harrieke Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 Hallo onze picanto van 2011 heeft nu dik 50.000 km gelopen en merk dat de klepspeling minder wordt. rij op LPG en dat is een bekend gegeven. uitlaatkleppen zitten al onder de 0.20 bij koude motor en dat gaat op den duur mis. heeft iemand gegevens over de klepspeling van de kappa 1.0 driecilinder motor van de picanto ? alvast bedankt Quote
xtra40 Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 dat kan ik jou exact vertellen maar dan moet ik alleen weten welke motor je er exact in heb zitten er is keuze uit 2 a 3 motoren Engine Mechanical System F 1.0 DOHC KAPPA Engine Mechanical System G 1.0 MPI KAPPA Engine Mechanical System G 1.2 MPI KAPPA Engine Mechanical System L 1.0 LPGi KAPPA Quote
harrieke Posted March 21, 2017 Author Posted March 21, 2017 wat ik vind is dat het een "4V – DoHC, Dual CVVT" is dus het zal wel de kappa II 1.0 DOHC zijn. bij 30.000 was de klepspeling voor de inlaat nog tussen 15/20 honderdste en uitlaat 25/30 honderdste. nu bij 50.000 is de inlaat nog steeds tussen 15/20 honderdste maar de uitlaat zit nu tussen 20/25 honderdste. de uitlaat speling maakt mij toch zorgen dit gaat op de duur niet goed. dus als je mij de klepspeling even kan opzoeken dan ben ik je zeer dankbaar. groeten harrie Quote
xtra40 Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 de klep speling van die motor is Valve clearanceSpecification Engine coolant temperature : 20°C [68°F] Limit Intake : 0.20 ~ 0.23mm (0.0079 ~ 0.0102in.) Exhaust : 0.27 ~ 0.33mm (0.0 106 ~ 0.0129in.) Quote
xtra40 Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 dus tot nog toe gaat het redelijk goed met je klep speling Quote
harrieke Posted March 24, 2017 Author Posted March 24, 2017 dank je. ga ik toch eens een zaterdag vrij maken om de klepen wat meer speling te geven. de speling zit toch op het minimum. Quote
Crum Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Succes, het zijn complete kommen met bepaalde diktes, dus de nokkenassen moeten los (en dus ook de ketting). Quote
bigwade Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Die auto zit toch nog gewoon in de garantie ? Niks aan doen zou ik zeggen. Quote
Crum Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Kleppen stellen is gewoon onderhoud..heeft niks met garantie te maken..ook voor picanto op benzine staat klepspeling controleren in het onderhoudsschema. Quote
bigwade Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Je hebt gelijk en dat bedoel ik ook. Zelf aan prutsen lijkt me niet wenselijk Quote
harrieke Posted March 24, 2017 Author Posted March 24, 2017 uit ervaring weet ik dat bij onderhoud dit niet gecontroleerd wordt en mijn auto gaat nooit naar de dealer. doe het liever zelf dan weet ik dat het ook goed gebeurd. en het is inderdaad dat de nokkenassen er uit moeten maar de kommen aanpassen op dikte is nog wel een truc voor. beter wat werk als dat er straks een klep verbrand. gaat wel goed komen hoor. Quote
bigwade Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Heb jij je al ergens voorgesteld met wat en hoe en wie of wat ? We hebben bij voorbeeld deze: https://www.kiaclub.nl/forum/39-nieuwe-leden-introductie/ https://www.kiaclub.nl/topic/15176-wat-doet-den-kia-rijder-voor-den-kost2/ Vinden we leuk. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.