Moo Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 43 minutes ago, LC88 said: Heeft iemand een idee of je bij de 'Forward collision-avoidance assist' de Actieve ondersteuning uit kunt schakelen? Ik moet dit nu bij elke rit handmatig doen, maar er is vast een manier waardoor het permanent uitgeschakeld kan worden.... Afgelopen week besloot hij zelf de noodrem toe te passen op de snelweg, wat gelukkig geen verdere gevolgen had. Allemaal leuk en aardig, maar ik hoef niet steeds met mijn neus op het stuur te belanden als er een file ontstaat en zeker niet als ik daar zelf geen controle over heb. Ik kan dat bij mijn Stonic in het boardcomputer uitzetten, dus in dat display waar jij ook jouw snelheid ziet. Quote
LC88 Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 15 minuten geleden, Xmoo zei: Ik kan dat bij mijn Stonic in het boardcomputer uitzetten, dus in dat display waar jij ook jouw snelheid ziet. Dat heb ik dus geprobeerd, maar hij gaat telkens weer aan. (moet dat dus elke keer opnieuw aanpassen wanneer ik ga rijden) Quote
Specialmade Geplaatst 5 Juli, 2019 Geplaatst 5 Juli, 2019 Op 3-7-2019 om 15:37, LC88 zei: Dat heb ik dus geprobeerd, maar hij gaat telkens weer aan. (moet dat dus elke keer opnieuw aanpassen wanneer ik ga rijden) Je kunt iig de keuze maken uit drie opties. Waarschijnlijk staat de instelling nu op snel. Je kunt dit aanpassen naar normaal of langzaam. Wellicht dat zo`n instelling beter bevalt. Quote
LC88 Geplaatst 5 Juli, 2019 Geplaatst 5 Juli, 2019 24 minuten geleden, Specialmade zei: Je kunt iig de keuze maken uit drie opties. Waarschijnlijk staat de instelling nu op snel. Je kunt dit aanpassen naar normaal of langzaam. Wellicht dat zo`n instelling beter bevalt. Thanks, zal straks eens kijken. Volgens mij heb ik die al op traag staan. In de Proceed heb je overigens 3 keuzes bij kop-staartwaarschuwing 1. Actieve hulp (oid) 2. Alleen Waarschuwing 3. uit Helaas blijft de instelling die je kiest niet vast, maar gaat hij telkens weer terug naar Actieve hulp Quote
Specialmade Geplaatst 6 Juli, 2019 Geplaatst 6 Juli, 2019 22 uur geleden, LC88 zei: Thanks, zal straks eens kijken. Volgens mij heb ik die al op traag staan. In de Proceed heb je overigens 3 keuzes bij kop-staartwaarschuwing 1. Actieve hulp (oid) 2. Alleen Waarschuwing 3. uit Helaas blijft de instelling die je kiest niet vast, maar gaat hij telkens weer terug naar Actieve hulp Heb je na het instellen van de betreffende optie ook op “OK”. gedrukt? Bij de Niro blijft de ingestelde optie wel actief. Quote
LC88 Geplaatst 11 Juli, 2019 Geplaatst 11 Juli, 2019 Op 6-7-2019 om 09:57, Specialmade zei: Heb je na het instellen van de betreffende optie ook op “OK”. gedrukt? Bij de Niro blijft de ingestelde optie wel actief. Je kunt helaas niet op OK drukken. Alleen maar 'terug' en dan worden de instellingen dus niet opgeslagen, maar gereset zodra je de auto verlaat. Het viel me overigens op dat bij regen de dimlichten niet automatisch aangaan in de stand 'auto' is dat normaal bij KIA of kan dat aangepast worden? Bij mijn vorige wagen, een Seat Ibiza, kon ik de gevoeligheid aanpassen en sprong het licht standaard aan zodra de regensensor doorhad dat het regende... Quote
