Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo heren,

Ik ben voor het eerst op dit forum. Eigenlijk voor mijn buurman van 74......

Hij heeft een Picanto uit 2005 en start soms niet, zit in zak en as en klein pensioentje en stond aan de deur of ik eens wilde kijken.

Auto gooit motor wel rond bij starten dus dacht aan brandstofpomp, maar auto heeft pas 25.000 km gelopen (oud mannetje altijd binnen gestaan ), dus dacht toch nog effe verder kijken...

Heb de auto uitgelezen en storingen gereset. Vervolgens paar keer gestart tot hij weigerde, gaf een fout op de immobiliser. Daarna eens goed naar dashboard gekeken bij starten en geeft bij weigeren geen icoontje weer van de startonderbreking. Ik ga er dus van uit dat daar het probleem zit.

Geprobeerd of probleem aan de sleutel ligt, maar ook de reserve sleutel heeft zelfde probleem.

Nu verdenk ik de leesring....... Kan ik deze gewoon vervangen door een tweede hands exemplaar of moet ik deze dan ook inleren (heb geen ervaring met Kia, vandaar de vraag).

Zie ik nog iets over het hoofd.... Of hebben hebben jullie nog andere betere ideeën??

Namens Frits alvast bedankt!!

Gr Hugo

Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk

• 2 months later...
Posted

ik had dit probleem ook.

bij mij bleek het slecht contact op de connector te zijn.

met het vast en losmaken van de connector was het bij mij verholpen....

als je om het stuur de kappen los maakt (3 schroeven).

en de hendel van de stuurhoogte los maakt kun je de kappen verwijderen.

als je dan het stuur op de laagste stand hebt staan kun je bij de connector van die ring die om het sleutelgat zit.

trek die er uit en stop hem er weer in +/- 5 tot 10 keer.

daarna weer de kappen terug monteren op de plekken waar e ze net ervoor hebt verwijderd.

als het slechte connectie was moet hij nu weer gewoon werken.

bij mijn picanto werkte het verbluffend goed en bespaarde mij het 120 euro reparatie kosten.

ik hoop dat het jullie ook gaat lukken.:wink:

• Thanks 1