Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi, m'n Kia Sorento is helaas afgekeurd voor APK en 1 van de redenen is dat de VIN niet gelezen kan worden.  Deze staat bij het rechter achterwiel en in eerste instantie was er idd weinig te zien. Na wat schrobben heb ik nu iets van 6 cijfers leesbaar maar de rest blijft hardnekkig onleesbaar. Zit onder een laag zwarte brei die er niet af wil (tectyl?).  Iemand nog tips om dit er af te krijgen?  Heeft het bv zin om te gaan schuren of maakt dat het alleen maar verdacht?

Groeten,

Cor

Posted

Hoi Cor,

Toffe kar.

Stel je even voor in het voorsteltopic, vinden we leuk !

Heb je een buuf of buum met een stoommachine ? Kan zomaar werken.

NB een dealer weet precies waar dat nummer staat en kan dat vast ook (geheel) toegankelijk maken.

Posted

Schuren heeft weinig zin ben ik bang en als je de nummers zou wegschuren ben je helemaal een end van huis. Ik zou zien dat je daar de tectyl tactisch verwijderd. Thinner is daarbij je grote vriend. Hele dikke klodders kun je het beste eerst verwarmen en dan voorzichtig afsteken met een plamuurmesje. (google gaat je hierbij helpen) 

• Like 1
Posted

gewoon een doek met thinner en eerst alle tectyl weghalen, dan zou je met schuurpapier de oppervlakkige roest kunnen verwijderen.

komt trouwens geregeld voor hoor, dat het VIN niet meer leesbaar is bij een sorento, maar boven de rechter koplamp staat het VIN ook ingeslagen, zo uit mn hoofd is dit ook een vast voertuigdeel en is dit ook voldoende voor de APK

• Like 2