Jump to content

Dagrijverlichting Kia venga 2012

Recommended Posts

Guest Loekscheveningen
Posted

Heb bij de Kia dealer gevraagd of het mogelijk was dagrijverlichting te maken ik bedoelde hiermee iets zo aansluiten dat na starten de mistlampen gaan branden. Antwoord was dat dit kostbaar zou zijn heeft, iemand daar ervaring mee. Ik vergeet soms mijn verlichting aan te zetten dat komt doordat na starten wel de dashbord verlichting brand en ik dan vergeet de verlichting in te schakelen ik vindt het jammer dat op de Kia venga 2012 geen standaard dagrijverlichting os gemaakt 

Posted

Het is misschien niet legaal, maar met al die soms afschuwelijke feestverlichtingen van de Duitse autofabrikanten (Volkswagen bijvoorbeeld) die standaard wel door de typegoedkeuring zijn gekomen zou ik me daar eerlijk gezegd niet zo druk om maken.

Wel kun je het beste de eventuele halogeenlampjes in je mistlampen beter vervangen door LED lampjes. Verder kun je het schakelrelais SY DRL300A monteren (LINK) en daarop je mist, ehhh dagrijverlichtingslampen mee aansluiten.

Aansluitschema: LINK

Dit werkt prima. Gebruik het al 5 jaar om DRL aan te sluiten.

Zodra je de motor start dan gaan de dagrijverlichting branden op volle sterkte, maar zodra je de dimlichten aan doet dan gaan ze op halve kracht branden. Dat is ook zo voorgeschreven. En zodra je de motor weer uit zet dan duurt het even, maar dan gaan de dagrijverlichting weer uit (als een "comming home").

Succes.

Posted

Waarom laat je je lichtschakelaar niet gewoon op dimlicht staan.

Licht doet het zowel voor als achter.

Bij auto's van na 2006 gaan die in de regel na korte tijd vanzelf uit na stop.

Ik rij al vele jaren zo.

• Like 1
Guest Warmentuuter
Posted

Of door sparen voor een model 2015. 
Daar zit het standaard op.

Kia-_Venga-modeljaar-2015-_Driving_Dutch

Posted

als je een beetje handig bent maak je toch lekker zelf dagrij verlichting op de wagen 

is niet echt heel erg moeilijk 

en als je deze juist aansluit heb je de mooiste venga van het forum :smileys-car-driving-838223:

• Like 1