Ga naar inhoud
Derrek

Verhoging "vaste" onderhoudsprijzen Kia

Aanbevolen berichten

Kia Nederland heeft de zogenaamde “vaste” onderhoudsprijzen in 2018 verhoogd met 8% ten opzichte van 2017 (bijv. Niro kleine beurt). Nu begrijp ik best wel dat er prijsverhogingen zo nu en dan nodig zijn, maar de inflatie over die periode in Nederland was (CPB) 1,7%. Kia verhoogd de onderhoudsprijzen met 6,3% extra! Wat zijn de “vaste” onderhoudsprijzen van Kia waard?

Vervelend, zo niet achterbaks, is verder dat Kia dit niet publiceert in de vaste onderhoudsprijzen in “MijnKia”. Daar staat nog altijd alleen een pdf-bestand met de prijzen van 2017. Maar als je een onderhoudsbeurt wil afpreken via “MijnKia” dan blijkt een kleine beurt voor de Niro geen 199,50 maar 215,50 te zijn. Je moet dat accepteren als je de afspraak definitief wil maken.

Kia leidt de klanten nog verder om de tuin als je dit in een chat met KMNL aankaart. Dat schrijft de klantenservice-medewerken na intern “navragen” doodleuk dat de prijzen in 2018 dezelfde zijn als in 2017 en dat het daarom niet nodig is om een nieuwe pdf te publiceren. Dat de klantenservice van KNML niet veel waard is (het is alleen een commerciële dienst om nieuwe klanten te vinden, niet om bestaande klanten te helpen) was al eerder bekend. Maar dit grenst aan liegen (ik heb de chat uitgeprint zodat ik me echt niet vergis).

Kia heeft dus wel tijd om alle prijzen in het onderhoudsgedeelte te wijzigen, maar niet om de pdf aan te passen.

Hiervan acte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is niet netjes. Want door de garantie van 7 jaar is het gedwongen winkelnering. Ik vraag me af hoever KIA die kosten mag laten oplopen zonder "in overtreding" te zijn. Op gegeven moment is er niet meer sprake van redelijkheid en billijkheid maar van dwaling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee zelfs; er zit een DCT in; Dual Clutch Transmission

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, Murcielaygo zei:

Twee zelfs; er zit een DCT in; Dual Clutch Transmission

Dat dacht ik nou ook. Maar die worden, neem ik aan, door de besturingssysteem bediend en niet hydraulisch (althans met een pedaal).

Ik kom op deze vraag omdat van mijn dealer bij een kleine onderhoudsbeurt zowel het vervangen van de remvloeistof als de koppelingsvloeistof afzonderlijk wil berekenen wat tot dubbele kosten leidt.

Het vreemde doet zich voor dat bij de vaste onderhoudsprijzenlijst (pdf) van de Niro alleen het vervangen van de remvloeistof staat vermeld, maar niet het vervangen van de remvloeistof voor de koppeling.  Ga je echter in "MijnKia" een afspraak voor een kleine beurt plannen voor een Niro, dan staat er wel de optie die je kunt aanvinken om de koppelingsvloeistof 2-jaarlijks te vervangen.

KMNL blinkt niet bepaald uit in consistente communicatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen