Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Design Masterclass KIA Niro 12 april 2016

Aanbevolen Berichten

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Heb proefgereden in een VW met DSG en hoop dat de Niro het schakelen net zo goed en vloeiend doet!

Ik heb samen met Remko.me de Cee'd 1.6 met 6 versnellings DTC automaat getest.

Van deze nieuwe generatie nieuwe automatische versnellingsbakken waren we aardig van onder de indruk.

Waar je vroeger nog wel eens een schok voelde met overschakelen gaat dit met een DTC zeer vloeiend zowel bij sportief als rustig rijden. 

Hier hebben we ook een verslagje van gemaakt

Succes en plezier met de testrit

Geplaatst

Door het aan het lijntje houden heb ik de move gemaakt naar een Toyota hybride, maar geen Prius.

Stelletje prutsers zo met een marktintroductie te werk te gaan. Als het werkelijk waar zo een marktkiller is met name voor Toyota dan zouden ze met een prijs moeten komen en potentiele Toyota klanten willen wel wachten als dat zo zou zijn dat de prijs lager ligt. Echter Toyota heeft met hun hybride lijn een giga betrouwbare reputatie en Kia een twijffelachtige als het gaat om betrouwbaarheid. Kwa design zou ik meteen voor de Niro gaan, Toyota doet oudbollig aan. Helaas ligt kwa tijd de Toyota C HR te ver weg eind dit jaar. Die ziet er dan weer een stuk stoerder uit dan de Niro maar wel met een beproefde aandrijflijn.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Stelletje prutsers zo met een marktintroductie te werk te gaan. 

Iedereen heeft het wel over de prijs..........

Dus de PR doet zijn werk want we zijn allemaal nieuwsgierig geworden. :-)

Ik zou toch eerst voor de testdrive gaan volgende week. 

Geplaatst

Ja het doet zijn werk maar wel de negatieve kant op. Als de prijs niet klopt heeft het ook geen zin een testrit te maken. Ga ook geen testrit maken in een Audi Q7 omdat je op voorhand weet dat ie financieel niet haalbaar is. Bij Toyota 10k inruil op mijn 4 jaar jonge Kia Rio met 125k op de teller bij Kia 6k,uiteindelijk gaat het erom wat je onder de streep betaald.Kia kent zijn 2e hands prijzen en marktwaarde dus is het ook nog eens een slechte investering als ze zelf slechts 6k inruil geven. Bij Nissan en Lexus was het ca.7,5k.

Geplaatst

Verzoek voor testrit ingediend:

vrijdag 1e blok en zaterdag 1e blok (als 2e keus)

We gaan het meemaken :) en hebben er veel zin in!

• Like 1
Geplaatst

Ben erg benieuwd naar je ervaring Wimis in de Niro

Dat zal geen uitgebreid verslag worden als (toen) met de SP3 maar een ervaring wordt hier zeker gedeeld !

Camera mee dus dat komt ook goed :)

• Like 2
Geplaatst

ik neem mijn koffers mee!

Om te meten...

Geplaatst

Maar vooropgesteld, de Niro moet wel max. 1 : 15 gaan lopen.

Geplaatst

En wie weet horen we dan ook de prijzen en uitvoeringen. :tt1:

Geplaatst

Heb gistreren van KIA Wolters persoonlijk gehoord dat de prijzen eind juni begin juli bekend zouden moeten zijn  in Frankfurt zijn ze er nog steeds niet over eens wat de Europese prijs moet gaan worden.

Geplaatst

Maar vooropgesteld, de Niro moet wel max. 1 : 15 gaan lopen.

1:15 doet mijn 10 jaar oude Fiat ook, als het moet.

Dat zou niet goed zijn.

Een Prius doet 1:18,5/19,5

Geplaatst

1:15 doet mijn 10 jaar oude Fiat ook bijna.

Dat zou niet goed zijn.

Een Prius doet 1:18,5/19,5

Je hebt gelijk.

De Prius is ook wel een klasse apart wat verbruik betreft. Die heeft een fabrieksnorm verbruik van 3,3 l/100km (1 op 30,3). Het praktijkverbruik is echter 5,29 l/100km (1 op 18,9 = 40 % hoger dan fabrieksopgave).

De Niro heeft een opgegeven fabrieksnorm verbruik van 4,7 l/100km (1 op 21,3).

Als we dat ook 40% hoger nemen, dan wordt het verbruik 6,58 l/100km (1 op 12).

Heb dus maar niet te hoge verwachtingen.... :|

Geplaatst

Als het verbruik op papier idd.9 km per liter scheelt tov. de Toyota Prius en Auris betekend ook dat het BPM.aandeel in de prijs vele malen hoger zal uitvallen zeker een paar duizend euro. Of te wel bij gelijke consumentenprijs heb je meer auto voor je geld met een Toyota. Wellicht is dit een reden waarom ze de prijzen uitstellen, het zou wel eens tegen kunnen vallen.

