fiddler Geplaatst 26 Augustus, 2023 Geplaatst 26 Augustus, 2023 (aangepast) Domme vraag; Dacht dat draadloos laden er bij mij in zou moeten zitten, maar communiceert de telefoon (Samsung s52a, heeft draadloos laden) dan ook draadloos via bluetooth voor google maps? Tot nu toe lukte me dat alleen met AndroidAuto, en bekabeld aansluiten; laadt dan ook gewoon de telefoon op, niks draadloos. 26 Augustus, 2023 aangepast door fiddler Quote
Peter-036 Geplaatst 26 Augustus, 2023 Geplaatst 26 Augustus, 2023 (aangepast) Die bluetooth communicatie vanuit de telefoon moet je dan wel (de eerste keer?) zelf starten (of er in elk geval toestemming voor geven). Google maps heeft dan weer 'Android-auto' nodig, en ook dat werkt niet altijd automagisch. Edit: Overigens zijn er geen echt 'domme vragen'. 26 Augustus, 2023 aangepast door Peter-036 Quote
Derrek Geplaatst 27 Augustus, 2023 Geplaatst 27 Augustus, 2023 22 uur geleden, zei fiddler: Domme vraag; Dacht dat draadloos laden er bij mij in zou moeten zitten, maar communiceert de telefoon (Samsung s52a, heeft draadloos laden) dan ook draadloos via bluetooth voor google maps? Tot nu toe lukte me dat alleen met AndroidAuto, en bekabeld aansluiten; laadt dan ook gewoon de telefoon op, niks draadloos. Android Auto werkt bij de Kia Niro (en bij veel andere merken) alleen bedraad. Wel kun je dat draadloos maken. Ik heb daarvoor AA wireless aangeschaft (€ 79,99). Dat is een dongle dat je aansluit op de USB poort van de Kia en dat draadloos communiceert met je telefoon voor Android Auto. Dat werkt prima. Ik houd mijn telefoon gewoon in mijn zak en zodra ik instap wordt er automatisch via AA wireless verbinding gemaakt met Android Auto op de Niro. Je kunt natuurlijk altijd je telefoon op de draadloze lader in je Niro leggen, maar dat hoeft niet. Je kunt dan Google Maps gebruiken, maar ik heb onder andere de navigatie app van Tomtom (voor mij de beste) op mijn telefoon geïnstalleerd en verschijnt dan ook in Android Auto op de display van de Niro (evenals Whatsapp etc.). Succes. 1 Quote
fiddler Geplaatst 3 September, 2023 Geplaatst 3 September, 2023 Dank. Inderdaad TomTom is bij mij ook de winnaar; heb nog een oude Go 6200. Bij lange rit DE en DK allebei aan gehad, enigste voordeel van Google Maps was de veel betere stembesturing, maar meer fouten. Al met al is het display van de niro zoiezo, en ook bij vele andere autos, te ver uit je blikveld tijdens rijden, en m.i. gevaarlijker. Quote
Rob18 Geplaatst 3 September, 2023 Geplaatst 3 September, 2023 Ik heb even overwogen om Android auto i.p.v. een draad met een dongel verbinding te laten maken maar dat lukt niet, omdat de USB poort bij uitschakelen continue onder spanning blijft staan en uiteindelijk de accu kan leegtrekken. Quote
Derrek Geplaatst 4 September, 2023 Geplaatst 4 September, 2023 Ja, het klopt dat de usb poort onder spanning blijft staan maar de dongle gebruikt maar heel weinig energie en ik heb dan ook nooit last van een lege accu gehad.En er zijn daarnaast natuurlijk nog wel meer standaard (elektronische) zaken in een auto die onder spanning blijven zoals de centrale deurvergrendeling of keyless entry systeem, het alarm, het geheugen van je mediasysteem, etc. En ben je bang voor een lege accu (bijv. als je een maandje op vakantie bent) dan kun je de dongle er ook heel eenvoudig en snel even uit de usb-poort halen en weer er insteken. Die dongle ligt toch bij de usb-poort en is veel minder werk dan steeds je telefoon uit je zak te halen en ne elke rit weer erin. Die kan dan in je zak blijven zitten. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.