Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn probleem(pje) is inmiddels opgelost !  Hoe?  Welnu ik heb een nieuwe Niro gekocht en daar is het geluid heel goed te horen!

Blijkbaar heeft de importeur toch meerdere klachten gekregen en deze in de nieuwere modellen aangepast. Goed gedaan!

Geplaatst

Idd naar het niveau van de vorige versie... minder geluid, betere lampen met meer licht, geen zinloze flippers aan het stuur, nieuw is dus niet altijd beter... adaptive cruiscontrol is wel een fijne toevoeging. En het geluid krijg ik wel zachter nu ik de speaker weet te vinden...

Geplaatst
4 uur geleden, NIRO+ zei:

geen zinloze flippers aan het stuur

?????
Ideaal, die dingen. Ik rem amper meer met de voetrem.

• Like 1
Geplaatst

En laneassist moeten ze ook verbieden automatisch in te schakelen,  op 60km wegen levensgevaarlijk. Meer negatieve veranderingen dan positief helaas.  

Geplaatst
Op 29-12-2020 om 19:50, NIRO+ zei:

En laneassist moeten ze ook verbieden automatisch in te schakelen,  op 60km wegen levensgevaarlijk. Meer negatieve veranderingen dan positief helaas.  

Dat klopt. De auto duwt zich steeds van de rechter streep af richting midden van de weg. Duidelijk niet bedoeld voor wegen zonder middenstreep.

Geplaatst
Dat klopt. De auto duwt zich steeds van de rechter streep af richting midden van de weg. Duidelijk niet bedoeld voor wegen zonder middenstreep.

Dan moet je niet harder dan 60 rijden op een 60km weg. .
Schakeld in boven de 60.
Ik heb er geen problemen mee.
  • Like 1
  • Thanks 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Klopt, maar de snelheidsmeter van de Niro wijkt teveel af.
Als je op de meter van de auto 59 rijdt doe je in het echt maar 53 km/h, wel wat langzaam voor een 60 km weg.

Deze afwijking tussen echte en weergegeven snelheid is groter geworden sinds ik op winterbanden rijd. Gemeten met GPS-snelheidsmeter (TomTom) en erg nauwkeurige snelheidsmeter langs de weg (Isala-Meppel)).

Dus @gjklasens, ik rijd niet te hard en toch rijdt de assistent met me mee door de auto van de kant weg te duwen.

• Like 1
Geplaatst

Snelheidsmeter scheelt bij mij maar 1 a 2 km/h
als ik met snelheid op satelliet controleer.

Kan ook aan banden liggen.
[mention]Flying_Dutchman [/mention] was als grapje bedoeld.
Maar ik ervaar het niet zo. En ik rijd ook wel es wat harder

Geplaatst

Dan is wel slecht gekalibreerd als het bij zoveel
Mensen afwijkt. 7/km kan toch echt niet.
Bij mij valt mee. Rijdt nu op de winterbanden.

Zou een dealer toch moeten kunnen inregelen.

Geplaatst
Op 29-12-2020 om 19:50, NIRO+ zei:

He Dit heeft toch niks met het parkeer geluid te maken 

Geplaatst
Op 29-12-2020 om 15:26, NIRO+ zei:

Idd naar het niveau van de vorige versie... minder geluid, betere lampen met meer licht, geen zinloze flippers aan het stuur, nieuw is dus niet altijd beter... adaptive cruiscontrol is wel een fijne toevoeging. En het geluid krijg ik wel zachter nu ik de speaker weet te vinden...

He Dit heeft toch niks met het parkeer geluid te maken 

Wijzig

Opties  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...