Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Auto opent niet

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Goede avond,

De laatste dagen heb ik last dat de auto niet goed opent via de afstandsbediening. :mad:Dit gebeurd zowel met mijn sleutel als die mijn vrouw in bezit heeft, het zal dus niet aan de sleutel en/of batterij hiervan liggen.

Ook als ik naast de auto sta en op het knopje op de deurgreep klik gaat de auto niet open (keyless entry). Wanneer ik dan fysiek met de sleutel in het slot de deur open opent de deur wel maar gaat het alarm af, deze krijg ik dan weer niet uitgeschakeld omdat de sleutel niet wordt herkend. Daar sta je dan nabij een drukke winkelstraat met kerst:sweatdrop::whistling:

Het gekke is dat een paar minuten later de auto wel gewoon te openen en te sluiten is, ook kan de dan gewoon gestart worden via de startknop(heb geen contactslot voor sleutel om de auto te starten). De auto geeft geen waarschuwing via lampjes of melding in beeld mbt het systeem.

Kan het zijn dat de accu gewoon op is?, al heb ik verder geen problemen met de auto. De accu is nu 6,5 jaar oud en 130.000km gebruikt.

Alvast bedankt voor je reactie en nog fijne feestdagen.

Kevin

aangepast door Kevin.K
Geplaatst

@xtra40

De batterijen zitten net geen jaar in de sleutels. Daarnaast wordt de sleutel van mijn vrouw misschien 10x per jaar gebruikt dus die zal nog volller zijn en ook daarmee opent de auto niet.

Ook geeft (of heeft gegeven) de auto niet de melding dat de battery low is, dit deed ie de vorige keer wel. Toen ik de batterij moest vervangen merkte je dat ook heel erg in de afstand tussen mij/sleutel en de auto maar enkele meters mocht zijn. Nu kan ik, als het werkt, de auto openen en sluiten op tientallen meters afstand.

Met andere woorden, de sleutel(s) lijkt mij niet het probleem. Toch bedankt voor je reactie en een fijne avond.

Kevin

Geplaatst

Dag Kevin, inzout toch even de batterij vervangen. Is zo gedaan en dan sluit je dat uit. Mijn 2de sleutel werkte ook niet lekker en na het verwissel van de batterij werkte hij weet prima.

Gr Hans

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Tip voor als het alarm afgaat en de auto de sleutel niet herkent; druk met de voorkant van je sleutelkastje (de kant tegenover de sleutelring) op de startknop.
Dit staat overigens ook in het boekje van je auto.

Voorin je sleutel zit een "traditionele" transponder, om de knop een antenne, dat systeem werkt zonder batterij, dus doet het zolang de auto stroom heeft.

Dus sleutelbatterij leeg, auto van slot doen via het sleutelgat, alarm negeren, instappen en met de kop van de sleutel op de knop drukken...

Geplaatst

Nog een tip: koop de batterijtjes gewoon bij Aliexpress (of de A.C. Tion). Daar betaal je 70 cent voor 10 stuks en worden ze thuis afgeleverd. Bij de dealer kost zo'n batterijtje 'gewoon' 6,95.

Geplaatst
17 uren geleden, Kevin.K zei:

@xtra40

De batterijen zitten net geen jaar in de sleutels. Daarnaast wordt de sleutel van mijn vrouw misschien 10x per jaar gebruikt dus die zal nog volller zijn en ook daarmee opent de auto niet.

Ook geeft (of heeft gegeven) de auto niet de melding dat de battery low is, dit deed ie de vorige keer wel. Toen ik de batterij moest vervangen merkte je dat ook heel erg in de afstand tussen mij/sleutel en de auto maar enkele meters mocht zijn. Nu kan ik, als het werkt, de auto openen en sluiten op tientallen meters afstand.

Met andere woorden, de sleutel(s) lijkt mij niet het probleem. Toch bedankt voor je reactie en een fijne avond.

Kevin

de sleutel zend altijd een signaal uit omdat je keyles entry hebt dus ook al gebruik je hem niet gebruikt hij toch de batterij 

Geplaatst

Ik had laatst batterijen van de action erin gedaan...(gebruik ik veel in kinderspeelgoed) maar na een maand of twee begon de keyless te miepen in de kia en in mijn bmw. Toen maar even een merk batterij erin gedaan...en opgelost.

Geplaatst
1 uur geleden, ehombie zei:

Ik had laatst batterijen van de action erin gedaan...(gebruik ik veel in kinderspeelgoed) maar na een maand of twee begon de keyless te miepen in de kia en in mijn bmw. Toen maar even een merk batterij erin gedaan...en opgelost.

Heb ik ook al eens ervaren.........werkt maar even! Dan toch maar een Duracelletje erin gedaan en alles werkte weer voor langere tijd :smile:

Geplaatst

Bedankt voor alle reacties en tips. Wist niet dat je zo het alarm kon uitschakelen. Ik zal straks dan toch even de batterij van de sleutel vervangen.

Kevin

Geplaatst (aangepast)

Ik heb 2 weken geleden (tijdens de wat koudere periode) hetzelfde probleem gehad met mijn iX35.
A.B. leek niet meer te werken, vervolgens met mechanische sleutel deur geopend waarna alarm afging.
Toen met de achterkant van de A.B. op de startknop gedrukt >>> alarm gaat uit.

Hierna kon de auto op de gebruikelijke manier (met duim op startknop) gestart worden.

Later bleek de accu vrij ver leeg te zijn (door korte ritjes te weinig bijgeladen bij vriesweer), waardoor het leek alsof de A.B. niet meer werkte.
Ik heb de accu een nachtje aan de acculader gehangen en het probleem was volledig opgelost en de A.B. werkt weer zoals 't hoort.

Ikzelf heb hele goede ervaringen met een CTEK lader, deze kan een slechte accu vaak nog heel goed regenereren (de-sulfateren), waardoor die weer een behoorlijk lange tijd mee kan. 

Wat betreft die goedkope knoopcel batterijen: deze zijn niet allemaal van dezelfde constante kwaliteit, de ene is wel goed en de andere niet...
Koop gewoon een goede merkbatterij zoals Varta of Duracell dan weet je zeker dat je minimaal weer een jaar vooruit kunt.

aangepast door Sharkster
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...