Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Is het normaal bij de Picanto, ligt het aan mij, of zijn de ruitenwissers niet goed?
Als hij omhoog gaat trekt hij het raam hartstikke mooi droog, gaat hij terug wordt het hele raam weer nat. Vooral recht voor me op de plek waar ik zit, wat een natte vlek in mijn zichtveld creëert... Zonet wil ik een klein stukje afleggen naar de avondwinkel om wat te halen, heb de hele rit de ruitenwissers aan laten staan omdat ik anders geen hand voor ogen zie.. Het ziet er uit alsof er 'instant' condens aan de buitenkant komt te zitten. Heb het bij andere auto's nog nooit meegemaakt.

Om duidelijker te maken wat ik bedoel hier een fotootje:
https://ibb.co/eEq3SH

Ter info: De auto is 2 maandjes oud (Picanto GT-Line), toen ik hem net had dacht ik nog dat het kwam doordat de auto natuurlijk mooi in de wax is gezet, maar ook na met een doekje over de wissers te gaan e.d. blijft het zo..

Posted

Bij mijn auto gebeurt dat ook, maar vooral als ik boven de 80km /h rijd, in de teruggaande slag.

De ruit en wisser goed schoonmaken kan helpen om de vettigheid en troep uit de wasstraat te verwijderen. Goed schoonmaken bedoel ik niet even met een beetje dreft, daar haal je alleen de vettigheid mee weg. Google even op het onderwerp en dan krijg je goede info. Na het schoonmaken de ruit droog wrijven met een krant is een van de tips.

• 1 month later...
Posted

Ik heb er geen last van alleen als er wat vuil onder de ruitenwisser zit trekt hij een streep maar dat ik bij de opgaande en neergaande beweging. Anders terug naar de dealer moeten ze er maar een nieuwe op zetten.

• 1 year later...
Posted

Bekend probleem met moderne auto's; de curve aan de bovenzijde van de ruit is te rond, daar kan het rubber niet in mee. Wordt erger bij lagere temperaturen.

Mijn Aygo had dit probleem, mijn Picanto in mindere mate, dat jouw auto het heeft is voor iig niets verbazends.

Grotere wissers ofzo werkt ook niet...

Posted
Op 22-11-2019 om 09:04, Marco GT 2018 zei:

Mijn achtertuitenwisser pakt het bovenste stukje niet mee. Ik heb sinds kort een GT-line. Heeft iemand anders dat ook?

Klopt, dat is bij mij ook. Ze hebben hem bij de dealer een beetje proberen te verbuigen maar hielp niet. Bekend probleempje bij de picanto