Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Dreunen Kia Niro

Gast Slowfox

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
2 uur geleden, henk smit zei:

de mijne is nu anderhalf jaar oud . met 25000 km op de teller. maar nog geen problemen gehad. van dien aart.

Houdt het angstvallig in de gaten. Hoop dat het wegblijft, anders....

7 jr garantie. 

Gast CeedDriver
Geplaatst

UPDATE:

Ik ben vanmorgen gebeld door de dealer dat de Niro weer klaar stond en ik hem weer op kon komen halen. Ze zijn er 1 1/2 dag mee bezig geweest. Een behoorlijke klus dus. Daar aangekomen nog gevraagd of ze nog iets vreemds aan de dubbele koppeling of andere onderdelen gezien hadden. Het antwoord was nee niets, we hebben we dubbele koppelingsset kompleet vervangen. 

Ik ben een stuk van zo'n 30 kilometer wezen proefrijden en heb niets geks meer kunnen ontdekken. De Niro schakelde keurig, en veel zachter over dan met de oude koppeling. Het verbruik is ook een stuk naar beneden gegaan met de nieuwe koppeling, vraag me niet hoe het kan. Zowel bij het opschakelen als bij het ligt willen versnellen bij 50km/h heb ik geen bibber/trilling meer kunnen waarnemen tot nu toe.

Aangezien we weer richting het mooiere weer gaan lopen verwacht ik de bibber/trilling ook niet snel terug. Het is afwachten als het weer koud en vochtig wordt wat hij doet. Laten we hopen dat dit de oplossing is geweest en het weg blijft.

@ceedje, Jij rijd nu een paar weken. Nog steeds geen klachten? Wat is jou ervaring tot nu toe met de nieuwe koppelingsset na een paar weken rijden?

Mijn dealer Tinholt Velserbroek heeft me wel super netjes geholpen en alles snel opgepakt. Die mannen verdienen echt een dikke pluim! 

Geplaatst
Op 8-4-2019 om 11:32, HenkM zei:

"Automatic transmission"? Vertaald "automatische versnelling" of " automatisch schakelende versnellingsbak"? What's in a name.

Het ding gaat van de ene naar de andere versnelling zonder dat ik wat hoef te doen. Beïnvloeden kan ik hem wel door b.v. even het gas te liften schakelt de versnelling op. Door effe flink te gassen schakelt "hij" weer terug. Lijkt me redelijk automatisch, ergo: automaat?

Geplaatst

Hallo Nirodriver.

Fijn dat de nieuwe koppeling eindelijk is ingebouwd. Belangrijker nog is dat je tot nu toe geen problemen meer hebt gesignaleerd. Het valt mij ook op dat de auto nog soepeler schakelt dan voorheen. Ook ik heb ervaren dat het benzineverbruik duidelijk omlaag is gegaan. Ik heb nu enkele weken met de nieuwe koppeling gereden ook bij lage temperaturen en heb tot nu toe het trillen niet meer gehad. Het lijkt te zijn opgelost maar voor 100% durf ik dat nog niet te garanderen. Ook mijn dealer VNDS Helmond heeft mij uitstekend geholpen. Deze dealers verdienen een dikke pluim. Natuurlijk ook Kia Nederland bedankt voor jullie inspanningen. Top!

Gast CeedDriver
Geplaatst

Hey Ceedje,

Dat is goed nieuws dat jij tot nu toe geen klachten meer echt gehad, echt goed nieuws! Laten we hopen dat het probleem vanaf nu weg blijft en niet meer terug zal komen. Inderdaad verdiend Kia Nederland ook een dikke pluim. Deze heeft het ook snel opgepakt en heeft nooit moeilijk gedaan over garantie. Dat is bij veel andere merken wel anders als het op garantie aan komt. 

Ik blijf met belangstelling deze topic volgen mochten er nog meer Niro rijders het zelfde probleem krijgen. Maar dan ga ik er ook van uit dat ze net zo goed geholpen worden als dat zowel de dealer als Kia Nederland ons geholpen heeft.

• 3 weken later...
Gast Slowfox
Geplaatst

Afgelopen dinsdag en woensdag zijn bij mijn Niro de koppelingen vervangen om het dreunen van de aandrijflijn op te lossen. 

Dit was een advies van Kia Nederland.

Ik heb er intussen een paar dagen mee gereden en het dreunen kwam niet meer voor.

Nu maar hopen dat het goed blijft gaan, want vorige keer ontstond het dreunen ook pas na 7500 kilometer.

Mijn Kia dealer heeft zijn uiterste best gedaan op de zaak op te lossen.

Gast CeedDriver
Geplaatst

Goed te horen dat ze bij jou ook de koppeling vervangen hebben Slowfox. Nu inderdaad hopen dat het weg blijft. Ik heb van niemand nog gehoord dat er iets van klachten terug is gekomen tot nu toe, dus laten we hopen dat dit de oplossing is geweest en iedereen weer heerlijk kan rijden. Ik heb mijn Niro inmiddels ingeruild bij de dealer en heb nu een nieuw model Ceed terug, maar blijf deze topic wel volgen omdat ik gewoon benieuwd ben of het vervangen van de koppeling de oplossing is geweest. 

