Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedendag,

Sinds deze week hebben wij een Rio 3 uit 2012 met het plus pakket.

Als ik in het boekje lees moet er een start/stop systeem inzitten het zogenaamde ISG systeem.

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet bij ons, ik sta stil en zet de auto in zijn vrij.

Volgens mij zou nu het systeem moeten werken maar de motor blijft aan en het knopje voor de ISG, links onder het stuur, brand en gaat uit als ik weer ga rijden.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes,

Manfred

Posted

Ik ken deze auto niet dus dit specifieke systeem ook niet. Maar ik weet dat mijn vorige auto niet afsloeg voordat de accu voldoende geladen was. Ook waren er eigenaren die het systeem vervelend vonden werken en het uit programmeerden. 

Posted

Ook moet je niet vergeten dat als je de auto neutraal zet je wel de kopeling moet laten opkomen dan pas slaat de motor af en bij het weer ontrappen zal deze weer starten of er moeten andere dingen zijn waar door de motor weer start
Maar omdat je zegt dat het lampje gaat branden als je stil staat vermoed ik dat de laad toestand van de accu onvoldende is ( onder de 80%)
Dus of de accu is defect of er word te kort mee gereden / niet genoeg op de motor afgeremd
Of je voldoet niet aan de voorwaarde zo als airco op vol koud kopeling ingetrapt niet genoeg vacuüm in het rem systeem gordel niet om en zo zijn er nog wel dingen waardoor het isg niet werkt

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Posted

Zelf heb ik net een paar maanden een RIO 4, en heb al een paar keer de ISG in werking gehad.

Er zijn wel een paar voorwaarde waar aan moet voldoen voordat ISG in werking komt.

Uit de handleiding.

Citaat

Voorwaarden voor de werking van het ISG-systeem

Het ISG-systeem schakelt onder de volgende omstandigheden in:

- De bestuurder heeft de veiligheidsgordel vastgemaakt.

- Het bestuurdersportier en de motorkap zijn gesloten.

- De remdruk is toereikend.

- De accu is voldoende geladen.

- De buitentemperatuur is hoger dan -2 °C.

- De buitentemperatuur is lager dan 32°C.

- De koelvloeistoftemperatuur is niet te laag.

Citaat

De motor wordt in de volgende gevallen ook automatisch gestart zonder dat de bestuurder iets hoeft te doen:

- De aanjagersnelheid van het handbediende verwarmings- en ventilatiesysteem staat in een hogere stand dan stand 3 terwijl de airconditioning is ingeschakeld.

- De aanjagersnelheid van het automatische verwarmings- en ventilatiesysteem staat in een hogere stand dan stand 6 terwijl de airconditioning is ingeschakeld.

- Als een bepaalde tijd is verstreken sinds het verwarmings- en ventilatiesysteem is ingeschakeld

- Wanneer de ontwaseming is ingeschakeld

- De remdruk is te laag.

- De ladingstoestand van de accu is te laag.

- De rijsnelheid wordt hoger dan 5 km/h.

• Like 1
Posted
32 minuten geleden zei Marvin.V:

Beste,

Mijn lampje van IGS gaat niet aan als ik erop druk. Mijn systeem geeft wel aan auto stop function limited. Wat is er mis?

Groetjes,

Marvi 

20180614_173639.jpg

dit knopje is alleen om het systeem uit te schakelen en niet om het in te schakelen 

als er start stop limited komt te staan dan voldoe je niet aan een van de voor waarden waar het systeem aan moet voldoen

• 2 months later...
Posted

Ik heb mijn Rio uit 1992 nu een jaar en het IGS werkte bij mij ook niet.

3 weken geleden met de auto naar Italie geweest (1300km) en ineens werkte het systeem weer ;-).

Was dus een accu dingetje want nu doet hij het weer prima.

Groet Danny