 2016 Geplaatst 25 April, 2016 Maar als dit achterglas gaat zoals beschreven wat heeft het voor mij dan voor zin er naar toe te gaan. Het heeft inderdaad weinig of geheel geen zin om naar de Niro roadshow te gaan. Het stelt echt niets voor en je kant de Niro niet goed bekijken. Op de folder kun je de nieuwe Rio veel beter zien. Daar staat zelfs een foto van het interieur in. Wel mochten we (als volwassenen) wel een fotomoment maken in een andere container naast de glazen Niro container in een komische speelgoed Kia auto (!!!!). Daar hebben we voor bedankt. Toch lijkt me de Niro interessant.
bigwade Geplaatst 25 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 25 April, 2016 Gemeld op Twitter van Wolters: Autobedrijf Wolters @KiaWolters 16 apr. De eerste #Kia #Niro van Nederland verkocht in #ijsselstein. Dank Kia Motors Nederland! 0 retweets0 vind-ik-leuks Beantwoorden Retweeten Da's knap trekt iemand ongezien de knip ? Zal meneer Wolters zelf wel zijn.
bigwade Geplaatst 25 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 25 April, 2016 Ik wilde vooral de kofferruimte zien (dat is voor mij een belangrijk item). Veel Hybrides hebben immers een kleine(re) kofferruimte maar de Niro schijnt anders ontworpen. Lijkt een beetje op de kofferruimte van de SP3 iets van 430L Hond past er iig in.
Derrek Geplaatst 26 April, 2016 Geplaatst 26 April, 2016 Hond past er iig in. Hangt wel van de hond af...
vengafan Geplaatst 26 April, 2016 Geplaatst 26 April, 2016 Hangt wel van de hond af... Als ik je hond op foto bekijk kunnen er wel 2 van in
Maotan Geplaatst 26 April, 2016 Geplaatst 26 April, 2016 Op de site van kia staat dat ene Hans van Oenen de Kia gekocht heeft bij Wolters. Zonder dat hij een proefrit cq. de prijs weet. Ach zijn naam zegt al genoeg de oen.
vengafan Geplaatst 26 April, 2016 Geplaatst 26 April, 2016 Op de site van kia staat dat ene Hans van Oenen de Kia gekocht heeft bij Wolters. Zonder dat hij een proefrit cq. de prijs weet. Ach zijn naam zegt al genoeg de oen. wat een neerbuigend bericht, miss heeft deze meneer wel meer voorkennis dan wij denken, en ook een automobiel kopen blijft een gok 3
Maotan Geplaatst 26 April, 2016 Geplaatst 26 April, 2016 Ach zag er wel de humor van in. Zo een betrouwbare reputatie heeft Kia nu ook al weer niet en zeker niet met de Rio, het achterwege blijven van diverse opties eerst ontkennen en dan de benadeelde klanten afschepen met een fooi.
bigwade Geplaatst 26 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 26 April, 2016 Als ik je hond op foto bekijk kunnen er wel 2 van in Met een beetje prakken 4
Maotan Geplaatst 27 April, 2016 Geplaatst 27 April, 2016 Ach misschien de nwe norm het aantal chiwawa's in de achterbak.
Derrek Geplaatst 27 April, 2016 Geplaatst 27 April, 2016 Hallo. Ik ben een echte Flatcoat Retrever hoor ! ik ben geinteresseerd hoeveel KOFFERS er werkelijk in de KOFFERbak van de Niro passen (mijn puppies passen wel op de achterbank..). Het aantal liters wordt wel weergegeven (421 liter in de folder), maar dat zegt maar beperkt iets van wat je daadwerkelijk kunt stouwen. Vaak zijn de kofferbakken grillig van vorm (door de achterwielvering etc.) en kun je beperkt je koffers kwijt, vandaar. De Niro schijnt speciaal ontworpen te zijn als hybride en dat geeft hoop. Veel "omgebouwde" hybrides (Ford Focus, VW Golf, etc.) hebben het accupakket in de kofferbak liggen zodat er veel minder daadwerkelijke kofferruimte overblijft. Ik begrijp dat de Niro het accupakket onder de achterbank geplaatst heeft. Normaal zit daar de benzinetank. Waar is nu de benzinetank van de Niro geplaatst? Naast het accupakket? En is het een tank met normale inhoud of een (te) kleine tank vanwege de ruimte? Vragen, vragen, vragen, zodat ik uitkijk naar het moment dat de Niro bij de dealers staat. Weet iemand wanneer dat zal zijn? En komt er (later) ook een stekker hybride Niro?
