Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat wel wel wel een heel schappelije prijs, zal voor mij duurder uitvallen omdat ik achter natuurlijk open gaande ramen heb en naar ik begreep moeten die gedemonteerd worden.

Geplaatst
3 minuten geleden zei Jack_z:

Dat wel wel wel een heel schappelije prijs, zal voor mij duurder uitvallen omdat ik achter natuurlijk open gaande ramen heb en naar ik begreep moeten die gedemonteerd worden.

Ja maar kan nooit veel meer zijn en dat is niet altijd nodig om de rammen er uit te halen maar stuur anders even een Pb  bericht kan ik wat meer kwijt over de prijzen bij hun 

• 2 maanden later...
Geplaatst
Op ‎9‎-‎5‎-‎2017 om 20:27 zei terijdt:

Vandaag de witte Picanto Navigator opgehaald, hele fijn auto. Daarnaast een zeer goede service van Van Mossel Kia in Hengelo

IMG_20170428_104001.jpg

IMG_20170428_093958.jpg

Beetje off topic in het draadje van Theomonica....maar waar zit bij deze auto de dagrijverlichting?

De lampen onder in de bumper zijn mistlampen, zijn die omgeschakeld? Ik heb namelijk geen dagrijverlichting maar wel mistlampen.

Geplaatst
1 uur geleden zei Xinix:

Beetje off topic in het draadje van Theomonica....maar waar zit bij deze auto de dagrijverlichting?

De lampen onder in de bumper zijn mistlampen, zijn die omgeschakeld? Ik heb namelijk geen dagrijverlichting maar wel mistlampen.

die picanto heb geen dagrijverlichting

Geplaatst
57 minuten geleden zei theomonika:

die picanto heb geen dagrijverlichting

Dagrijverlichting is sinds 2011 verplicht op elke nieuw geleverde auto. Ik heb dat bij mijn dealer ook aangegeven en deze gaan aankomende maandag een oplossing zoeken. (ook om problemen te voorkomen met APK straks).

Normaal gesproken hebben deze Picanto's die rechthoekige lampen onderin, die zijn gecombineerd dagrij- en mistlicht. Hoop dat ze bij mij zo kunnen schakelen dat de mistlampen als dagrijlicht fungeren en uitschakelen als dimlicht aan gaat om bekeuring voor onterecht mistlampen voeren uit te sluiten.

Las laatst op de site van RDW dat vanaf 2015 ook achter de lampen moeten branden, maar weet niet of dat er door is gekomen. Heb ik namelijk nog niet gezien.

Geplaatst
2 uur geleden zei Xinix:

Dagrijverlichting is sinds 2011 verplicht op elke nieuw geleverde auto.

Dagrijverlichting was alleen verplicht voor alle nieuwe MODELLEN vanaf februari 2011 (niet nieuwe auto's). Met andere woorden een model van 2009 of 2010 zonder dagrijverlichting kon ook in 2011 nieuw verkocht worden. Er werden dus een periode auto's met en zonder dagrijverlichting nieuw verkocht. Je mag dus geen problemen krijgen met de APK.

Officieel mag je de mistlampen niet gebruiken als dagrijverlichting. Mistlampen hebben een andere reflector en ander lichtbeeld. Alhoewel ik denk dat weinigen dat zullen opvallen als je de halogeen lampjes vervangt door LED-lampen.

Ik vond de dagrijverlichting in onze nieuwe auto van oktober 2011 toch wel mooi en heb de mistlampunits vervangen door dezelfde maat inbouw LED dagrijverlichtingsunits en deze geschakeld met dit automatisch relais (LINK) dat de dagrijlampen  inschakelt zodra de motor start (hij reageert op de spanning van de dynamo) en laat de dagrijlampen op halve kracht meebranden zodra je dimlicht inschakelt (dat mag). Het relais is relatief makkelijk in te bouwen.

Dit is wettelijk en voor de APK allemaal in orde. Gebruik deze nu 5 jaar zonder problemen.

Geplaatst

De Picanto is meen ik in 2011 op de markt gekomen dus zou op dit model moeten zitten. Ook het 2015 revisiemodel zou dus zeker moeten voldoen aan deze eis.

Mijn Picanto is van 2016 en hoop dus idd dat ze via een relais om kunnen laten schakelen in plaats van after market DRL's te monteren. Maakt de voorkant m.i. rommeliger.

Saillant detail: ik had deze Picanto niet gekocht met de standaard voorbumper met de rechthoekige lampen omdat ik deze gewoon echt spuuglelijk vindt en goedkoop aan vind doen. De mooiste oplossing is in de koplamp unit net zoals bij de projectielampen....maar die zijn een beetje duur om achteraf in te laten zetten.

Ik zag inderdaad gisteren bij de Twingo van de buurman dat de dagrijlampen niet uitgaan bij ingeschakeld dimlicht en de LED's bij de projectiekoplampen blijven volgens mij ook meebranden.

Als ze echter mijn mistlampen zouden ombouwen wordt het een ander verhaal...en veel uitleggen bij eventuele controles

Geplaatst
12 uur geleden zei Xinix:

Saillant detail: ik had deze Picanto niet gekocht met de standaard voorbumper met de rechthoekige lampen omdat ik deze gewoon echt spuuglelijk vindt en goedkoop aan vind doen. De mooiste oplossing is in de koplamp unit net zoals bij de projectielampen....maar die zijn een beetje duur om achteraf in te laten zetten.

Ik begrijp nu dat de Picanto toen hij nieuw geleverd is een voorbumper heeft gehad van het model met reflector koplampen en (halogeen) dagrijlampen in de bumper maar dat die bumper met de dagrijverlichting later is vervangen door een model van de Picanto die de dagrijverlichting niet in de bumper had maar LED strips onder de projectie-koplampen. Dat model bumper is wellicht wel mooier, maar dan ben je natuurlijk wel de dagrijverichting kwijt. En dat had niet gemogen!

Je kunt nu denk ik het beste gaan zoeken naar after market dagrijlampen die in de houder van de mistlampen passen en de mistlampen dan laten vervallen. Dan is het niet rommelig maar blijft het mooi (zo heb ik dat gedaan).

Geplaatst

Klopt! En auto is niet door dealer nieuw geleverd dus zij weten het ook niet.

Ze mogen van mij de mistlampen laten vervallen, in ieder geval zoals jij schetst dat het mooi blijft.

Het is wel het "probleem" van de dealer...zij hebben hem net een paar weken terug zo aan mij afgeleverd. Gezien mijn ervaringen met de dealer komt het wel goed zolang ikzelf aangeef wat ik absoluut niet wil (bijplakken van lampen).

Ik heb ooit ergens half om half lampen gezien...misschien dat dat een optie is

• 2 weken later...
Geplaatst

Die gaat er niet op komen zonder extra lampen toe te moeten voegen aan de voorkant. Dat vind ik niet mooi en hebben besproken het maar even zo te laten. Dagrijverlichting schijnt voor de APK nog steeds geen eis te zijn, toegestane verlichting in plaats van verplichte verlichting.

Nu kom ik ook al jaren bij deze dealer dus met APK wordt het alsnog hun probleem. En wsl is het 1 keer APK en dan voor 5e verjaardag inruilen ;)

• Thanks 1
  • Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...