• 1 jaar later...
Geplaatst

Kia Niro Hybrid Dynamic Line met trillingen. De trillingen begonnen licht in het stuur na ruim een jaar. Nemen steedse meer toe. Al drie keer mee naar de dealer geweest. Ze zoeken steeds het probleem in de banden. Daar zit het volgens mij niet. De auto is nu ruim 2 jaar oud, km stand ca 10.000. Banden Michelin Cross Climate. Hiervoor 2x een Hyundai Ix20 automaat gehad met hetzelfde type band. Nooit problemen mee gehad. Bij mij is het duidelijk niet temperatuurafhankelijk. Het was bepaald geen koude zomer. Eerst waren de trillingen merkbaar boven de 80 km per uur. Nu al vanaf 50 km per uur. Inmiddels voelt mijn vrouw op de bijrijdersstoel de trillingen ook. Ik rijd al bijna 60 jaar auto en heb er bijna 2 miljoen km op zitten. Ongeveer 50 jaar geleden heb ik ditzelfde probleem gehad met een Simca 1100. Bleek in de aandrijving te zitten. Dat lijkt mij hier ook het geval. Op een recht stuk weg blijft het trillen hetzelfde na een bocht is het minder of juist meer. De enige verklaring hiervoor is dat door het verschil in omwentelingen van de wielen in een bocht de stand van de wielen ten opzichte van elkaar is veranderd.. Lijkt mij een typisch geval voor de fabrikant c.q. importeur. Bij de dealer kom ik niet verder.

Adriaan, Den Haag

Geplaatst

Met die banden, Micheling CrossClimate, heb ik er nu 62.000 km opzitten met de Niro Hybrid. Deze banden zijn dus geen specifiek probleem in combinatie met de Niro.

We hebben ze overigens ook om de Rio (zoon), Picanto (dochter) en een Peugeot 107 (vriendin) liggen.

Als de dealer denkt dat het aan de banden ligt, dan zeker niet aan alle vier de banden. En als er één van de banden niet goed zou zijn, heeft de dealer dan al eens de wielen statisch en dynamisch gebalanceerd en de wielen al eens gewisseld (van voor naar achter)?

Dan moet er toch verschil te merken zijn.

• 3 maanden later...
Geplaatst

mijn Niro PHEV is van januari 2021, je voelt merkbaar het overschakelen bij 20 km, 40 km en 60 km, Bij 40 km wat duidelijker dan bij de andere snelheden. Terug geweest en de versnelling is bijgesteld, is iets minder maar zekere niet weg. Volgens de dealer is er bij de Kia importeur niets bekend van dit euvel. Ik ga dit wel volgen.

• 2 weken later...
Geplaatst
On 4/1/2019 at 7:33 PM, Guest CeedDriver said:

Hey Ceedje,

Dit wordt een vreemd verhaal. Ik kom niet uit Valkenswaard, maar uit Haarlem. Mijn dealer zit in Velserbroek. Wel wist mijn dealer de datums op te noemen wanneer jou Niro gebracht zou worden voor reparatie en wanneer je terug moest komen voor de update van de software. Ook wist mijn dealer via Kia Nederland wie jou dealer was omdat Kia Nederland bevestigde aan mijn dealer dat de meetgegevens van jou Niro inderdaad aanwezig waren bij Kia Nederland en Kia Nederland heeft toen bekend gemaakt aan mij dealer wie jou dealer was zodat ze contact konden hebben met elkaar. Zou er een verwarring gemaakt zijn met Valkenswaard en Velserbroek, of zou er echt nog een Niro bij een dealer staan in Valkenswaard?

Ik snap er ondertussen niets meer van hahaha!! Ik heb mijn dealer een mail gestuurd of ze deze twee verschillende verhalen kunnen uitleggen aan mij, of dat er misschien sprake is van een misverstand. Mijn dealer stuurde mij zijn mail vanmorgen om 11:42 uur. En nu ik jou verhaal hoor vind ik het ook zo raar dat mijn dealer zegt, er is een probleem met het inlezen van de koppelingset dus ze weten nog niet of het probleem is opgelost, en ik van jou hoor, top de Niro rijd weer helemaal geweldig. Jou bevinden neem ik uiteraard blind aan en vind het absoluut super dat het probleem bij jou Niro is opgelost voor zo ver we tot nu toe kunnen aannemen.

Hoi, Mag ik vragen wie jouw dealer is? Ik heb zelfde probleem en die van mij is ook in Velserbroek...

• 10 maanden later...
Geplaatst

Mijn eerste Niro geen 1x last gehad ging met 123.000 weg.
Die we nu hebben is nu een jaartje oud.
Klapperde een paar maanden terug een paar keer dealer kon niets vinden.
De laatste week meer en meer, inmiddels ervaart mijn vrouw t ook
Ga morgen maar weer ff langs de dealer.
Staat op 48000 km

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

• 2 jaar later...
Geplaatst

Hallo mede lotgenoten. Ik heb een Sportage uit 2016 met 60k op de teller. In de 4e versnelling bij 1700 rpm zit er een resonantie. Klinkt/voelt alsof je over een stukje slecht asfalt rijdt. De koppeling module is vervangen en een week heb ik niets gevoeld maar het is nu weer terug. Ook bij mij lijkt het of het verbruik is gedaald. Als ik iets vlotter optrek, voel je niets.  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...