Maotan Geplaatst 27 April, 2016 Geplaatst 27 April, 2016 Leuke honden die flatcoat altijd vrolijk. Er rijzen bij mij nog veel meer vragen en die vragen pleiten niet echt voor Kia. Heeft oa.te maken hoe men is omgegaan met het ontbreken van het vsm pakket. Heb nog eens even de artikelen en het TV programma trosradar terug gekeken.Complete minachting voor hun klanten. De Niro wordt volgens v. Mossel dealer als eerste in Nederland, waarschijnlijk na Korea, op de markt gezet. Nu is dat wel te verklaren zowel positief als ook negatief. In USA komt de Niro pas volgend jaar op de markt. De aandrijflijn is een compleet nieuw ontwikkelde aandrijflijn door het moederbedrijf Hyundai. Deze heeft ook in Nederland aangekondigd dat ze met de hybride Ionion komen. Echter men weet niet wanneer erg vaag doet men erover. Nu zou het maar zo kunnen zijn dat wij goedgelovige nederlanders als proeftuintje worden gebruikt. Immers de Imago schade zou dan beperkt blijven en voordat men zich op de Amerikaanse of zelfs Duitse cq.andere europese markten begeeft. Het aangekondigde benzine verbruik van 1 op 18 is zeker niet spectaculair te noemen in vergelijk met de echte verbruikscijfers van bijvoorbeeld Toyota hybrides gemeten over een aantal jaren zowel in Duitsland als Nederland. Zo zou de Pikanto destijds 1 op 23 rijden maar kwam op een schamele 1 op 13 uit. Mijn DS 20 uit 1973 en ruim 1400kg deed al 1 op 12 als je rustig aan deed. Nu kan Kia wel schreeuwen met hun 7 jaar garantie en als je de fora hier leest gaan ze daar ook niet echt lekker mee om. Buiten dat bij 150.000 km is de garantie ook op en dat bieden meerdere fabrikanten. Nu is dat wel leuk die 7 jaar maar als je een auto koopt met een totaal niet ontwikkelde lijn en je iedere maand voor een kraakje naar de garage moet ook al wordt het kostenloos hersteld....ik heb daar geen tijd voor. Kortom heb mijn twijffels op papier een geweldig mooie auto waar ik voor wil gaan zeker kwa styling. Maar ga liever voor verstand dan emotie zoveel geld heb ik nu ook niet. Zit al 2 weken te wachten op de aanbieding van de dealer.....
Derrek Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 Leuke honden die flatcoat altijd vrolijk. Woef!
Gast Vitara 2 Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 Ik ben een beetje huiverig geworden om een auto als een van de eerste te kopen. Ik kocht in 2004 als een van de eerste Nederlanders een Renault Megane CC. Om te beginnen liep de levertijd al gelijk op van 4 maanden naar ruim 6 (problemen met de productie). Daarna meerder recals en heel vee problemen met de dakconstructie. Op een gegeven moment (na 2,5 jaar) knalde zelf een bougie door de cilinderkop ??? De dealer wilde in overleg met Renault NL het wel onder coulance wel een gedeelte van de rekening op zich nemen......Daar ben ik natuurlijk niet akkoord mee gegaan en uiteindelijk na veel 5en en 6en is het uiteindelijk volledig vergoed. Na 125.000 km van ellende de auto verkocht. De Megane heeft in de laatste 6,5 jaar 11 nieuwe eigenaren gehad. (zal wel niet voor niets zijn geweest) .
