Jump to content

Twee sleutels, slechts 1 werkt , de andere niet, zelf niet met nieuwe batterij.

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen,

ik kocht een Sorento van 2010, met twee sleutels met 3 knoppen en een klapsleutel. De verkoper zei dat eentje niet werkte omdat er een lege batterij in zat. 

Ik heb een nieuwe batterij in de sleutel gestopt, en als ik op een knopje duw, zie ik op de sleutel een rood lichtje aangaan, maar er gebeurt verder niks.

Het vreemde is dat de werkende sleutel er gebruikt en versleten uit ziet (rubber op de knopjes zit gat in, alsof ze doorgedrukt zijn), en de niet werkende sleutel ziet er als nieuw uit.

Ik heb de niet werkende al eens volledig opengedaan en er zit wel degelijk electronica in. HEt is dus geen leeg omhulsel. Wel vreemd is dat deze sleutel achteraan een schroefje heeft en de werkende sleutel dat niet heeft;

Ik kan de wagen starten  met de klapsleutel (van de nieuwuitziende maar niet werkende sleutel)  maar als ik de wagen met de klapsleutel ontgrendel en de deur opentrek, gaat het alarm af en moet ik het alarm afzetten met de werkende sleutel.

Alle raad is welkom.

Indien ik naar de dealer moet voor een volledig nieuwe sleutel, wat kost dit dan.

Posted

Ik gok dat de zender niet ingeleerd is op je auto.

Bij het starten kijkt het systeem naar de transponder in de sleutel, niet naar de zender, daarom werkt dat wel.
Maar het alarm gaat met de zender, dus als die niet werkt gaat het alarm af.

Persoonlijk voelt 3 sleutels als een raar aantal. Ik heb het idee dat er later een klapsleutel bij gekocht is, maar niet is ingeleerd. Toen ik nog een Aygo reed was er een levendige handel in sleutelzenders voor zulke projecten, maar bleken meerdere typen niet in te leren, ook al pasten ze en zagen ze er gelijk uit...

• Like 1
Posted
27 minuten geleden zei Eindelijk:

Super. Morgen eens langs bij de dealer

Dag Christian,

in je andere topic (motormanagment lampje) kan ik niet reageren om een of andere reden.

Maar uitlezen van foutcodes is de beste optie, kan van alles wezen. Auto met garantie gekocht?

Posted
1 uur geleden zei Machlo:

Dag Christian,

in je andere topic (motormanagment lampje) kan ik niet reageren om een of andere reden.

Maar uitlezen van foutcodes is de beste optie, kan van alles wezen. Auto met garantie gekocht?

Nee, geen garantie. Ik kocht de wagen eergisteren bij een particulier. Hopelijk vallen er niet te veel lijken uit de kast. Morgen naar de dealer

Posted

De dealer liet me weten dat hij de sleutel niet kan coderen en dus onbruikbaar is. Ik moet een nieuwe bestellen, en dat kost tussen de 100 en 150 euro. Ongelooflijk.

Posted (edited)

Het lampje van motor management bleek de egr klep te zijn.

De dealer zegt dat deze "vast zit" en vervangen moet worden; En dat kost 418 euro. Ik heb via youtube geleerd hoe het moest en heb het zelf gedaan. HEb ze gewoon er uit gehaald en gereinigd. Piece of cake, zelf voor een noob zoals ik.

Edited by Eindelijk
  • Like 1