joophensen Geplaatst 28 Juli, 2018 Geplaatst 28 Juli, 2018 (aangepast) Bij deze de eerste verbruikcijfers van mijn Niro Phev over de eerste 1350 km heb ik een gemiddeld verbruik van 1.1liter de 100 km . En van de week ook een lang stuk gereden en dan rij ik gemiddeld 3.8l/100km . Dan hou ik me aan de aangeven snelheid die mag. Het woonwerk verkeer rij ik grotendeels electrisch . Verbruik alleen af en toe op het laatste stukje benzine en met de eerste km wil hij wel eens aanslaan. dus elektrisch verbruik met alleen snelweg is rond de 45/50 km 28 Juli, 2018 aangepast door joophensen Quote
joophensen Geplaatst 28 Juli, 2018 Topic Starter Geplaatst 28 Juli, 2018 inderdaad ben ook dik tevreden. En stroom is voor mij "Gratis", op het werk kan ik aan de paal en dat is gratis en thuis heb ik zonnepanelen . Moet je eigenlijk die kosten weer doorbereken , maar die panelen had ik al dus daar maak ik nu optimaal gebruik van. Quote
casper Geplaatst 28 Juli, 2018 Geplaatst 28 Juli, 2018 Ik zie dat je het zelfde cockpit hebt dan in de hev. Op internet zie ik vaak een andere. Zie bijlage ik vraag me af hoe dit zit. Ik het misschien verschillend per land? Quote
joophensen Geplaatst 28 Juli, 2018 Topic Starter Geplaatst 28 Juli, 2018 ja klopt dat verschilt per importeur . Als je via www.Kia.com/nl/be/de/fr/us enz enz de uitvoeringen bekijkt dan zie je de verschillen per importeur/land . Volgens mij zit er in Nederland op geen enkele uitvoering je bijgevoegde cockpit. Dit is bijv ook zo voor de standaard Led verlichting . Quote
Gast PeterW61 Geplaatst 28 Juli, 2018 Geplaatst 28 Juli, 2018 Ik heb er een geïmporteerd uit Duitsland en daarbij de duurste Spirit uitvoering. Die heeft een dergelijk dashboard waarbij ook in het middelste deel de toerenteller verschijnt in de S-stand van de automatische bak. Quote
Gast PeterW61 Geplaatst 28 Juli, 2018 Geplaatst 28 Juli, 2018 Dit lijkt overigens een Amerikaanse versie met MpH. Ik hou mijn verbruik bij in een bestandje. De eerste 2 keer tanken over 1313km was 1 op 36,5, 2e keer 935 km, 1 op 44,5. Jammer dat je dat niet bij kan houden in de verbruiksmonitor van autowegen. Essentieel is ook het aantal getankt kWh. 1e keer, 87, 2e keer 66. Quote
joophensen Geplaatst 29 Juli, 2018 Topic Starter Geplaatst 29 Juli, 2018 Beste PCJW dat klopt. Ik zelf hou het aantal KWh wat ik tank niet bij. Thuis is dat wel mogelijk maar op het werk niet , dus dit zou ik moeten verdubbelen. Maar als ik het goed inschat zal ik pas de 31ste augustus voor de eerste keer tanken vlak voor ik richting Zuid Frankrijk afreis . Dat zou beteken dat ik op dat monet ong 2750 km heb gereden zonder getankt te hebben. Ik zal wel van mijn vakantie een overzicht bijhouden van het hybride gebruik tijdens de vakantie en dit hier delen . Ik zal namelijk weinig pluggen in Frankrijk . dit omdat ze daar een systeem hebben wat niet gunstig kan zijn voor PHEV's je betaald namelijk per tijdsduur ipv van KWH . En dan schiet het met een 3.7kwh lader in de auto niet op en kan het duurder zijn als op benzine rijden. hieronder beprijzing nederland en frankrijk naast elkaar gezet. dus het is afhankelijk van de prijs per uur en daarna per minuut. Quote
Gast PeterW61 Geplaatst 30 Juli, 2018 Geplaatst 30 Juli, 2018 Dan maar even vaker tanken tijdens vakantie. Is al mooi dat je bij je werkgever gratis elektra kan laden. Waar heb je dat nog. Ikzelf heb geen laadpas dus moet het thuis met de standaard kabel doen. Wel van mijn zonnepanelen voor het goede gevoel. Fijne vakantie. Ps: Ik stel mij voor dat je bergaf met een PHEV meer opslagruimte heb voor gegenereerde energie. Ben benieuwd naar je verbruik. Quote
DeNiro Geplaatst 6 Augustus, 2018 Geplaatst 6 Augustus, 2018 beste leden, ik ben voornemens om ook een Niro PHEV te gaan leasen. ik rijd nu een Mitsubishi Outlander PHEV en wil graag weer een PHEV mits de accu actieradius toereikend is - anders wellicht overstappen op de Niro EV. Mijn woonwerkverkeer bestaat uit een traject met 10km B-wegen a 60km/u, 25km snelweg a 100km/u, 3km randweg a 60km/u. Ga ik dat redden op 1 accu-lading? (ook ik kan gratis laden op werk mits ik op tijd ben :)) Ik vind het een sport om alleen de accu te gebruiken. Alvast bedankt voor jullie antwoord! Quote
