Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
BvE

Kia Hotspot

Aanbevolen berichten

Op mijn nieuwe Galaxy S9 met Android 8.0.Oreo werkt deze niet, iemand een oplossing ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden zei BvE:

Op mijn nieuwe Galaxy S9 met Android 8.0.0 werkt deze niet, iemand een oplossing ?

Ik denk dat op een Android forum je sneller geholpen wordt.
Ik heb als Nirost een windhoosphone. Andere Niro rijders gebruiken vaak ook nog niet de recentste Android versie. 
Of is je spot ondertussen al weer hot? :winkiss:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden zei Nokia ;-):

Ik denk dat op een Android forum je sneller geholpen wordt.
Ik heb als Nirost een windhoosphone. Andere Niro rijders gebruiken vaak ook nog niet de recentste Android versie. 
Of is je spot ondertussen al weer hot? :winkiss:

Nee hij werkt nog steeds niet, zal eens op dat forum kijken bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden zei BvE:

Nee hij werkt nog steeds niet, zal eens op dat forum kijken bedankt.

Ik heb een Nexus 5X, drait nu op Android  8.1.0, maar ondertussen ook de 8.0 gehad. Maar geen centje last om hem als Hotspot te gebruiken. Nou moet ik ook zeggen dat ik meestal van de Mifi gebruik maak omdat ik dat makkelijker vind. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uur geleden zei Ron Penguin:

Ik heb een Nexus 5X, drait nu op Android  8.1.0, maar ondertussen ook de 8.0 gehad. Maar geen centje last om hem als Hotspot te gebruiken. Nou moet ik ook zeggen dat ik meestal van de Mifi gebruik maak omdat ik dat makkelijker vind. 

Ik snap er ook niets van, wanneer ik ook een nieuwe App uit Google Play download komt de melding Android versie niet compatibel met deze app.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb het nog niet zelf kunnen uitproberen, maar deze app zou er voor moeten zorgen dat zodra je met je telefoon in de auto zit alles automatisch zou moeten lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren bij de dealer geweest, want volgens Kia Nederland moest het wel werken.

Daar laten zien dat het inderdaad niet werkte zouden weer contact opnemen met Kia Nederland.

Voor de duidelijkheid het is Android 8 Oreo en die match niet met Kia Hotspot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad na mijn s8 te updaten naar Oreo 8.0,werkt de Kia hotspot app bij mij öok niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden zei Toby:

Inderdaad na mijn s8 te updaten naar Oreo 8.0,werkt de Kia hotspot app bij mij öok niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ook ff een melding maken naar de dealer, zodat Kia Nederland actie moet ondernemen !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zit zelf in de software business. Ik vermoed dat Kia met het vingertje zal wijzen naar de app of Oreo.
Meestal is het een gecombineerd probleem. Daarom is het verstandig om ook de ontwikkelaar van de app te informeren.
Helaas heb ik geen Android telefoon én nog geen Niro. Nog ongeveer 25-30 nachtjes slapen :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei BvE:

Ook ff een melding maken naar de dealer, zodat Kia Nederland actie moet ondernemen !

Zal ik doen.:dup:

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is appart, als je je telefoon als hotspot gebruikt creëer je wireless access point en maak je gebruik van de WIFI standaard manier van verzenden. Dit heeft niets met de versie van je Android te maken. De oorzaak zal dan ook eerder liggen in je APN settings dat deze niet meer goed staan na de upgrade, hierin staat de settings van je provider.

Heb je de hotspot al getest via je laptop / tablet?  Waarschijnlijk zal dit dan ook niet meer werken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier bleek de hotspot niet altijd automatisch aan te gaan. Gisteren ontdekt dat dat komt omdat ik ooit had ingesteld dat de eerste telefoon die gekoppeld moest worden mijn vorige Samsung was met de mooie naam PeterD.

Nu heb ik een andere telefoon en heeft mijn vrouw mijn oude. Die heeft ze niet altijd bij zich. Gisteren had ze hem wel bij zich en ze reed ook, dus ik kon eens onderzoeken waarom het nu weer niet werkte. En zo kwam ik erachter dat haar telefoon nog steeds als eerste gelinkt werd. En omdat daar geen hotspot app op staat bleef de verkeersinfo op TMC staan.

