Nir00tje Geplaatst 4 November, 2017 Geplaatst 4 November, 2017 De afgelopen week verbaasde ik mij er over dat de tijdaanduiding op het grote scherm nog op de de zomertijd stond. Vandaag heb ik er even naar gekeken. Blijkt dat ik via menu->instellingen->datum/tijd dingen kan aanpassen. Bij mij stonden gps-tijd en zomer/wintertijd beide keurig aangevinkt maar desondanks geen correcte datum op het display. Pas als ik zomer/wintertijd uitvink wordt de correcte tijd weergegeven. Zijn er meer mensen die hier mee hebben moeten rommelen? Quote
PeterD Geplaatst 4 November, 2017 Geplaatst 4 November, 2017 Ik heb nog niet gerommeld, maar hier hetzelfde probleem. Ik ga morgen jouw truc toepassen. Tnx Quote
broekske Geplaatst 5 November, 2017 Geplaatst 5 November, 2017 5 uur geleden zei Nir00tje: De afgelopen week verbaasde ik mij er over dat de tijdaanduiding op het grote scherm nog op de de zomertijd stond. Vandaag heb ik er even naar gekeken. Blijkt dat ik via menu->instellingen->datum/tijd dingen kan aanpassen. Bij mij stonden gps-tijd en zomer/wintertijd beide keurig aangevinkt maar desondanks geen correcte datum op het display. Pas als ik zomer/wintertijd uitvink wordt de correcte tijd weergegeven. Zijn er meer mensen die hier mee hebben moeten rommelen? Mij lijkt dat je OF gps-tijd moet kiezen OF zomer/wintertijd. Quote
broekske Geplaatst 5 November, 2017 Geplaatst 5 November, 2017 Mij lijkt dat je OF gps-tijd moet kiezen OF zomer/wintertijd. Quote Bewerken Opties Quote
Dutchman Geplaatst 5 November, 2017 Geplaatst 5 November, 2017 De afgelopen week verbaasde ik mij er over dat de tijdaanduiding op het grote scherm nog op de de zomertijd stond. Vandaag heb ik er even naar gekeken. Blijkt dat ik via menu->instellingen->datum/tijd dingen kan aanpassen. Bij mij stonden gps-tijd en zomer/wintertijd beide keurig aangevinkt maar desondanks geen correcte datum op het display. Pas als ik zomer/wintertijd uitvink wordt de correcte tijd weergegeven. Zijn er meer mensen die hier mee hebben moeten rommelen? Klopt jouw oplossing! Beetje onlogische instelling.Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Quote
biancaa Geplaatst 5 November, 2017 Geplaatst 5 November, 2017 10 uur geleden zei Nir00tje: De afgelopen week verbaasde ik mij er over dat de tijdaanduiding op het grote scherm nog op de de zomertijd stond. Vandaag heb ik er even naar gekeken. Blijkt dat ik via menu->instellingen->datum/tijd dingen kan aanpassen. Bij mij stonden gps-tijd en zomer/wintertijd beide keurig aangevinkt maar desondanks geen correcte datum op het display. Pas als ik zomer/wintertijd uitvink wordt de correcte tijd weergegeven. Zijn er meer mensen die hier mee hebben moeten rommelen? Hier ook hetzelfde bij de picanto gt line, ik kreeg het niet aangepast ik zal jouw methode ook eens uitproberen Quote
gjcvro Geplaatst 5 November, 2017 Geplaatst 5 November, 2017 rtfm: Instellingen Datum/tijd Dit menu beschrijft datum- en klokinstellingen. 1. Druk op [ ] > [Datum/tijd]. 2. Selecteer de gewenste items. [GPS-tijd]: geeft de tijd weer volgens de ontvangen GNSS-tijd. [24-uur]: schakelt naar 12 uur of 24 uur. [Zomer-/wintertijd]: schakelt de zomertijd in of uit. Als zomertijd wordt ingeschakeld, gaat de klok een uur vooruit. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 November, 2017 Geplaatst 5 November, 2017 Dat zomertijd-knopje klinkt wel logisch, maar is niet echt meer van deze tijd IMHO...Wij hebben in ons huishouden meer dan 40 apparaten die een klok hebben en slechts 9 daarvan moet ik handmatig aanpassen.Degenen die het zelf doen zijn niet eens allemaal "connected" of radiogestuurd...Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
chippie777 Geplaatst 5 November, 2017 Geplaatst 5 November, 2017 Het is zoals ik altijd gewend ben bij mijn Nissan Qashqai, ook daar moest je zomertijd uit vinken in het najaar om de juiste tijd te krijgen. Altijd vreemd gevonden waarom dat niet automatisch kon. Nu in de Niro dus hetzelfde. Quote
arieenaagje@hotmail.com Geplaatst 15 November, 2020 Geplaatst 15 November, 2020 Bij mijn nieuwe Nero van juli 2020 ook handmatig instellen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.