Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

Hallo,

toevallig mijn Rio afgelopen zaterdag laten chiptunen. 

duurt 200 a 300 km voordat hij goed is ingereden, maar resultaat was direct na tuning merkbaar. 

van 85 pk naar 97 pk

https://vtune.nl/   Aanrader !! eerst mailtje sturen voor offerte dan € 250,-

• 1 month later...
Posted

Hallo Kia vrienden.

ik rij er nu een tijdje mee, en ondanks een lichtere motor, Ja, het scheelt een stukje, auto rijdt zuiniger en trekt feller.

denk er wel om, schone benzine tanken. als je bij een witte pomp tankt, merk je direct het verschil.

Posted

Hoi Tim,

Het is natuurlijk geen 30 -40 pk verschil, maar ik kan het zeker aanraden. op hoge snelheid trekt hij redelijk goed door. 

Mits de automobilist naast je niet ook gas bij geeft ;) 

Posted

Mwahhh...523i is ook niet de snelste hoor:?....Gewicht/pk verhouding is bijna hetzelde.... Nee ben realistisch...ik persoonlijk vind leuke velgies, nav of hifi in de wagen belangrijker. Ieder zijn ding natuurlijk..

Posted
Op 13-5-2018 om 19:55 zei Intersec:

Hallo,

toevallig mijn Rio afgelopen zaterdag laten chiptunen. 

duurt 200 a 300 km voordat hij goed is ingereden, maar resultaat was direct na tuning merkbaar. 

van 85 pk naar 97 pk

https://vtune.nl/   Aanrader !! eerst mailtje sturen voor offerte dan € 250,-

De Rio mag dan misschien iets sneller zijn maar de garantie op de auto kun je wel vergeten. Alleen nog garantie op alle deuren, de voor- en achterklep en natuurlijk hetbenzineklepje. ;-)  :-) 

Posted

Kan me voorstellen dat het tuning bedrijf dat aangeeft. Maar geloof ook wel dat de kia Dealer daar anders over denkt. 

Maar zeker weten doe ik het niet. 

Posted
45 minuten geleden zei Intersec:

Ik ga het ze niet vragen ;)

Dat zien ze wel als de auto voor een service beurt of garantiegeval wordt gebracht.

• 3 weeks later...
Posted

Klinkt aantrekkelijk! Leuk voor die extra PK"s, maar scheelt het veel in zuinigheid?

heb nu 1 maand een Kia Rio 1.4 super pack automaat. Ik zou wel willen dat hij iets zuiniger was :sweatdrop:

Posted

Hoi Evy040,

Automaten zijn  al op voorhand duurder dan hand geschakelde auto's.

dit omdat de toerental van een motor van 0 naar ..... (noem maar op), vrij constant is.

Ik rij veel korte afstanden, wel delen op snelweg, maar geregeld file's.

in mijn situatie rij ik ongeveer 50 km meer op een tank benzine.

Denk erom, wel Shell tanken, dus schone benzine.  dus meer km, maar ook iets meer voor je liter benzine.