Jump to content

Verbruik Kia ceed SW 1.4 ISG

glopulisa

Recommended Posts

Merk dat het verbruik van de ceed SW erg hoog is wanneer de airco wordt aangezet. Natuurlijk verbruikt de airco benzine maar in de ceed sw toch meer dan ik had gedacht.

Dus na een volle tank, anderhalf uur heen, anderhalf uur terug en ik heb nog iets minder dan een kwart tank vol. Normaal rijgedrag op de snelweg.

Is dit andere ceed sw gebruikers ook opgevallen?

Merk dat het verbruik van de ceed SW erg hoog is wanneer de airco wordt aangezet. Natuurlijk verbruikt de airco benzine maar in de ceed sw toch meer dan ik had gedacht.

Dus na een volle tank, anderhalf uur heen, anderhalf uur terug en ik heb nog iets minder dan een kwart tank vol. Normaal rijgedrag op de snelweg.

Is dit andere ceed sw gebruikers ook opgevallen?

Hallo Glopulisa,

Heb ook een 1.4 ISG SW en wat opvalt nu ik voor het eerst 400 km

Autosnelweg gereden heb, door het gaspedaal iets terug te laten komen

Je veel brandstof kan besparen , kijk maar eens naar je verbruiks meter

En veel sneller gat hij niet met iets meer gas te gegeven.

Hierdoor gaat ook je actieradius omhoog, bij mij op een volle tank

Max 660 km en na de rit op autosnelweg ( 400 km) halve volle tank nog

390 km te gaan

Ik heb er nu 2000 km opzitten met een gemiddeld verbruik van 7.4

( waarbij het eerste alles binnen door is gereden)

Wel aan de snelheden gehouden in kleine file’s gezeten en

airco op de terug reis aan.

Groet Cor

Ik rijd (bijna) alleen 80 km wegen, en af- en toe een stukkie snelweg.

Mijn gemiddelde is over 3000 km 1:12,2.

Die auto is gewoon een zuipschuit. (Ja, ook een 1.4 ISG SW)

Als ie meer gaat zuipen als mij, dan moet ie eruit... :wink:

Edited by patten

Bedankt Cor,

Ik was al met het gaspedaal aan het spelen maar nog geen grote afstanden. Van de week uitproberen.

Weet jij toevallig of de hoofdsteunen voor zonder geweld eruit te halen zijn?

Gilbert

Volgens mij komt dit door de actieve hoofdstenen. Gelezen in handleiding of verteld bij afleveren.

Gr dammad

Hallo Glopulisa,

Heb ook een 1.4 ISG SW en wat opvalt nu ik voor het eerst 400 km

Autosnelweg gereden heb, door het gaspedaal iets terug te laten komen

Je veel brandstof kan besparen , kijk maar eens naar je verbruiks meter

En veel sneller gat hij niet met iets meer gas te gegeven.

Hierdoor gaat ook je actieradius omhoog, bij mij op een volle tank

Max 660 km en na de rit op autosnelweg ( 400 km) halve volle tank nog

390 km te gaan

Ik heb er nu 2000 km opzitten met een gemiddeld verbruik van 7.4

( waarbij het eerste alles binnen door is gereden)

Wel aan de snelheden gehouden in kleine file

Zou de kwaliteit van de brandstof soms nog iets uit kunnen maken?

Afgelopen weekend eens geGoogled op het fenomeen dat kwaliteit van de "witte" pomp minder zou zijn. Dus dat Shell V-Power en Total Excellium vanwege de additieven en hoger octaan gehalte zuiniger zouden rijden.

Hieruit kwamen veel topics naar voren. De meeste mensen menen echt iets te merken, en een flink aantal zegt ook dat er merkbaar meer kilometers uit een tank brandstof komen.

Ook zijn er mensen die beweren dat alle brandstof van het zelfde distributiepunt af komt, oftewel geen verschil.

Ik tank zelf ook altijd bij een onbemande pomp. Die is gewoon een stuk goedkoper. Toch ga ik binnenkort (nog 300km te gaan tot tank leeg) eens V-Power tanken om te kijken hoe mijn Ceed daarop reageert.

Uit eigen ervaring van een paar jaar terug toen ik nog dieselde, liep mijn

Golf 4 TDI er wel rustiger op. Niet zuiniger, maar wel rustiger.

Iemand ervaringen met de Ceed benzine uitvoering?

En ISG werkt super!