Vibravis Geplaatst 11 Juli, 2019 Geplaatst 11 Juli, 2019 Ik heb die optie ook niet gevonden. Bij mij gaan de lampen juist veel te snel aan. Een wolkje voor de zon en hoppa, ze zijn al aan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
DeluxZ Geplaatst 11 Juli, 2019 Geplaatst 11 Juli, 2019 16 minutes ago, LC88 said: Je kunt helaas niet op OK drukken. Alleen maar 'terug' en dan worden de instellingen dus niet opgeslagen, maar gereset zodra je de auto verlaat. Het viel me overigens op dat bij regen de dimlichten niet automatisch aangaan in de stand 'auto' is dat normaal bij KIA of kan dat aangepast worden? Bij mijn vorige wagen, een Seat Ibiza, kon ik de gevoeligheid aanpassen en sprong het licht standaard aan zodra de regensensor doorhad dat het regende... Dit had ik inderdaad ook op mijn Golf en miste het gisteren in mijn Proceed. Ik vind het zo vervelend als het regent en mensen hebben hun DLR aan hebben ipv hun gewone lichten. Nu heeft de Proceed gelukkig altijd de achterlichten aan. Quote
LC88 Geplaatst 11 Juli, 2019 Geplaatst 11 Juli, 2019 6 minuten geleden, DeluxZ zei: Dit had ik inderdaad ook op mijn Golf en miste het gisteren in mijn Proceed. Ik vind het zo vervelend als het regent en mensen hebben hun DLR aan hebben ipv hun gewone lichten. Nu heeft de Proceed gelukkig altijd de achterlichten aan. Precies dat! je valt al minder op in de regen en dan zijn die lichten toch wel prettig voor het gevoel. En ja. Zelf de lampen aanzetten werkt, maar als verwende berijder wil ik dat de auto dat doet. Quote
pdakkerman Geplaatst 11 Juli, 2019 Topic Starter Geplaatst 11 Juli, 2019 Dat de auto niet herkend dat het regent mis ik ook in mijn huidige c'eed2 en jammer dat dit niet is opgelost voor de (pro)ceed3. Hoe moeilijk kan het het software matig zijn met lichtsensor en regensensor. Als de ruitenwisser in 2 minuten 10x heeft gewist, dan zal het wel regenen....... Maar aan de andere kant. Ik vind de DLR vrij fel voor overdag dat je eigenlijk wel voldoende zichtbaar bent, ook met regen. En wat al gezegd wordt, ik ben erg blij dat de achterlichten ook altijd aan staan. Er zijn nog genoeg weggebruikers die niet aan hun lichten denken. Ook lui met automatische verlichting. Quote
Proceed Frankie Geplaatst 11 Juli, 2019 Geplaatst 11 Juli, 2019 Even een vraagje aan de Proceed rijders bij mij brand de hele tijd het “stadslicht” lampje op het dashboard als alleen de dagrijverlichting aan is... best verwarrend en hoeft voor mij ook niet aangezien dagverlichting standaard aan is...? licht schakelaar staat op auto. Was bij mijn eerdere Proceed niet..? Quote
LC88 Geplaatst 11 Juli, 2019 Geplaatst 11 Juli, 2019 1 minuut geleden, Proceed Frankie zei: Even een vraagje aan de Proceed rijders bij mij brand de hele tijd het “stadslicht” lampje op het dashboard als alleen de dagrijverlichting aan is... best verwarrend en hoeft voor mij ook niet aangezien dagverlichting standaard aan is...? licht schakelaar staat op auto. Was bij mijn eerdere Proceed niet..? Klopt, dat is schijnbaar normaal Quote
Proceed Frankie Geplaatst 11 Juli, 2019 Geplaatst 11 Juli, 2019 1 uur geleden, LC88 zei: Klopt, dat is schijnbaar normaal Okeeejjj heel klein beetje jammer dan.... Quote