joophensen Geplaatst 6 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 6 Augustus, 2018 Wat ik zo zie moet dit kunnen lukken. Ik rij dagelijks de afstand schiedam <> maasvlakte en dit is 45km . Ik heb nu ongeveer 200km gereden en ik heb nog niet hoeven tanken. ik heb nog meer als de helft in mijn bezinetank . Quote
DeNiro Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 16 hours ago, joophensen said: Wat ik zo zie moet dit kunnen lukken. Ik rij dagelijks de afstand schiedam <> maasvlakte en dit is 45km . Ik heb nu ongeveer 200km gereden en ik heb nog niet hoeven tanken. ik heb nog meer als de helft in mijn bezinetank . ok. maar je verbuikt dus wel wat brandstof als ik je zo begrijp? en kun je een verwachting uitspreken voor een winterdag? of is daar nog te weinig ervaring mee? Quote
joophensen Geplaatst 7 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 7 Augustus, 2018 ja , op de momenten dat ik hybride rij verbruik ik brandstof en dan rij ik rond de 1 op 25 . In de winterdag verbruik je brandstof voor het verwarmen , maar ik zou niet weten hoeveel dat is. Vanochtend even gekeken en het verbruik was 0.4liter per 100km en ik ben nu over de 2000km. en ik heb nog niet getankt en de tank zit nog over de 1/2 vol. Wat ik van mijn managers hoor die allemaal nog in een MO Phev rijden halen ze dit bij lange na niet . Quote
Gast PeterW61 Geplaatst 10 Augustus, 2018 Geplaatst 10 Augustus, 2018 Ik denk ook dat het lukt. Heb echter nog geen winter gereden. Dan kan het anders zijn. Kou heeft invloed op de accucapaciteit lijkt mij. Daarnaast rijd je een stukje met gebruik van de motor voor verwarming. Alleen stoel en stuurverwarming aan zetten zal vast niet comfortabel zijn. Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Augustus, 2018 Geplaatst 12 Augustus, 2018 Heb inmiddels 500km gereden met mijn Niro Design Edition, het gemiddelde gebruik is 1 op 23.5 op de 50 euro tank van de dealer. Ik merk dat ik best veel elektrisch rijd, zeker binnen de bebouwde kom, als je door hebt hoe het werkt dan is het een leuke sport, toch meerijden met het verkeer en echt vaak het EV in het venster, binnenkort een ritje Oostenrijk en daar veel bergen berijden, ben benieuwd wat dat voor gemiddelde opbrengt. Tijdens het klimmen op de bergen op de motor en tijdens het dalen op de accu die zichzelf dan weer oplaad, ben erg benieuwd. Quote
Michel_1970 Geplaatst 6 Februari, 2019 Geplaatst 6 Februari, 2019 Heren, na het lezen van bovenstaande berichten wordt ik toch wel stilletjes als de verbruiken ga vergelijken met mijn huidige auto (1:12). A.s. vrijdag wordt er een proefrit gereden met de "gewone" hybride uitvoering. Ik heb de mogelijkheid om op het werk de auto op te laden, vandaar deze reactie. Als ik zo brutaal mag zijn en aannemen dat voor mijn berekening een verbruik kan noteren van 2ltr op 100km dan scheelt dat voor mij een hoop per maand. Een simpel rekensommetje verteld voor mij (als ik 15000km/jr rij) : Nu - 15000km kost €1500 voor 12 maanden Niro Plug-in zou dan voor diezelfde 15000km komen op : €450 voor 12 maanden Alles gebaseerd op een benzineprijs van €1,50 / ltr Ik hoor / lees graag of ik mijzelf niet voor de gek zit te houden en serieus moet gaan kijken of een Plug-in versie ook te leasen valt. Dit zou alleen op de benzinekosten een besparing zijn van €87,5 per maand. Wetende dat een "gewone" hybride (Dynamicline) voor mij per maand €444 gaat kosten, dan mag de Plug-in maximaal €531,50. Alles goedkoper dan die €531,50 is beter natuurlijk Quote
dropje Geplaatst 7 Februari, 2019 Geplaatst 7 Februari, 2019 Beste Michel, komen natuurlijk wel de kosten voor de elektriciteit bij. Ik weet niet hoe dit bij je geregeld is? (eigen panelen? Bij de baas?) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.