Zou de kwaliteit van de brandstof soms nog iets uit kunnen maken?

Afgelopen weekend eens geGoogled op het fenomeen dat kwaliteit van de "witte" pomp minder zou zijn. Dus dat Shell V-Power en Total Excellium vanwege de additieven en hoger octaan gehalte zuiniger zouden rijden.

Hieruit kwamen veel topics naar voren. De meeste mensen menen echt iets te merken, en een flink aantal zegt ook dat er merkbaar meer kilometers uit een tank brandstof komen.

Ook zijn er mensen die beweren dat alle brandstof van het zelfde distributiepunt af komt, oftewel geen verschil.

Ik tank zelf ook altijd bij een onbemande pomp. Die is gewoon een stuk goedkoper. Toch ga ik binnenkort (nog 300km te gaan tot tank leeg) eens V-Power tanken om te kijken hoe mijn Ceed daarop reageert.

Uit eigen ervaring van een paar jaar terug toen ik nog dieselde, liep mijn

Golf 4 TDI er wel rustiger op. Niet zuiniger, maar wel rustiger.

Iemand ervaringen met de Ceed benzine uitvoering?

En ISG werkt super!

Ik heb een Ceed SW 1.4 ISG op benzine.

Onderstaand verhaal heb ik een keer gehoord van iemand die een soort tussenpersoon is voor het verkopen en distribueren van olie/benzine:

Waar haal je goede benzine?

[LEZERSVRAAG] Ik hoor nogal eens dat de benzine van Tango van mindere kwaliteit is en zelfs slecht voor de auto.

tango_100069h.jpg

Ook garagebedrijven zeggen dit. Is dat waar?

Antwoord autoredacteur Niek Schenk:

Over de kwaliteit van benzine doen de wildste verhalen de ronde. Meer lezers hebben mij de afgelopen tijd gevraagd hoe het nu eigenlijk zit met de verschillen tussen de witte pomp en de grote, bekende merken. Feit is dat zelfs bij Shell de kwaliteit per tankstation kan verschillen. Dat komt door de wijze van distributie van brandstoffen in Nederland.

Alle tankstations van alle merken in Nederland halen hun brandstof uit dezelfde regionale depots. Dagelijks melden zich bij dezelfde opslagtank de tankwagens van alle merken: Shell, Esso, Texaco, maar ook de ketens van onbemande tankstations en de traditionele witte pomp. Alle tankstations in een bepaalde regio gebruiken dus dezelfde basisbrandstof, die moet voldoen aan de minimale Europese kwaliteitsnorm.

Het is, kortom, een fabeltje dat de witte pomp alleen maar de restjes van de grote merken toebedeeld krijgt, die dan ook nog eens van slechtere kwaliteit zouden zijn. Wel kan de kwaliteit als gevolg van dit distributiesysteem per regio verschillen. Het is mogelijk dat de benzine in het depot in het oosten van het land uit een ander deel van de markt komt dan de benzine in het depot in het westen van ons land.

De Shell-benzine in Rotterdam kan dus een andere kwaliteit hebben dan de Shell-benzine in Arnhem. Daarnaast zijn er ook nog verschillen per merk mogelijk. Dit geheim schuilt in de zogenaamde additieven, die aan de basisbrandstof worden toegevoegd. De chemicali

@Glopulisa

Hetzelfde artikel kwam ik tijdens mijn "onderzoek" ook tegen.

Misschien is het wel gewoon het placebo-effect.

Zodoende ga ik toch binnenkort eens een tankje (van die veels te dure) V-Power tanken. Ik zal het resultaat uiteraard even melden.

En over een tijdje heb ik vakantie, dan gaat de hele fam. in de SW en gaan we lekker richting Frankrijk. Misschien dat dat nog iets bijdraagt aan het inlopen/verbruik. Ook dat zal ik even melden.

Wie bewust een zuinige wagen koopt, schrikt al eens aan de pomp als blijkt dat zijn verbruik een stuk hoger ligt dan wat de constructeurs opgeven. Uit recent onderzoek blijkt dat benzine- en dieselwagens gemiddeld 11 procent meer brandstof verbruiken dan wat de constructeur vertelt. Leugenachtige marketingpraatjes van de autoproducenten of is er meer aan de hand? Mobimix.be zocht het uit.