Specialmade Geplaatst 11 Juli, 2019 Geplaatst 11 Juli, 2019 (aangepast) 11 uur geleden, LC88 zei: Je kunt helaas niet op OK drukken. Alleen maar 'terug' en dan worden de instellingen dus niet opgeslagen, maar gereset zodra je de auto verlaat. Het viel me overigens op dat bij regen de dimlichten niet automatisch aangaan in de stand 'auto' is dat normaal bij KIA of kan dat aangepast worden? Bij mijn vorige wagen, een Seat Ibiza, kon ik de gevoeligheid aanpassen en sprong het licht standaard aan zodra de regensensor doorhad dat het regende... Heb je, rechts op je stuur, een paar druk/kantel schakelaars. Een daarvan zou de “OK”. toets moeten zijn. Maak anders even een foto van je stuur dan kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen. 11 Juli, 2019 aangepast door Specialmade Quote
LC88 Geplaatst 11 Juli, 2019 Geplaatst 11 Juli, 2019 24 minuten geleden, Specialmade zei: Heb je, rechts op je stuur, een paar druk/kantel schakelaars. Een daarvan zou de “OK”. toetst moeten zijn. Maak anders even een foto van je stuur dan kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen. Ja klopt, maar hij slaat de instelling niet op (alleen voor die rit). Zodra ik de wagen uitzet en later weer gebruik moet ik hem weer veranderen Quote
DeluxZ Geplaatst 16 Juli, 2019 Geplaatst 16 Juli, 2019 On 7/11/2019 at 3:19 PM, Proceed Frankie said: Okeeejjj heel klein beetje jammer dan.... Want je stoort je aan een licht icoontje in je dashboard? Als je 'gewone' lichten ook staan komt er nog een icoontje bij. Quote
Proceed Frankie Geplaatst 16 Juli, 2019 Geplaatst 16 Juli, 2019 10 uur geleden, DeluxZ zei: Want je stoort je aan een licht icoontje in je dashboard? Als je 'gewone' lichten ook staan komt er nog een icoontje bij. Heel eenvoudig. Dat was er nooit bij dagverlichting aan op auto stand. nu lijkt het steeds of gewone licht aan is aangezien die altijd pas aan ging als je stadslicht / dimlicht voerde. en hoeft voor mij dus ook niet altijd te branden, tijd genoeg als de normale verlichting aan gaat. zorgt alleen voor verwarring. Quote
Vibravis Geplaatst 17 Juli, 2019 Geplaatst 17 Juli, 2019 Helemaal eens met frankie. Ik stoor me er ook gruwelijk aan helaas. Allemaal onzinnige lampjes die op je dashboard brandenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
LC88 Geplaatst 5 Augustus, 2019 Geplaatst 5 Augustus, 2019 Poetsliefhebbers, hoe houden jullie het interieur in showroomconditie? Simpelweg met een poetsdoek en wat zeep of hebben jullie hier andere middeltjes voor? Quote
Wero Geplaatst 5 Augustus, 2019 Geplaatst 5 Augustus, 2019 2 uur geleden, LC88 zei: Poetsliefhebbers, hoe houden jullie het interieur in showroomconditie? Simpelweg met een poetsdoek en wat zeep of hebben jullie hier andere middeltjes voor? Ik ben ook erg nieuwsgierig , en ook hoe jullie de zwarte glimmende delen schoon maken en kras vrij houden Quote
Starry Geplaatst 5 Augustus, 2019 Geplaatst 5 Augustus, 2019 Poorboys spray an wipe. Topproduct. Kan je alles mee schoonmaken. Van vogelpoep van je lak halen, tot je gehele interieur, tot je ruiten streeploos schoonmaken. En het ruikt ook heerlijk.https://www.carclean.com/nl/spray-and-wipe-946ml.html?gclid=EAIaIQobChMIrsObr8O34wIVguR3Ch27MwVYEAQYAyABEgKPKPD_BwEEn altijd even verdunnen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.