Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Inruilwaarde KIA Cee'd Sportswagon 1.6 CRDi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In juni 2016 hebben wij een KIA Cee'd Sportswagon 1.6 CRDi gekocht bij de KIA dealer in Naarden. Dat kostte 19.500 euro bij een kilometerstand van 86.502 kilometer. De auto heeft nu 120.000 kilometer gereden. De inruilprijs die de dealer nu biedt is 10.000 euro. Hij kan niet uitleggen waarom de waarde van deze auto in een jaar bijna is gehalveerd. Al het onderhoud is daar correct en tegen hoge kosten uitgevoerd en met de auto is werkelijk niets mis. Een waarschuwing is hier op zijn plaats. Wij zijn verbijsterd over deze extreem lage inruilprijs.

Geplaatst

Het lijkt me inderdaad wel een hoge waardevermindering, maar alleen dat bod zegt niet alles. Het hangt van het hele plaatje af. Wat geeft de dealer daarbovenop nog voor (extra) korting op de aankoop van een andere auto? En hoe is de onderhandelingspositie? Valt er te praten? Laat je dealer eens een (vrijblijvende) offerte uitdraaien voor een nieuwe Kia met de inruil van deze Ceed. 

Geplaatst

Diesels schrijven ook sneller af dan benzineauto's. Shoppen loont. Toen ik mijn Kia kocht ben ik bij 3 dealers geweest en lag het hoogste inruilod 2800 euro hoger dan het laagste.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

Er staan 50% meer km op en de auto is inmiddels een jaar ouder. Ik weet niet van welk jaar de Cee’d is maar een waardevermindering van 6000 a 7000 euro is dan normaal. Zit je nog met een onverklaard verschil van 2500 euro.

Dat kan te maken hebben met de onderhandelingsmarge bij aanschaf. Wellicht bent u gelokt met een hoge inruilwaarde van uw vorige auto. Dat vertaalt zich nu in een forse afschrijving.

Mijn dealer heeft het anders aangepakt. Mijn auto is gewoon in de markt gezet en het hoogste bod is als inruilprijs genomen.

Daarnaast kreeg ik een korting. Transparant en eerlijk. In het verleden heb ik ook wel eens een onwaarschijnlijk bod op mijn auto gehad, wat zich vervolgens vertaalde in een onwaarschijnlijk hoge afschrijving van de nieuwe auto. 

Geplaatst
8 uur geleden zei HansG:
8 uur geleden zei HansG:

Mijn dealer heeft het anders aangepakt. Mijn auto is gewoon in de markt gezet en het hoogste bod is als inruilprijs genomen.

Daarnaast kreeg ik een korting. Transparant en eerlijk.

Zo heb ik de laatste jaren ook meegemaakt. De dealer maakte een transparante offerte van de inkoopwaarde van de inruilauto  en daarbovenop de kortingen op de nieuwe auto. Ik kon dan mijn inruilauto ook nog zelf verkopen voor levering van mijn nieuwe Niro.

Geplaatst

Ik had op mijn Rio na 3 jaar een afschrijving van €2500....

Dit had te maken met hoge inruilprijs van de Rio op een nieuwe Vitara , op de vitara had ik ook een korting van ruim €2000,-. Wel heb ik half Nederland moeten doorkruisen om de Vitara op te halen. De suzuki dealer wilde ook wel heel graag mijn Rio hebben. (ik heb het vermoeden dat hij al een koper had voor mijn Rio)

Dus er komt een hoop bij kijken en goed onderhandelen cq shoppen. 

Maar doe voor de gein eens een kenteken check online (nu bv toyota) je krijgt gelijke een eerste waarde bepaling.

We kunnen je beter helpen als je het model type en bouwjaar (kenteken) van je Cee'd plaatst :-)

Geplaatst

Ik vind dit bizar, je hebt dus de Cee'd van na de facelift(met de "ice-cubes" zeg maar)..

Ik heb afgelopen week een inruilprijs opgevraagd voor mijn Cee'd hatchback 1.6 CRDI uit 2013 (zonder ice-cubes dus), met 143.000 km, en zijn eerste aanbieding was al 9500 euro.. Wat ik best redelijk vind. Even doorpraten en ik krijg er vermoedelijk 10.500 voor, en dat voor een auto die 3 jaar ouder is dan de jouwe, met meer kilometers...

Ik adviseer je even naar een andere dealer te rijden..

• 1 maand later...
Geplaatst

T'ja,de ene dealer is de andere niet toen ik mijn sportage kocht had ik een qashqai bwj 2013 over te laten .

Tussen de eerste en tweede dealer zat er al een verschil van 2500€ en de extra's waren het zelfde.

Het is dus wat rond horen en voor het maximum is het nog altijd particulier verkopen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...