Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo alleen,

ik heb een vraag over mijn Kia sportage mk2 (2005) handbak 2wd @13200 km, ik had last van bijgeluiden uit het onderstel toevallig moest die kort geleden naar de garage voor APK en toe constateerde ze dat 3 van de 4 stabilisatorstangen vervangen moest worden. Nou zogezegd zo gedaan de gereedschap kar erbij gehaald en sleutelen, nou ik dacht daarna is het gerammel voorbij maar ik heb nog steeds last van een vreemd geluid. Als ik in een lage versnelling me koppeling te snel op laat komen dan voel ik van recht voor en schok/klap. Ik ben er mee naar de garage geweest en helaas durven hun er geen uitspraak over te doen. Tevens vind ik ook dat als ik in zijn 5 van uit een constante snelheid meteen me gas in trap voel je soort vetraging. Na een halve sec wordt bewijze van spreken gelanceerd.  Ik heb het vermoedde dat er speling zit in de aandrijflijn maar dus de vraag is er iemand die dit toevallig herkent?

Geplaatst
9 uur geleden, CJAvHam zei:

Homokeneet ????

dat dacht ik dus eerst ook, maar zover ik weet hoor het dan ook te horen als je bochten maakt. maar dan heb ik er geen last van. of hoeft dat niet altijd?

Geplaatst

Oké ja dan moet je dat ook horen maar heb je ook de onderste draag arm rubbers na gezien deze scheuren ook wel eens als je er naar kijkt zie je niet veel maar Eef koevoet er tussen en op lichten dan zie je het pas wand dan zie je dat je hem er een stukje uit kan lichten je kan als deze echt stuk is of de draag arm vervangen arm kost ongeveer 190€ of je laat het rubber er uit persen en nieuw rubber kost ongeveer 20€ hoop dat je hier wat aan hebt

Geplaatst

Nu je het zegt kan dat kloppen in zag namelijk wel verschil in de onderste draagarm rubbers, maar heb er nooit bij stil gestaan dat dat het zou kunnen zijn. ik zal der vanmiddag effen na kijken. en stel die kant is slecht is het dan handig om meteen beide zijdes te laten vervangen?

Geplaatst
5 minuten geleden, CJAvHam zei:

Nee dat is niet nodig als de heel is hoef je die niet te vervangen meestem gaat de rechter stuk

Oke , maar dan uit nieuwsgierigheid. waarom gaat de rechter eerder stuk?

Geplaatst

Ik geloof niet dat DAT de oorzaak kan zijn; rotondes zijn dan wel linksom, maar een klaverblad draai je rechtsom/af.

Het lijkt me eerder te maken te hebben met de lengte van de aandrijfassen; door verschillende lengtes maken die andere hoeken bij inveren en/of sturen.
Of de langere as geeft bijv. meer vibratie, maar met rechts verkeer heeft het m.i. niks te maken...

Geplaatst

dankje allemaal ik ben er achter dat het idd de draag rubber is die is gebroken van zijn behuizing in ga em laten vervangen nogmaals bedankt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...