Ga naar inhoud

Automatische niveauregeling?


der Rudi

Aanbevolen Berichten

Omdat ik zelf in Duitsland woon en in een Sorento rij in een Duitse uitvoering vraag ik me af of ook de Nederlandse uitvoering geen automatische niveauregeling heeft? 

Ik meen namelijk een keer gelezen te hebben dat in tegenstelling tot de Duitse uitvoering de Sorento in Nederland hier wèl over beschikt. Maar in de brochure of de prijslijst kan ik dit nergens uur terugvinden.

In België wordt de Sorento wel met automatische niveauregeling geleverd (duurste uitvoering). In de Belgische brochure wordt dit althans expliciet vermeld.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan er echt niks zinnigs over kunnen zeggen wat betreft jouw auto. Ik denk dat die van mij het wel heeft aangezien ik nergens een koplampstelknop kan vinden en ik nog geen commentaar heb gehad van mijn medeweggebruikers. Google wilde ook al niet helpen 

 

ik zou even op de ka nl site gaan hangen en dan verschijnt er al snel een chatvenster met de vraag of je vragen hebt, en het daar dan even in de groep gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lieke,

Geloof het of geloof het niet maar dat heb ik gedaan.

Ik kreeg via de chat een antwoord waar ik verbaasd op reageerde. In eerste instantie kreeg ik de reactie of ik even geduld wilde hebben. No problem. Even later kwam de reactie dat ze het nergens kon terugvinden in de documentatie (ik had de prijslijsten, brochures etc zelf ook al bekeken en ook gegoogled). Maar ze zou contact opnemen met een dealer om het na te gaan...........(!).

Ik gaf toen aan dat ik hierover zeer verbaasd was. Niet voor niets chatte ik met Kia zelf en verwachtte niet dat de importeur met een dealer moest overleggen of dat er nu wel of niet op zit !!

Ze gaf me gelijk en ik gaf aan dat ik hen zelf wel zou bellen. Het was daarnaast inmiddels ook ruim na 5-en afgelopen vrijdag.

En vandaar dat ik dacht: ik vraag het eens aan de forumleden. Maar er zullen te weinig leden zijn die èn een Sorento hebben èn actief op het forum zijn.

Ik bel een dezer dagen de dealer wel waar ik mijn Sorento in onderhoud zal geven en ik ook mijn vorige Sportage gekocht heb als de update voor de Navi en Android Auto beschikbaar zal zijn. Want dat vroeg ik ook aan de chatmedewerker en het bleek dat die nu nog niet beschikbaar was.

Komt goed.

Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Ruud

We zijn weer terug vanuit Spanje, stuur je daar nog een pm over,

Wbt de niveauregeling heb ik van horen zeggen dat op mijn auto die er op zit, dit niet in de documentatie terug kunnen vinden. Wat ik wel bij de veiligheidssystemen vind is een trailer stability assist misschien is de niveauregeling daar een onderdeel van. ik heb trouwens ook dezelfde ervaring met de chatfunctie van kia.nl, je wordt met een technische vraag verwezen naar de dealer.

Tijdens onze Spanje reis stond de caravan keurig in lijn met de auto kogeldruk toch 85 kg. maar altijd stabiel.

Onze vorige Sorento XM had op de specificaties niveauregeling, de UM staat er op hetzelfde niveau bij, vanuit de praktijk zou je kunnen zeggen dat wellicht op nederlandse UM niveauregeling zit. Nu nog de officiele bevestiging, zal mijn freundliche er eens naar vragen.

Bert

sorento caravan1.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


als je xenon hebt dan heb/moet je automatische koplamp versteling hebben net als koplamp sproeiers 

dit was tot 2012 zelfs verplicht 

nu mag het zonder maar als je xenon af fabriek hebt dan zit dit er op 

dit is nu eenmaal een europeese regel maar hoeft niet meer getoetst te worden dus daarom kan je ook achteraf zonder veel regels xenon in bouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites


^^ het gaat bij automatsche niveauregeling er meer om dat de achteras/ vering zichzelf stabiliseert bij zware lading/belasting. zodat de auto uberhaupt niet achterover komt te hangen. Die lampjes zijn dus maar bijzaak in deze. Ik heb geen xenon, maar hoef ze ook niet bij te stellen omdat de auto zichzelf stabiliseert.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Bert,

Goed weer van je te horen. Ik lees de PM wel. Doe maar rustig aan.

TSS is denk ik toch net wat anders. Want dat zit ook op de Duitse uitvoering.

Mooi foto trouwens! En die velgen komen me bekend voor .... 

En wat betreft Xenon en autom. niveauregeling? Zoals Lieke schrijf: het gaat iets verder dan alleen maar de lampen horizontaal laten schijnen. Want dat systeem zit dunkt me in de koplampen zelf terwijl bij autom. niveauregeling de achteras 'omhoog gepompt' wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...