Ga naar inhoud
Sophia

Kia Picanto verbruik

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik heb sinds 3 weken een Kia Picanto uit 2011 in mijn bezit.

Nu heb ik hem vorige week donderdag helemaal volgegooid met benzine en mijn KM teller op 0 gezet.

Ik heb dus nu een week de benzine erin zitten en mijn teller zegt dat ik 120 km gereden heb. Mijn benzinetank geeft wel al aan dat hij op de helft zit. Is dit niet supersnel? 120 km en een halve tank?

Ik rijd vooral kleine stukjes binnen de bebouwde kom en meestal niet verder dan een KM of 10. Ook schakel ik snel door naar een hogere versnelling en rijd ik dus “zuinig”.

Is dit verbruik normaal? Kan ik hier wat aan doen zodat het verbruik niet zo snel gaat of is dit niet te verminderen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee. Alvast bedankt.

groetjes,

Sophia

aangepast door Sophia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe bepaal jij "volgegooid"?
Stop je dan bij de eerste klik van de pomp? Of bij de tiende? Of wanneer de benzine nog net niet de vuldop uitloopt?

Ik kan uit ervaring zeggen dat het verschil tussen de eerste en laatste optie enkele liters is.
Bij een verbruik van 1:15 is 3 liter verschil al bijna 50km!

Ook is de meter niet echt nauwkeurig, beter wacht je tot het lichtje aan gaat, dan zou je nog zo'n 4 a 5 liter in de tank moeten hebben en zou er dus rond de 30 liter bij moeten gaan. Dan pas kun je je verbruik redelijk berekenen, want de boordcomputer is optimistisch; die geeft gerust 1:20 aan terwijl er echt maar 1:16 gehaald is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren met een volle tank (afgevuld) zo’n 400km gereden en toen had ik nog 1 streepje over voor laatste streepje. Had nog wel verder kunnen rijden maar de eerst vlg benzinepomp zat me, voor mijn gevoel, net ff te ver weg en ik moest nog even......:sweatdrop:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Machlo zei:

Gisteren met een volle tank (afgevuld) zo’n 400km gereden en toen had ik nog 1 streepje over voor laatste streepje. Had nog wel verder kunnen rijden maar de eerst vlg benzinepomp zat me, voor mijn gevoel, net ff te ver weg en ik moest nog even......:sweatdrop:

Zie, zo moet het dus ook kunnen. En, oke, ik neem aan dat jij grote stukken snelweg hebt gepakt, maar is dat verbruik op snelwegen dan gelijk de helft minder als binnen de bebouwde kom? Ik vind het moeilijk te geloven..

vanmiddag getankt.

14 liter is erin gegaan. 110 km gereden.. 1:8(!!!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rij eerst je tank maar eens leeg en daarna weer vullen.

Dan kun je het verbruik bepalen. De benzine meter is geen precisie instrument en zegt niks over het verbruik. Geeft alleen aan wanneer je weer moet tanken:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden, de Hunter zei:

Rij eerst je tank maar eens leeg en daarna weer vullen.

Dan kun je het verbruik bepalen. De benzine meter is geen precisie instrument en zegt niks over het verbruik. Geeft alleen aan wanneer je weer moet tanken:-)

Zoals het bericht 2 berichten hierboven aangeeft heb ik getankt en komt het erop neer dat ik 1:8 rijd..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Sophia zei:

Zoals het bericht 2 berichten hierboven aangeeft heb ik getankt en komt het erop neer dat ik 1:8 rijd..

1 op 8 is absurd. Kan wel zijn dat tijdens het voltanken het vulpistool is afgeslagen terwijl de tank nog niet vol was?

Ook met korte stukjes rijden met een Picanto 2 met gemak 1 op 12 halen.........

Ik moest erg m'n best doen om onder de 1 op 13 uit te komen, ook met veel kleine stukjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu eerst deze tank leeg rijden en dan bij hetzelfde tankstation bij dezelfde pomp de auto weer op gelijke wijze aftanken, Dan uitrekenen hoeveel het verbruik is geweest. Met kouder weer en korte stukjes zuipt elke auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De mijne waren inderdaad snelweg kilometers. Maar de lagere temperaturen hebben zeer zeker ook invloed op de totale afstand. Ik rijd in de winter echt minder km met een volle tank.

Ik heb ook gemerkt dat aftanken tot en met het niveau dat je de benzine ziet zitten of stoppen bij de eerste of tweede keer afslaan echt flink wat scheelt in hoeveelheid (en dus aantal) km.

1 op 8 is overigens niveau range rover........bizar....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Vanochtend begon de auto te stinken naar benzine. Van binnen en van buiten. Heb de garage gebeld en ga hem morgen brengen.

aangepast door Sophia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lekke vulhals......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden, de Hunter zei:

Lekke vulhals......

Denk jij dat dit te maken heeft met het fikse verbruik?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk het wel, kijk na het tanken eens onder de auto....

Maar nog beter, zsm naar de dealer. Vlgns mij is dit ook nog een terugroepactie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, de Hunter zei:

Denk het wel, kijk na het tanken eens onder de auto....

Maar nog beter, zsm naar de dealer. Vlgns mij is dit ook nog een terugroepactie.

En...niet roken naast de auto nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
35 minuten geleden, de Hunter zei:

En...niet roken naast de auto nu.

Nee ik kijk wel uit. Vind het doodeng.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanochtend een plas benzine gevonden onder mn auto. Gelijk weggebracht en nu afwachten..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zat toch een lek! (Waar de terugroepactie van de Kia Picanto ook voor is geweest).

ze hebben het gerepareerd. Hoop dat de auto nu wat minder gaat verbruiken..

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen