Kianiro Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 Weet iemand hoe het draadloos opladen van je telefoon gaat bij de Niro executive line. Quote
Guest niro Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 JA Zeer simpel leg de telefoon in het daarvoor bestemde vakje en klaar is kees. Ofwel bekijk de instructie Quote
Guest niro Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 Maar als aanvulling zelf gebruik ik het niet meer. Iphone X werd mij veel te heet bij het gelijktijdig gebruiken van hotspot en opladen Quote
Kianiro Posted August 15, 2018 Author Posted August 15, 2018 Alles gedaan volgens filmpje, maar er gebeurt niets, kan het met je telefoon te maken hebben ik heb een samsung telefoon Quote
gjcvro Posted August 15, 2018 Posted August 15, 2018 'een samsung telefoon' is natuurlijk net zoveel zeggend als dat je 'een kia hebt'.. Maar je telefoon zal in ieder geval wel de mogelijkheid moeten hebben om draadloos te laden, anders werkt het niet. Mocht je het per se willen, is het wel te maken: https://www.ebay.com/p/Qi-Wireless-Charging-Receiver-Charger-Pad-Module-for-Huawei-Y5-2-II-Y5ii/13008499050 Stop je achterin je telefoonhoesje. Nadeel is wel dat je usb poort meteen altijd bezet is, anders laden of op de pc aansluiten betekend eerst dat stekkertje lospeuteren. Ik heb dit een jaar lang gebruikt in mijn vorige telefoon, twijfel nu of ik het bij de nieuwe telefoon weer ga gebruiken. Heeft zowel voor als nadelen. Quote
Xmoo Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 On 8/13/2018 at 4:26 PM, niro said: Maar als aanvulling zelf gebruik ik het niet meer. Iphone X werd mij veel te heet bij het gelijktijdig gebruiken van hotspot en opladen Ik gebruik het nog wel maar ik merk ook dat mijn iPhone X heet wordt. Mijn iPhone 8 Plus past er niet eens in Kia Stonic btw, geen Niro Quote
rick_m Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Ik zou eerst eens nakijken of je telefoon het wel ondersteunt. De Samsung S6 / S7 en nieuwer kunnen in elk geval draadloos opladen. Bij de S5 kon je een spoeltje bestellen die in je telefoon kon stoppen (pinnetjes aan de binnenkant dus USB poort niet geblokkeerd). En als je je telefoon in het vakje legt gaat het oranje lampje in het vak gelijk branden. Dan weet je dat hij oplaadt. Ik gebruik de functie eigenlijk nauwelijks. De telefoon laadt erg langzaam op en wordt erg heet. Quote
Kianiro Posted August 23, 2018 Author Posted August 23, 2018 Je had gelijk Samsung S5 pakt hij niet, dealer gaf ook aan dat hij niet alle telefoons oplaadt. Bedankt voor info Quote
Mol5 Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 Mijn Samsung Galaxy S10 zou moeten laden in de E-Niro. Toch gebeurt er niets als ik hem in het vakje voor de telefoon leg. Kun je deze functie ergens aan of uit zetten in de auto? Quote
casper Posted July 4, 2020 Posted July 4, 2020 Op 29-6-2020 om 21:58, Mol5 zei: Mijn Samsung Galaxy S10 zou moeten laden in de E-Niro. Toch gebeurt er niets als ik hem in het vakje voor de telefoon leg. Kun je deze functie ergens aan of uit zetten in de auto? In de handleiding die je als het goed is hebt gekregen staat wel hoe je hem aan kan zetten. je kan het ook wel vinden in het menu. Weet even niet zo snel waar in het menu. Maar het is snel te vinden. Quote
Mol5 Posted July 5, 2020 Posted July 5, 2020 In de handleiding staat onder Interieur (?) van de alfabetische index dat ik moet kijken onder 'Draadloos smartphone opladen' (5-139). Hier staat vervolgens dat in deze functie ON / OFF kan zetten door op het instrumentenpaneel USM te selecteren (zie blz 5-42). Vervolgens staat hier niets vermeld over die USM......? Quote
