harrywtm Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Ik heb wat filmpjes bekeken over het vervangen van de radio van mijn sportage. Helaas strand ik al bij het verwijderen van de zilveren Bezel… Hij klemt op het aangegeven punt. Met geen mogelijkheid los te krijgen. De onderste drie klips zijn los. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Quote
CJAvHam Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Krijg je de bovenste klips wel los deze willen ook wel eens lastig gaanVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
CJAvHam Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Je zou hem toch gewoon los moeten kunnen klikkenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
harrywtm Posted July 3, 2018 Author Posted July 3, 2018 bedankt voor je reactie! Sta ik er niet helemaal alleen voor :-) Ik heb er boven nog niet aan gewerkt, ik ben bang dat ik dat beschadig. Op de YouTube filmpjes leek het er op dat als je de onderste helft (driekwart) los hebt dat het bovenste dan vanzelf mee komt. Onderaan heb ik ondertussen wel 1 cm speling. Het is mij ook niet helemaal helder hoe ik de klipjes moet ontgrendelen. De onderste kon ik gewoon naar voren trekken. Quote
CJAvHam Posted July 3, 2018 Posted July 3, 2018 Het zijn veer klemmetjes Deze clips zit het mee vastVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
harrywtm Posted July 3, 2018 Author Posted July 3, 2018 ok, dus gewoon naar voren trekken, niets induwen... Vreemd dat het dan toch zo vast zit Quote
Machlo Posted July 3, 2018 Posted July 3, 2018 Ik moest mijn radioframe (Picanto) er ook met behoorlijk wat geweld uittrekken. En dan bedoel ik ook echt met verdeel kracht. Quote
Machlo Posted July 3, 2018 Posted July 3, 2018 3 uur geleden zei Machlo: Ik moest mijn radioframe (Picanto) er ook met behoorlijk wat geweld uittrekken. En dan bedoel ik ook echt met verdeel kracht. Tjemig.....die Kl€)€”€+&&@te auto-correctie ..... verdeel is véél Quote
harrywtm Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Yep, gisteren. Met veel geweld. Van boven naar beneden. Door de aanmoediging durfde ik meer geweld te gebruiken en ging het uiteindelijk goed. Ik heb er nu aan vervangende android radio in gezet. Dat paste verbazend mooi. - Een paar dingetjes waar ik nu tegenaan loop, de antenne aansluiting op de radio is rond en van de kia vierkant, dat wordt dus een verloop kabeltje ben ik bang - ik had de gps ontvanger direct achter de radio gelegd, echter ontvang geen gps signaal. Volgens de fabrikant moet hij onder de voorruit op het dashbord liggen. Echt mooi is dat niet, en de kabels een beetje wegwerken wordt een avontuur. geen idee waar ik die moet laten. Ook vreemd dat het nodig is, mijn gsm ontvangt altijd gps, al leg ik hem onder de auto - waar ik meest tegenop zie is dat de android bij het handsfree bellen geen voice input heeft. Ik denk eerlijk gezegd dat dat deel kapot is.... Maar goed, dat regel ik hopelijk met de fabrikant. Maar....het houd je van de straat bedankt voor de steun! Quote
Murcielaygo Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Probeer de antenne anders zo ver mogelijk naar voren ONDER je dashboard te plaatsen, bovenop de kachel-tunnels. Je GSM pakt sneller locatie door ook gebruik te maken van bekende locaties van GSM-masten en WiFi-netwerken, een heel andere techniek dus...Mbt de voice-input; is je microfoon wel aangesloten?Ik had in mijn Picanto een tijdje een Witson; die maakte geen gebruik van de fabrieks-microfoon, maar van een losse meegeleverde of 1 in het front (maar dat was echt bagger). Quote
CJAvHam Posted July 17, 2018 Posted July 17, 2018 Inderdaad heb hem ook onder het daschboord boven in geplakt werkt primaVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Opa-Ei Posted September 30, 2020 Posted September 30, 2020 Op 3-7-2018 om 09:30, CJAvHam zei: Het zijn veer klemmetjes Deze clips zit het mee vast Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Halverwege van de omlijsting zitten er links/rechts ook nog clips (die wel moeilijk los komen), pas op met demonteren dat ze niet afbreken. Quote
Recommended Posts