roel55 Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 De Niro is geleverd met lederen stoelen, deze bevallen mij niet, te hard en weinig ondersteuning onder de benen, ook heb ik het gevoel dat ik hoger zit als toen 5 maanden geleden ik in de showroom er in ben gaan zitten ( deels stof/leer zetels )!! Ik heb nog gevraagt of leder het zelfde zitcomfort gaf en dit werd bevestigd, echter nu na 300 km rijden doet mijn zitvlak zeer, de zetels zijn te hard iemand een gelijkaardige ervaring? Quote
Ron Penguin Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 ken de lederen stoelen niet, maar de hogere zit, je kan de stoel toch in hoogte verstellen? Quote
roel55 Posted May 14, 2017 Author Posted May 14, 2017 30 minuten geleden zei Ron Penguin: ken de lederen stoelen niet, maar de hogere zit, je kan de stoel toch in hoogte verstellen? Ik ben 1.92m De stoel is idd verstelbaar in hoogte, dus voor mij in laagste stand Maar het gaat over de zachtheid tussen de half stof/leder en full lederen zetels En de full lederen zetels zijn behoorlijk hard Quote
Hannus1986 Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 Ik heb vol lederen en ik vind ze prima zitten! Laatst nog 2,5 uur achter elkaar ingezeten. Zullen vast nog wel zachter worden door gebruik, maar ik heb geen klachten 2 Quote
xtra40 Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 of even langs een stoffeerder en kijken wat het kost om je stoel aan te passen ??? 1 Quote
Guest niro Posted May 15, 2017 Posted May 15, 2017 zelf geen probleem met de lederen stoelen. Ook niet na 800 Km richting vakantie Quote
roel55 Posted May 15, 2017 Author Posted May 15, 2017 Hallo, ik ben wel 1.92 waardoor ik weinig steun heb op mijn bovenbeen onderaan, soms is één centimeter voldoende dat de stoel kan zakken Kia is er mee bezig bedankt voor jou reactie 1 Quote
BvE Posted May 15, 2017 Posted May 15, 2017 1 uur geleden zei roel55: Hallo, ik ben wel 1.92 waardoor ik weinig steun heb op mijn bovenbeen onderaan, soms is één centimeter voldoende dat de stoel kan zakken Kia is er mee bezig bedankt voor jou reactie Uit ervaring weet ik dat dit knap lastig kan zijn, ik ben wel niet zo zolang (1,73) maar heb toen een andere stoel (Scheel) laten monteren is wel 30 jaar geleden. Was een Opel Vectra, daarna bij de Volvo's en bij de huidige Kia Niro geen last. 1 Quote
HansH Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 @Roel55. Zo te lezen heb je voor de Businessline uitvoering gekozen? Ik heb,voor ik de Niro bestelde, behalve in de businessline versie ook in een Executiveline gezeten en die is het uiteindelijk geworden. De reden? De elektrisch verstelbare stoelen! Ik ben, net als jij, best lang (ruim 1.90) en heb behoorlijk lange benen en de elektrisch verstelbare stoelen in de Executiveline zijn ook aan de voorkant in hoogte verstelbaar en dat geeft net dat extra beetje steun aan mijn bovenbenen. Precies wat ik nodig had! Als je de Businessline hebt, dan ben ik trouwens benieuwd of de stoel qua vulling aan te passen is aangezien je stoelverwarming hebt. Wat ik in het (hele) verre verleden nog al eens deed om wat meer steun voor mijn bovenbenen te creeren, is de voorkant van de stoel rail van de bodem los schroeven en dan een flinke moer (zowel qua diameter als qua dikte) er onder leggen en dan daar doorheen weer de bout waarmee je de rail weer aan de boden vast zet. De moer kan dan geen kant op en je stoel komt daardoor aan de voorkant wat onhoog. Het kan maar net genoeg zijn.... Nu kan ik me voorstellen dat de "moer" oplossing wat amateuristisch overkomt, maar je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een (zelf te maken?) keg onder de volledige lengte van de rail... Quote
roel55 Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 2 minuten geleden zei HansH: @Roel55. Zo te lezen heb je voor de Businessline uitvoering gekozen? Ik heb,voor ik de Niro bestelde, behalve in de businessline versie ook in een Executiveline gezeten en die is het uiteindelijk geworden. De reden? De elektrisch verstelbare stoelen! Ik ben, net als jij, best lang (ruim 1.90) en heb behoorlijk lange benen en de elektrisch verstelbare stoelen in de Executiveline zijn ook aan de voorkant in hoogte verstelbaar en dat geeft net dat extra beetje steun aan mijn bovenbenen. Precies wat ik nodig had! Als je de Businessline hebt, dan ben ik trouwens benieuwd of de stoel qua vulling aan te passen is aangezien je stoelverwarming hebt. Wat ik in het (hele) verre verleden nog al eens deed om wat meer steun voor mijn bovenbenen te creeren, is de voorkant van de stoel rail van de bodem los schroeven en dan een flinke moer (zowel qua diameter als qua dikte) er onder leggen en dan daar doorheen weer de bout waarmee je de rail weer aan de boden vast zet. De moer kan dan geen kant op en je stoel komt daardoor aan de voorkant wat onhoog. Het kan maar net genoeg zijn.... Quote