quorumz Posted July 8, 2020 Posted July 8, 2020 Op 4-7-2020 om 08:37, casper zei: In de handleiding die je als het goed is hebt gekregen staat wel hoe je hem aan kan zetten. je kan het ook wel vinden in het menu. Weet even niet zo snel waar in het menu. Maar het is snel te vinden. je hoeft helemaal niets aan te zetten, niet in je auto niet op je telefoon. gewoon neerleggen en lampje gaat branden wellicht dat je hoesje te dik is? ik heb geen cover namelijk Quote
Mol5 Posted July 8, 2020 Posted July 8, 2020 Thuis kan ik wel draadloos opladen, maar niet in de wagen. In het begin werkte het in de auto ook, maar nu niet meer. In de gebruikshandleiding van de E-Niro staat wel dat het aan en uit kan (via die USM?). Misschien is het nu al stuk. In de garage kwamen ze ook niet veel verder dan dat ik alle deuren eerst dicht moest doen. Vandaar mijn vraag hier. O ja, ik gebruik geen hoesje! Quote
casper Posted July 8, 2020 Posted July 8, 2020 14 uur geleden, quorumz zei: je hoeft helemaal niets aan te zetten, niet in je auto niet op je telefoon. gewoon neerleggen en lampje gaat branden wellicht dat je hoesje te dik is? ik heb geen cover namelijk Je kan het zeker wel aan of uit zetten Quote
Derrek Posted July 9, 2020 Posted July 9, 2020 Heb zelf een Samsung (Eerst een S7 en nu een S8) en leg hem vaak op de draadloze oplader in m'n Hybrid (nu 4 jaar oud). Het rode lampje gaat branden zodra je hem neerlegt. Nooit iets van bijzondere warmte gemerkt. Maar het is eenvoudig zelf uit te testen. Mss kun je er eens een andere (of ander merk) telefoon opleggen en kijken of die ook warm wordt. Is dat het geval, dan zou dat betekenen dat het laadvermogen te hoog is. Als deze niet warm wordt, dan is het de telefoon. Warm worden van accu's bij laden is overigens een veelvoorkomende klacht. ook bij andere apparatuur. Als het goed is dan regelt een goede lader de laadstroom bij een goede accu automatisch afhankelijk van de in de accu opgebouwde spanning en dan mag de accu niet (te) warm worden. Quote
HansH Posted July 9, 2020 Posted July 9, 2020 17 uur geleden, casper zei: Je kan het zeker wel aan of uit zetten Bij mijn Niro (executive line van 2017) gaat dat alsvolgt: 1. Rechts op je stuur op het knopje links boven drukken (twee bladzijdes die achter elkaar liggen) totdat in het dashboard het meest rechtse icoontje (tandwiel) verlicht is. Je bent dan in het menu "Gebr. Instell." 2. Binnen "Gebr. Instell" menu "Handig" kiezen 3. In "Handig" de optie "Draadloos laadsysteem" controleren/aanzetten. Done. Suc6 2 Quote
Murcielaygo Posted July 9, 2020 Posted July 9, 2020 Is dat het geval, dan zou dat betekenen dat het laadvermogen te hoog is.Dat is dus niet echt waar...Je telefoon bepaalt het vermogen dat hij afneemt. Als je dus een telefoon hebt die maar met 5W kan laden (1A aan 5V) zal deze ook aan een lader die 2A kan leveren (10W) maar met 5W opladen.Zo werkt het ook met draadloos laden; bijv. iPhones laden draadloos met maximaal 7,5W, ook als de lader 10 of zelfs 15W kan leveren.Warm worden doen bijna alle telefoons als er veel stroom loopt, dus bij zware belasting, of bij (snel) laden, meestal aan het begin van het laadproces.Bij Qi laden is er extra reden voor warmteontwikkeling; inefficiency. Je neemt stroom in een draadje, zet dat om naar een electrisch veld, pikt dat veld op en zet het vervolgens weer om naar stroom in een draadje (in het toestel). En die laatste stroom in dat draadje zet de accu dan weer om in zijn chemie.Daar zitten dus 3 extra omzettingen tussen, allemaal met minder dan 100% rendement. En een deel van dat rendementsverlies zit in warmteontwikkeling...Warm worden is dus normaal, geen reden tot paniek.HEET worden is wel schadelijk. Maar daarom worden dergelijke accu's en systemen ook bewaakt op temperatuur... Quote
