Ga naar inhoud

Dode hoek detectie


Jos19031952
Ga naar de oplossing Opgelost door tijdjes123,

Aanbevolen Berichten

Mijn Kia Niro van oktober 2017 is uitgerust met BSD.
Nu bemerk ik een verschil in de werking tussen links en rechts.
In de linker spiegel brandt het oranje lampje bij elk naderend voertuig.
In de rechter spiegel brandt het oranje lampje bijna nooit.
Als ik bijvoorbeeld op de autoweg 100 km/h rijd en meerdere (vracht-)auto's inhaal dan brandt het oranje lampje hooguit  bij 2 van de 10 inhaalacties.
Rechts is de detectie volstrekt willekeurig.
De rechter spiegel is al vervangen nadat een monteur van de dealer tijdens een proefrit dit fenomeen ook opmerkte, maar dat heeft helaas niet het gewenste resultaat - detectie van elk voertuig dat ik inhaal -  opgeleverd.
Wie heeft dit nog meer opgemerkt en/of heeft een oplossing hier voor?
In het handboek vind ik niets over onder welke voorwaarden de BSD wel of niet werkt, behalve dan dat hij alleen bij een snelheid hoger dan 30 km/h werkt. 

groet,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Bij mercedes is het zo(en bij kia volgens mijn dealer ook)

Dat links altijd aangaat als er een auto in komt. Dus rijdt jij op de rechterbaan gaat die voor alles aan wat in je dode hoek komt.

Rechts gaat alleen aan als je de auto of vrachtauto met een verschilsnelheid van minder dan 12 km/h inhaalt. rijdt de vrachtwagen 90 en jij 115 zal die het niet doen.
Ga jij naast de vrachtwagen rijden dan werkt de BSD wel. zelfde met auto's

Zie het hier ook van een niro handleiding denk ik dat het is:
http://www.kniro.net/blind_spot_detection_system-479.html

aangepast door tijdjes123
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 jaar later...
Op 24-9-2019 om 15:35, zei Jos19031952:

Mijn Kia Niro van oktober 2017 is uitgerust met BSD.
Nu bemerk ik een verschil in de werking tussen links en rechts.
In de linker spiegel brandt het oranje lampje bij elk naderend voertuig.
In de rechter spiegel brandt het oranje lampje bijna nooit.
Als ik bijvoorbeeld op de autoweg 100 km/h rijd en meerdere (vracht-)auto's inhaal dan brandt het oranje lampje hooguit  bij 2 van de 10 inhaalacties.
Rechts is de detectie volstrekt willekeurig.
De rechter spiegel is al vervangen nadat een monteur van de dealer tijdens een proefrit dit fenomeen ook opmerkte, maar dat heeft helaas niet het gewenste resultaat - detectie van elk voertuig dat ik inhaal -  opgeleverd.
Wie heeft dit nog meer opgemerkt en/of heeft een oplossing hier voor?
In het handboek vind ik niets over onder welke voorwaarden de BSD wel of niet werkt, behalve dan dat hij alleen bij een snelheid hoger dan 30 km/h werkt. 

groet,

Jos

Goedemiddag Jos, wij hebben dit probleem ook de garage kan niets vinden nu ben ik erop gewezen dat dit met de montage en aansluiting van een trekhaak kan zijn. Dit zouden diverse storingen in het elektrische circuit kunnen geven. Ben benieuwd wat jouw ervaringen hierbij zijn en of dat je aal een oplossing heb voor dit probleem.

 

Groet, Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jos heeft middels het aanvinken van "dit is de oplossing" de post van @tijdjes123 aangemerkt als correct.
Inderdaad heeft het verschil in snelheid invloed op het wel of niet krijgen van een melding in de spiegel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...