Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Beste mede forumleden,

Ik rijd er al een tijdje mee om omdat er geen heldere diagnose is (aldus lpg boer), wellicht hebben jullie nog goede suggesties.

3.5 v6 op lpg heeft bij warme motor regelmatig de neiging om uit te vallen. Gaat inhouden, stotteren en als ik dan niet overschakel op benzine dan valt hij uit. Doet zich voor wanneer buitentemperatuur 10+ graden is, en dan tijdens de terug rit, van bijvoorbeeld werk. In de winter geen uitvallen en inhouden gehad. 

Heb eens ergens gelezen dat de pomp door slijtage of deffect de brandstofdruk niet meer kan garanderen als die te heet wordt. Klinkt dit plausiebel?

Gecheckt:

Kabelboom, geen blootliggende delen of sluiting zichtbaar, door lpg boer gecheckt. Zekering van lpg vloog er steeds uit, 15amp. Zelf vervangen door 20amp. Die blijft intact, hierdoor het probleem wellicht verplaatst. Toch ergens sluiting?

Lpg pomp akoestisch beoordeeld, door lpg boer, in orde.

Foutcodes lpg systeem na uitlezen door lpg boer: pomp dubieus en injector 5. Na wissen niet meer teruggekeerd.

Lambdasensors, uitgelezen tijdens rijden, goede waardes

Fueltrims, uitgelezen tijdens rijden, geen noemenswaardige afwijkingen, binnen marges

Vacuumlek, spuiten rond inlaat motor, injectors en gasklephuis, geen effect op motorloop of uitlaatrook, maar de testrit kort erna liep die wel fijn, soepel! Dag erna niet meer. (Had ik dan tijdelijk een vacuumlek gedicht met spuiten?)

LMM, in orde

Carterventilatie, enkel slangetjes gecheckt, weet niet of wellicht ergens vernauwing of verstopping zit

Ik heb geen foutcodes!

Op benzine loopt hij goed.

Raar is ook dat als ik de motor afzet op lpg dat hij later moeilijk start (op benzine), ik moet dan doorstarten en soms even gaspedaal indrukken, terwijl ik prima start als ik de auto voor het uitzetten nog overschakel op benzine. 

Zou beide wat met pompdruk te maken hebben? 

Of misschien ook toch ergens een vacuumlek of lekkende lpg injector??

Hoor graag suggesties.

Groet, Sander

aangepast door spostma85
Geplaatst (aangepast)

Ik heb vanochtend ontdekt bij wat klein onderhoud dat de uitlaat lekt. Op het punt waar de 2 delen vanaf het spruitstuk samenkomen. Ook aan het einde, waar een stuk gelast is daar komt water uit. 

Dat eerste punt dat zal crucialer zijn dan de laatste. Echter neem ik aan dat dit mijn bovenstaande problemen niet oplost.

Zal dat lek vlakbij de motor vervelend zijn voor de lambda's ivm valse lucht?

aangepast door spostma85
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Mocht er nog iemand op lpg rijden, hierbij de oplossing voor mijn probleem.

Ik heb een diagnose setje op Ebay gekocht waarmee ik de lpg computer kan uitlezen op fouten en tevens live data kan zien.

De live data net voor en ten tijde van het stotteren, inhouden en afslaan, in combinatie met foutcodes, leidden naar de aansturing van de lpg pomp. Aansturing laten vervangen door handig mannetje via marktplaats en voila hij blijft goed lopen op lpg!!

Voor degene die lpg rijdt en hulp nodig heeft, zoek dan op Romeo of g3gas, en ga niet naar de lpg garage, tenzij het geld je op de rug groeit.

Ik kan weer besparen aan de pomp, à 0,55 cent/l 

Case closed.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...