BvE Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Op welke plaats is bij jullie de Life Hammer gemonteerd? Bij mij is hij er los bij geleverd. Quote
Murcielaygo Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Ik heb 'm tegen de middentunnel zitten, maar ideaal zou midden tegen het plafond zijn. Alleen vind ik dat er niet uitzien 1 Quote
JWS Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Bij mij is hij bij aflevering aan de bijrijderskant op de middentunnel gemonteerd, ik vindt overigens dat de dealer de hamer voor aflevering moet monteren eventueel in overleg met de klant over de locatie. 1 Quote
Guest Warmentuuter Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 1 uur geleden zei JWS: Bij mij is hij bij aflevering aan de bijrijderskant op de middentunnel gemonteerd, ik vindt overigens dat de dealer de hamer voor aflevering moet monteren eventueel in overleg met de klant over de locatie. Ze waren nog gemonteerd. Ik kwam ze nog keurig verpakt tegen in het eerste hulp tasje bij het reservewiel. Monteur was ze bij de afleverbeurt in de Venga vergeten te monteren. Kan gebeuren zullen we maar zeggen. Quote
surfingjohn Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 Bij mij aan de chauffeurskant, door de dealer gemonteerd aan de middentunnel. Even getest, gordel door iemand achter bij mij strak aangetrokken, jammer daar kom je niet bij! Slechte plek dus. De enige goede plek is volgens mij aan het plafond monteren, interesseert me geen bal of het nu lelijk is of niet, het gaat om je eigen veiligheid. Ooit in een simulator gezeten, alleen de carrosserie van een auto aan een soort draaispit, helm op en zitten maar met de gordel om. Tering opeens zat ik ondersteboven (had het wel gezien, maar als je er zelf in zit pfff) compleet mijn oriëntatie kwijt, dus een lifehammer aan de middentunnel zou onbereikbaar geweest zijn. Trouwens een hele toer om uit de auto te komen. 1 Quote
surfingjohn Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 1 uur geleden zei Brat Pit: Bij mijn rechter enkel. Als je gordel vast getrokken wordt (aanrijding etc.) kom je daar nooit bij (wel hopen dat het ons nooit overkomt) Voorlopig (totdat ik weet hoe ze aan het plafond bevestigd kunnen worden) monteer ik ze wel aan de portiervakken, ik heb er 3 (2x Evolution voorin, 1x door Kia geleverde die gaat achterin), ze zitten dan hoger en ik kan erbij als de gordel strak gespannen is. Quote
PeterSelie Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 1 uur geleden zei surfingjohn: Als je gordel vast getrokken wordt (aanrijding etc.) kom je daar nooit bij (wel hopen dat het ons nooit overkomt) Voorlopig (totdat ik weet hoe ze aan het plafond bevestigd kunnen worden) monteer ik ze wel aan de portiervakken, ik heb er 3 (2x Evolution voorin, 1x door Kia geleverde die gaat achterin), ze zitten dan hoger en ik kan erbij als de gordel strak gespannen is. U bent wel heel voorzichtig. Misschien idee om er een aan een koordje om uw nek te hangen. 1 Quote
Wimis on Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 Wat ik er nog van weet?............. Middenconsole bestuurderskant. Of ik er dan nog bij had gekomen? Nooit geprobeerd Quote
surfingjohn Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 14 uur geleden zei PeterSelie: U bent wel heel voorzichtig. Misschien idee om er een aan een koordje om uw nek te hangen. Dat voorzichtige komt door een nare ervaring: Er was een auto te water geraakt, de neus in een ondiepe sloot, stond al iemand bij die tot zijn middel in het water aan de bestuurskant probeerde de chauffeur er uit te halen, wat niet lukte, ik ben ook het water ingestapt en deze man geholpen. Doordat de auto verder met de neus langzaam in de bagger wegzakte, lukte het ons niet om de gordel los te maken, bestuurder zat muurvast in de gordel gesnoerd, ook de rode knop van de gordel lukte niet, omdat de bestuurder schuin naar beneden hing. Ben weer uit het water geklommen en mijn Lifehammer (die in het dashboard kastje lag!) gepakt, met enige moeite de gordel door kunnen snijden en de bestuurder uit de auto kunnen halen, de auto was inmiddels tot de middenstijl al aardig aan het vollopen met water. Af en toe heb ik nog steeds nachtmerries van! Sinds die tijd zorg ik ervoor dat de Lifehammers bereikbaar zijn. 2 Quote
Brat Pit Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 23 uur geleden zei PeterSelie: U bent wel heel voorzichtig. Misschien idee om er een aan een koordje om uw nek te hangen. LOL Quote
BvE Posted December 9, 2017 Author Posted December 9, 2017 2 uur geleden zei Brat Pit: LOL Ik denk dat je dit met LOL kun aanmerken, Surfingjohn spreekt wel uit ervaring !!! Quote
PeterSelie Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Op 9-12-2017 om 08:42 zei surfingjohn: Dat voorzichtige komt door een nare ervaring: Er was een auto te water geraakt, de neus in een ondiepe sloot, stond al iemand bij die tot zijn middel in het water aan de bestuurskant probeerde de chauffeur er uit te halen, wat niet lukte, ik ben ook het water ingestapt en deze man geholpen. Doordat de auto verder met de neus langzaam in de bagger wegzakte, lukte het ons niet om de gordel los te maken, bestuurder zat muurvast in de gordel gesnoerd, ook de rode knop van de gordel lukte niet, omdat de bestuurder schuin naar beneden hing. Ben weer uit het water geklommen en mijn Lifehammer (die in het dashboard kastje lag!) gepakt, met enige moeite de gordel door kunnen snijden en de bestuurder uit de auto kunnen halen, de auto was inmiddels tot de middenstijl al aardig aan het vollopen met water. Af en toe heb ik nog steeds nachtmerries van! Sinds die tijd zorg ik ervoor dat de Lifehammers bereikbaar zijn. Diep respect voor uw actie. En idd zulke dingen vergeet men niet. 40 jr geleden stak dronken man op rijksweg over, mijn kever kon naar de schroot. Om over man maar niet te spreken. 1 Quote
Brat Pit Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Respect voor je actie. Begin dit jaar had ik gewild twee minuten later naar mijn werk te zijn gegaan. Twee minuten achter mij reed een automobiliste in het water waarbij op tragische wijze een van de kinderen verdronk. We zagen vanuit ons kantoor steeds meer hulpverleners arriveren, maar de eerste minuut is cruciaal geweest. Zo gek is het inderdaad niet om goede veiligheidsvoorzieningen te hebben en ze op het juiste moment te kunnen gebruiken. Quote
Recommended Posts