Geplaatst

Als het verbruik op papier idd.9 km per liter scheelt tov. de Toyota Prius en Auris betekend ook dat het BPM.aandeel in de prijs vele malen hoger zal uitvallen zeker een paar duizend euro. Of te wel bij gelijke consumentenprijs heb je meer auto voor je geld met een Toyota. Wellicht is dit een reden waarom ze de prijzen uitstellen, het zou wel eens tegen kunnen vallen.

Kia geeft zelf een Co2 uitstoot op van "minder dan 89 g/km". Oftewel 88 g/km (ANWB opgave). Dat zal voor de Niro gelden met 16" wielen. Dit betekend BPM schijf 1 oftewel Euro 69,- per gram + Euro 175,- = Euro 6.247,- aan BPM.

Ter vergelijk, de Toyota Prius heeft 70 g/km (schijf 0 oftewel Euro 6,- per gram + Euro 175,- = Euro 595,- aan BPM.

Een verschil van Euro 5.652,- aan belasting ter voordelen van Toyota....

Zolang de Niro niet onder de 80 g/km Co2 uitstoot komt (schijf 0) zal dit een probleem blijven.

Geplaatst

In Duitsland wordt bij Autobild.de gediscussieerd over de prijs. Men vermoed een prijs in DE van zo'n € 26.000,00. Dat was mijn geschatte prijs in NL...met eventuele voordelen.

Geplaatst

Kia geeft zelf een Co2 uitstoot op van "minder dan 89 g/km". Oftewel 88 g/km (ANWB opgave). Dat zal voor de Niro gelden met 16" wielen. Dit betekend BPM schijf 1 oftewel Euro 69,- per gram + Euro 175,- = Euro 6.247,- aan BPM.

Ter vergelijk, de Toyota Prius heeft 70 g/km (schijf 0 oftewel Euro 6,- per gram + Euro 175,- = Euro 595,- aan BPM.

Een verschil van Euro 5.652,- aan belasting ter voordelen van Toyota....

Zolang de Niro niet onder de 80 g/km Co2 uitstoot komt (schijf 0) zal dit een probleem blijven.

Je moet wel eerst de 79 gram corrigeren, dan kom je uit op 9 gram keer € 69 = € 621. Daar moet je de € 649 bij optellen, kom je op een totaal van € 1270,- 

Dan is het verschil nog maar € 675,-

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/bpm_berekenen_en_betalen/bpm_tarief/bpm_tarief_personenauto

Geplaatst

Je moet wel eerst de 79 gram corrigeren, dan kom je uit op 9 gram keer € 69 = € 621. Daar moet je de € 649 bij optellen, kom je op een totaal van € 1270,- 

Dan is het verschil nog maar € 675,-

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/bpm_berekenen_en_betalen/bpm_tarief/bpm_tarief_personenauto

Je hebt helemaal gelijk!!

Gaat de zon mss toch schijnen voor de Niro.

• Like 1
Geplaatst

Daar komt over die 675 nog btw overheen

Nee, dat denk ik niet. 

De BTW wordt berekend over de netto prijs (excl. BPM en excl. BTW).

Geplaatst

Helaas wordt er wel btw geheven over de bpm. Netto prijs auto + bpm + btw = consumentenprijs

Geplaatst

Helaas wordt er wel btw geheven over de bpm. Netto prijs auto + bpm + btw = consumentenprijs

Netto prijs auto + btw + bpm = consumentenprijs.

Bijvoorbeeld:

Kia Rio 1.2 CVVT EconomyLine:

Netto cat prijs € 9.595,87 + 21% BTW = € 2.015,13 = € 11.611,00 + BPM € 2.884,00 =  Consumentenprijs € 14.495,00

Of ben ik nu echt de weg kwijt?

Geplaatst

Netto prijs auto + btw + bpm = consumentenprijs.

Bijvoorbeeld:

Kia Rio 1.2 CVVT EconomyLine:

Netto cat prijs € 9.595,87 + 21% BTW = € 2.015,13 = € 11.611,00 + BPM € 2.884,00 =  Consumentenprijs € 14.495,00

Of ben ik nu echt de weg kwijt?

Klopt dan toch ?

Zonder:

-afleverkosten en extra's :)

en ja 5000 euro aan belasting :(

(moet eerlijk zeggen dat ik het wel verwacht: dat ze ook nog 21% graaien over de BPM)

Geplaatst

Er wordt eerst BTW berekend over de Netto prijs en daarna wordt de BPM er pas bij opgeteld (niet ervoor).

Dus....

Er wordt geen BTW berekend over de BPM....

• Like 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...