Jeroensw Geplaatst 17 April, 2016 Geplaatst 17 April, 2016 Omdat mijn xenon heel soms niet opstart ben ik aan het zoeken voor iets vervangend's Nu zag ik dat er led dimlicht zijn voor kia en hyundai zo passend dus lijkt het op Heeft iemand al zo'n setje in zijn auto ? Kost 139 euro dus niet goedkoop, ik ben benieuwd of het licht net zo veel is als een xenon set Quote
Smart Geplaatst 17 April, 2016 Geplaatst 17 April, 2016 Daar is al een hele discussie over in een ander topic. Met jou en mij, zijn er meerdere forummers die hier meer van willen weten. Naast de lichtopbrengst gaat het ook over de koeling (ingebouwde minifan) en condens in de koplamp (zonder rubber ivm koeling). Quote
Paul65 Geplaatst 17 April, 2016 Geplaatst 17 April, 2016 Als je Xenon soms niet opstart is de spanning misschien te laag. Heb je de Xenon via een relais aangesloten of rechtstreeks op de originele stekker van het dimlicht? Heb ik ook gedaan omdat ik te lui ben om meer draad erbij te proppen maar het is eigenlijk wel beter via een relais. Mijn Xenon is, tot nu toe, wel altijd zonder problemen opgestart. Afkloppen.... Hangt ook een beetje van het merk af. Het probleem met LED is dat het gekoeld moet worden en dat er dus frisse lucht bij de lampvoet moet komen. Dat is dan weer in conflict met de afdichting voor spatwater (=condens). Jammer, anders had ik ook wel voor LED gekozen. Quote
Smart Geplaatst 17 April, 2016 Geplaatst 17 April, 2016 Toch zie ik ook bij H7 ledlicht dat er eerst een apart hulpstuk met afdichtrubber(ring) geplaatst moet worden alvorens je de lamp zelf plaatst. Dus afdichten én coolen dmv een ingebouwde minifan... Quote
Jeroensw Geplaatst 18 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 18 April, 2016 Ik heb de andere topic nu ook gevonden die koeling is echt een probleem nog even wachten tot daar iets op wordt gevonden Bedankt voor de reacties Quote
Paul65 Geplaatst 18 April, 2016 Geplaatst 18 April, 2016 @Smart: heb je daar een plaatje van? Dat hulpstuk met afdichtrubber heb ik nog niet gezien voor LED H7. Ik heb wel passieve koeling gezien met metaalstroken die m.b.v. een rubberen doorvoertule enigszins waterdicht naar buiten gehangen konden worden. Probleem is dat je met passieve koeling niet genoeg vermogen hebt om voldoende licht te krijgen. Dan moet je echt de versies met minifan hebben. Quote
Smart Geplaatst 19 April, 2016 Geplaatst 19 April, 2016 Ik ga kijken waar ik het gezien heb.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.