Dus snel in instellingen op de Niro navigatie mijn eigen telefoon bovenaan in de volgorde van verbinding maken gezet. Probleem opgelost. Had natuurlijk ook de hotspot op haar telefoon kunnen zetten bedenk ik me nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In android 8.0 of Oreo is de naam voor een hotspot aangepast was eerst AndroidAp , maar moet nu AndroidAp_xxxx worden (x staat voor 1 tm 0).

Dus meneer Kia zal de app moeten aanpassen cq. updaten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
21 minutes ago, NiroFrits said:

In android 8.0 of Oreo is de naam voor een hotspot aangepast was eerst AndroidAp , maar moet nu AndroidAp_xxxx worden (x staat voor 1 tm 0).

Dus meneer Kia zal de app moeten aanpassen cq. updaten

Maakt toch niet uit wat de naam van een hotspot is? Het systeem in de Niro is met elke willekeurige hotspot te verbinden.
Wellicht moet je op het systeem in je Niro even zoeken naar de nieuwe SSID van je Android telefoon en opnieuw laten verbinden.

aangepast door Guust

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het probleem is, dat android 8.0 vereist dat de naam van de hotspot aangepast moet worden,zie vorig bericht,  en dat de app van Kia hier niet aan voldoet. Daarom kan de app niet meer vanuit Playstore worden gedownload

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb mij opgegeven als beta tester en heb de app terug kunnen downloaden.

Als ik de app open krijg ik gewoon de melding ¨Op dit apparaat is geen wifi-hotspot beschikbaar.De applicatie kan niet worden gestart¨.

Heb dit medegedeeld maar komt geen reactie op .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik nu de app Carspot Wifi, ik vind hem zelf beter dan Kia Hotspot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb hem net geinstalleerd en het werkt !  Maar je zegt, ik vind hem zelfs beter, waarom ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uur geleden zei NiroFrits:

ik heb hem net geinstalleerd en het werkt !  Maar je zegt, ik vind hem zelfs beter, waarom ?

Hij start nu automatisch op zodra ik in de auto stap, bij Kia Hotspot haperde het nog weleens !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gisteren ook direct Carspot Wifi geïnstalleerd maar vroeg me af of er nog steeds problemen waren met Kia Hotspot icm Android 8 (Oreo)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb een samsung A5 met Android 8, die werkt gewoon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Met mijn S7 met Android 8.0.0 hoef ik nog geen 4 cijfers achter de _  als ssid gezet te zetten en idd in de playstore krijg ik de melding dat de kia hotspot niet geschikt is voor mijn nu huidige android versie, zodra ik de auto heb ga ik hier mee puzzelen.

Standaard WiFi-naam

De hotspot-functie wordt steeds vaker gebruikt, vooral omdat er steeds meer onbeperkte abonnementen zijn en over het algemeen grotere databundels. Hiermee kun je eenvoudig je mobiele internet delen met andere apparaten, zoals bijvoorbeeld een laptop of tablet.

Om dit te kunnen doen moet er een naam opgegeven worden voor het WiFi-netwerk dat door de smartphone uitgezonden wordt. Standaard was dit bij Android altijd: AndroidAP. Dit staat voor Android Access Point. Deze naam kan natuurlijk aangepast worden, maar als je dat niet doet, dan is de kans aanwezig dat je andere mensen tegenkomt die de hotspot op hetzelfde moment gebruiken, met dezelfde netwerknaam. Dit kan ervoor zorgen dat jouw hotspot niet meer optimaal functioneert.

Hier heeft Google iets aan gedaan in Android  8.0 Oreo, waardoor de kans kleiner is geworden dat je een dubbele naam tegenkomt. 

AndroidAP_8473

De nieuwe naam bevat nog steeds AndroidAP, maar hier is nu een toevoeging aan gedaan. Achter de underscore staat een viercijferig getal tussen de 1000 en 9999. Dat wil zeggen dat de kans veel kleiner is dat je toevallig eenzelfde WiFi-naam gaat tegenkomen.

Android AP

Natuurlijk kun je de naam zelf nog aanpassen naar elk woord, cijfer of combinatie daarvan, maar deze kleine handige functie maakt voor sommigen het leven weer net iets makkelijker.

aangepast door Eric-H

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen