Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedendendag,

Sinds kort de SP4 in bezit, bij een snelheid van 65-95 km/h vindt ik dat er behoorlijk rijgeluid uit de kofferbak komt. Dit laag dreunend geluid verandet met de snelheid. Boven de 100 km/h wordt het overstemd door de overige rijgeluiden.

Eerst dacht ik aan een wiellager, maar bij verandering van rijrichting veradert het geluid niet.

Ik heb mijn auto uit 2016 2e hand gekocht, het valt mij wel op dat de ruimte voor reservewiel ( ruimtebesparend wiel) nier bekleed is, ik kan mij voorstellen dar dit een bron kan zijn. Hierbij komt dan nog de afweigheid van een dempende hoedeplank.

Herkennen jullie dit of weten jullie een oplossing?

Geplaatst (aangepast)

Ik had in het proceed topic een soortgelijk probleem gezien, ik heb toen een filmpje gepost van een kofferklep die iets 'los zit". Dit kan weer opnieuw gesteld worden waardoor het probleem weer verholpen is, wellicht is dat bij jou ook het geval.

edit: 

aangepast door Renzo4000
Geplaatst

Vast, maar waarschijnlijk zul je het al kunnen merken als je de kofferbak sluit en er een paar keer op drukt ... waarschijnlijk zul je dan wat speling kunnen voelen.

• 3 weken later...
Geplaatst

Uiteindelijk heb ik het gevonden en ik zat er zelfs met mijn vernoedens niet echt ver naast. Het is/was het reservewiel. De vorige eigenaar heeft het reservewiel ondersteboven in de wielbak gelegd en bovendien mis ik hier de centrale bout.
Het stilste is het als het reservewiel met de binnenzijde naar benedeen gedraaid is.
Ligt ie anderom met de buitenkant naar beneden dsan danst ie op de nok waar het schroefdraad voor de vout die ik nog mis hoort te zitten.
Is dit een afleverpuntje voor de dealer?

Voor de duidelijkheid het betreft een ruimtebesparend volwaardig reservewiel.

• Like 1
  • 2 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...