Derrek Posted July 10, 2020 Posted July 10, 2020 (edited) Je uitleg klopt inderdaad. Ik had het niet juist om het laadvermogen te noemen; dat wordt gemaximeerd door de telefoon. Wel is het opmerkelijk dat de ene telefoon met QI opladen wel heel warm wordt en de ander niet. Dat zou betekenen dat de ene telefoon (wat dat betreft) het beter regelt (beter geconstrueerd is) en efficiënter met QI omgaat dan de andere. Een andere reden kan ik niet bedenken. Edited July 10, 2020 by Derrek 1 Quote
Murcielaygo Posted July 10, 2020 Posted July 10, 2020 Dat laatste is het meest waarschijnlijk.Sommige fabrikanten willen prat kunnen gaan op hoge vermogens en stoppen dan onderdelen bijv. eigenlijk te dicht op elkaar, om toch te kunnen zeggen dat ze dat hebben.Apple kiest ervoor om met een lager vermogen te laden, zodat ze thermische efficiënter een dunnere telefoon kunnen maken. Apple publiceert bijv. ook geen specs als RAM en kloksnelheid. Veel Android makers wel, puur om te kunnen zeggen dat ze "meer" hebben.Meer is niet altijd beter...Hoesjes doen trouwens ook veel; niet alleen zorgt de dikte van een hoesje voor een grotere afstand tussen de spoelen (verlies van efficiency), ook houden hoesjes warmte vast, zodat de telefoon minder goed kan koelen... Quote
Derrek Posted July 11, 2020 Posted July 11, 2020 Ik heb overigens al sinds vele jaren een Android (Samsung) telefoon en ben nu eenmaal geen fan van Apple. Best gek voor iemand die bijna 30 jaar in de Grafische Industrie heeft gewerkt. De S8 van bijna 3 jaar oud die ik momenteel gebruik wordt niet of niet merkbaar warm, laat staan heet, tijdens draadloos opladen zowel in de originele lader als in de (ook origineel) Koreaanse) Kia Niro. Daarbij gebruik ik wel altijd originele fabriekshoesjes want wat je aangeeft over de problemen met (vaak imitatie) hoesjes is best aannemelijk. Wellicht dat degene waarbij de telefoon wel warm of heet wordt (ik begrijp dat daar toch ook Apples bij zijn) het eens kunnen proberen zonder het hoesje. Wordt hij niet heet dan is het de oorzaak gevonden. 1 Quote
Mol5 Posted July 15, 2020 Posted July 15, 2020 Het bericht van HansH van 9 juli bevatte de gouden tip. De telefoon laadt weer, allemaal bedankt voor het meedenken. 1 Quote
Gecro Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 Ik gebruik het vakje ook om mijn Iphone X op te laden, maar ik vraag mij af of het wel goed is als je de telefoon daarnaast ook bedraad aansluit. Dit moet namelijk als je ook Apple Carplay wilt gebruiken. Ik heb het gevoel dat het niet goed is als de telefoon op deze manier van twee kanten wordt opgeladen, of heb ik het mis ? Quote
Murcielaygo Posted November 4, 2020 Posted November 4, 2020 iPhones geven voorrang aan laden via Lightning als er ook Qi geladen wordt.Dat is dus niet iets waar je je druk om hoeft te maken, gewoon veilig. Quote
Gecro Posted November 4, 2020 Posted November 4, 2020 40 minuten geleden, Murcielaygo zei: iPhones geven voorrang aan laden via Lightning als er ook Qi geladen wordt. Dat is dus niet iets waar je je druk om hoeft te maken, gewoon veilig. Oké Murcielaygo, dit wist ik niet. Bedankt voor de info.... 1 Quote
jakob Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 is de accessoire draadloos opladen eenvoudig zelf te monteren? https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/ZK99INSKISEQI&modelid=139/ Quote
Recommended Posts