roel55 Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 @Newbie , hallo Bedankt voor jouw reactie Ik heb de duurste versie met electrisch lederen stoelen, doordat ik niet diep weg genoeg zak aan het zit vlak ( die op laagste stand staat, is er nog steeds ruimte aan mijn onderbeen en rust mijn hele been zeg maar op mijn hiel. De voorkant staat ook op zijn hoogste stand dat idee van de stoel naar boven te brengen zou een oplossing kunnen zijn Bedankt voor jou tips Gr roel Quote
wimkia Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Ik bn 1.86 meter lang en heb de bussiness line. Stoelen bevallen mij heel goed en inderdaad met 22.000 km op de teller gaan ze iets achter zitten. Maar geven mij goed steun. Wel ben ik benieuwd naar ervaringen met mensen die al onderhoud (olie) gebruikt hebben bij de stoelen... Welk merk of type gebruik je. Quote
HansH Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 Op 17-5-2017 om 10:10 zei roel55: @Newbie , hallo Bedankt voor jouw reactie Ik heb de duurste versie met electrisch lederen stoelen, doordat ik niet diep weg genoeg zak aan het zit vlak ( die op laagste stand staat, is er nog steeds ruimte aan mijn onderbeen en rust mijn hele been zeg maar op mijn hiel. De voorkant staat ook op zijn hoogste stand dat idee van de stoel naar boven te brengen zou een oplossing kunnen zijn Bedankt voor jou tips Gr roel Roel, wat is jouw beenlengte? Ik heb bij wijze van proef net mijn stoel in de laagste stand gezet, zover mogelijk naar achter en de steun aan de voorkant zo hoog mogelijk en dan zit ik echt niet comfortabel meer. Ik zit dan te ver van het stuur vandaan en, in plaats van te weinig, heb ik dan juist TE VEEL ondersteuning van mijn bovenbenen. als jij een vergelijkbare beenlengte hebt (Ik heb een inseam van 94 cm.) dan vraag ik me af of jouw stoelverstelling wel goed werkt dan wel goed is afgesteld. HansH. Quote
roel55 Posted May 18, 2017 Author Posted May 18, 2017 @HansH Hallo De stoel helemaal naar achter is zeker geen optie om nog normaal te rijden Wel is de stoel helemaal naar beneden en het voorgedeelte helemaal omhoog Ik ben vandaag bij garage geweesd ( nog geen oplossing ) Wel ben ik in de Sportage gaan zitten en deze stoelen zijn perfect instelbaar voor lange mensen zoals ik Mijn inseam ( dus van binnenlies naar grond gemeten is maar 83 cm, ik heb langere rug ( ondanks mijn totaal lengte van 1.92 Het is vooral het stuitgedeelte op mijn billen dat zeer doet omdat ik op de stiknaad zit en die is beenhard Gr Roel Quote
HansG Posted May 19, 2017 Posted May 19, 2017 Op 18-5-2017 om 21:07 zei roel55: @HansH Hallo De stoel helemaal naar achter is zeker geen optie om nog normaal te rijden Wel is de stoel helemaal naar beneden en het voorgedeelte helemaal omhoog Ik ben vandaag bij garage geweesd ( nog geen oplossing ) Wel ben ik in de Sportage gaan zitten en deze stoelen zijn perfect instelbaar voor lange mensen zoals ik Mijn inseam ( dus van binnenlies naar grond gemeten is maar 83 cm, ik heb langere rug ( ondanks mijn totaal lengte van 1.92 Het is vooral het stuitgedeelte op mijn billen dat zeer doet omdat ik op de stiknaad zit en die is beenhard Gr Roel 83 cm lijkt wel erg kort. Ik ben 1.90 en bij mij is het 89 cm. Ook bij mij is de rug naar verhouding langer. Ik heb de stoel wat hoger en helemaal naar achter. Mijn linkervoet rust niet op de voetsteun maar zet ik er naast. Dat zit bij mij prettiger. Overigens heb ik de First Edition dus geen leer en geen elektrische bediening. Quote
Skia Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Mijn vorige auto was een Citroën C5. Na 3500 km in mijn Niro is een ding duidelijk. Deze stoelen halen het niet bij het comfort van de Citroën. Quote
rick_m Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Ik kan wel zeggen, ik ben 1.88m en ben prima tevreden over de (elektrisch instelbare) stoelen. Maar daar heb je niks aan... het blijft iets persoonlijks. Ik hoop dat er een goede oplossing gevonden kan worden! Op 17-8-2018 om 18:55, Skia zei: Mijn vorige auto was een Citroën C5. Na 3500 km in mijn Niro is een ding duidelijk. Deze stoelen halen het niet bij het comfort van de Citroën. Het comfort van een Citroën vergelijken met een Niro... dat is echt appels met peren. Quote
Recommended Posts