Ron Penguin Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 ik ben geinteresseerd hoeveel KOFFERS er werkelijk in de KOFFERbak van de Niro passen (mijn puppies passen wel op de achterbank..). Het aantal liters wordt wel weergegeven (421 liter in de folder), maar dat zegt maar beperkt iets van wat je daadwerkelijk kunt stouwen. Vaak zijn de kofferbakken grillig van vorm (door de achterwielvering etc.) en kun je beperkt je koffers kwijt, vandaar. De Niro schijnt speciaal ontworpen te zijn als hybride en dat geeft hoop. Veel "omgebouwde" hybrides (Ford Focus, VW Golf, etc.) hebben het accupakket in de kofferbak liggen zodat er veel minder daadwerkelijke kofferruimte overblijft. Ik begrijp dat de Niro het accupakket onder de achterbank geplaatst heeft. Normaal zit daar de benzinetank. Waar is nu de benzinetank van de Niro geplaatst? Naast het accupakket? En is het een tank met normale inhoud of een (te) kleine tank vanwege de ruimte? Vragen, vragen, vragen, zodat ik uitkijk naar het moment dat de Niro bij de dealers staat. Weet iemand wanneer dat zal zijn? En komt er (later) ook een stekker hybride Niro? Op 47 seconden zie je wat over de kofferbak. Niet met koffers maar geeft wel een indruk:
Derrek Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 Ik had deze video al gezien. Toch bedankt! Het is de blauwe Niro die in NL is en ook in die glazen container staat bij de roadshows (waar je verder niets kunt zien).. Er kunnen meestal meer tassen dan koffers in een kofferbak, de tassen vullen de grillige hoeken en gaten beter op. Helaas zitten mijn spullen in harde koffers en dat kan niet in tassen. Maar voor de vakantie is het wellicht handig om exact die set te bestellen. Mss bij Kia??
Smart Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 Bij Autobild.de staat veel over de Niro vermeld, zie hier: http://www.autobild.de/marken-modelle/kia/niro/1/
xtra40 Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 als ik het zo kan zien is het een flinke koffer bak
Maotan Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 Kia Nederland blinkt uit in amateurisme. Als je een nieuw produkt proffesioneel op de markt wil zetten moet je het goed doen. Zo een kans krijg je maar 1x.Als hun marketing manager nog steeds dezelfde is als destijds bij trosradar begrijp ik de misser wel. De dealers zijn geinformeerd maar blijkt dat die niets maar dan ook niets weten. Als je een produkt als dit op de markt zet maak je het draaiboek. Daarin beschrijf je wanneer op welke datum de brochures klaar moeten zijn prijzen en uitvoering enz. Je geeft je datum wanneer je de auto in de showroom zet wanneer je de eerste auto's kan leveren. Nu is het ja ongeveer juni ja prijzen ergens volgende week. Geen harde datum wel in alvast de auto presenteren in de glazen kist. Ach, als ik iets moois achter glas wil zien ga ik wel naar de wallen. Of naar de Efteling naar sneeuwwitje kijken. Op diverse media wordt de auto al weken aangekondigd maar wat een tegenvaller als je vervolgens naar de dealer gaat die niets kan vertellen slechts in termen van ongeveer en daar moet je een auto op kopen. Zinde van het reklame geld en de tour met sneeuwwitje. Als aspirant koper wil je dat ding zien voelen ruiken en vooral rijden. Kia heeft blijkbaar alleen een kordon school verlaters in dienst in plaats van echte profi's. Ik denk dat we met de info van de forumleden en you tube meer info hebben dan via Kia Nederland. Ach, de concurrentie lacht zich dood. Paying peanuts gettin monkeys.
Derrek Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 Ben het eigenlijk helemaal met je eens. Kan het niet beter verwoorden. Heb ook een Rio maar zo stom geweest om er een navigatie bij te bestellen...... .
Derrek Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 Kreeg zojuist nog een update-mail van Kia Motors Nederland over de Roadshow. "De reacties zijn heel positief." (ja, ja) De mensen die vandaag naar de Arena zijn gereden om het sprookje in de glazen kist te zien zijn voor niets gegaan...... Ze waren er niet......(bericht van 17:35 uur!).
Ron Penguin Geplaatst 29 April, 2016 Geplaatst 29 April, 2016 En toch als ik onderstaand filmpje zie/beluister, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er iemand hier een behoorlijke vinger in de pap heeft
Aanbevolen Berichten