Begin vorig jaar kocht de milieubewuste familie Bortier een Smart CDI als tweede wagen. De keuze viel op de Smart vanwege het lage verbruik van 3,3l/100km. Groot was de teleurstelling van Piet Bortier toen bleek dat zijn Smart gemiddeld 4,4l/100 km verbruikt of een derde meer dan opgegeven door de constructeur. De Smart doet amper beter dan de grotere en meer krachtige Golf V 1.9 TDI waarover de familie beschikt. Piet Bortier legt met zijn Golf namelijk identiek hetzelfde traject naar het werk af met een gemiddeld verbruik van 4,6l/100 km. Na wat surfen op het internet merkt Piet op de Duitse website spritmonitor.de dat zo goed als alle vermelde Smarts een pak meer verbruiken dan in de catalogus staat. Slechts 10 procent van de 167 gebruikers meldt een verbruik onder de 4l/100 km. Wanneer hij hierover zijn beklag doet bij Smart krijgt Piet te horen dat de opgegeven waarden door de constructeur waarden zijn die opgemeten zijn op testbanken en die niet kunnen overeenkomen met een re

Edited by dwguido

Mijn ceed sw 1.4 all star zoop ook vond ik. Veel zuiniger dan 8,1 lr 100 km lukte niet in het begin wat ik ook probeerde. Vanaf zon 15000 km begon de auto echter ineens steeds zuiniger te worden. Nu gemiddeld 7,4l per 100 km over de laatste 5000 km. Dit is nog steeds geen 6,4 lr per 100 km zoals het boekje aangeeft maar circa 18% meer en dat is acceptabel. Het lijkt wel of de kia motor lang nodig heeft om los te komen. Met 25000 km op de teller rijdt de auto veel soepeler als de eerste 10000 km. Ik heb gevoelsmatig ook het idee dat 3500 km vakantie met stevig doorijden de auto goed heeft gedaan.

Eigenlijk belachelijk. Onze 2e auto een Hyundai Lantra station van '98 verbruikt ook 1:13,5. Die heeft 115 PK onder de kap, en de airco staat ook altijd vrolijk aan. Ok, hij weegt 100 kg lichter.

De Volvo die we voor de Hyundai hadden was van bouwjaar '95 en die deed ook 1:13,5 met airco aan. Gewicht was 1000 kg, dat moet ik eerlijkheidshalve wel even vermelden.

Die automotoren zijn qua techniek bijna antiek (in verhouding tot een 1.4 ISG blok dan).

Ze waren dan wel lichter, maar de Cee'd heeft een (veel) betere cw waarde. Dus waar komt het grote verschil vandaan???

Mijn ceed sw 1.4 all star zoop ook vond ik. Veel zuiniger dan 8,1 lr 100 km lukte niet in het begin wat ik ook probeerde. Vanaf zon 15000 km begon de auto echter ineens steeds zuiniger te worden. Nu gemiddeld 7,4l per 100 km over de laatste 5000 km. Dit is nog steeds geen 6,4 lr per 100 km zoals het boekje aangeeft maar circa 18% meer en dat is acceptabel. Het lijkt wel of de kia motor lang nodig heeft om los te komen. Met 25000 km op de teller rijdt de auto veel soepeler als de eerste 10000 km. Ik heb gevoelsmatig ook het idee dat 3500 km vakantie met stevig doorijden de auto goed heeft gedaan.

Eigenlijk belachelijk. Onze 2e auto een Hyundai Lantra station van '98 verbruikt ook 1:13,5. Die heeft 115 PK onder de kap, en de airco staat ook altijd vrolijk aan. Ok, hij weegt 100 kg lichter.

De Volvo die we voor de Hyundai hadden was van bouwjaar '95 en die deed ook 1:13,5 met airco aan. Gewicht was 1000 kg, dat moet ik eerlijkheidshalve wel even vermelden.

Die automotoren zijn qua techniek bijna antiek (in verhouding tot een 1.4 ISG blok dan).

Ze waren dan wel lichter, maar de Cee'd heeft een (veel) betere cw waarde. Dus waar komt het grote verschil vandaan???

Een van de verkopers van de dealer had een Ceed SW mee op vakantie. Hij vertelde dat tussen de 10000 km / 15000 km je het verschil gaat merken en dat het verbruik lager wordt. Motor moet gewoon ingereden worden. M.b.t. de cw waarde verschil, moet ik even uitzoeken.

Interessante link:

Measure the drag coefficient of your car

Ik blijf het een enorm lange inrijtijd vinden. Ik heb inmiddels vele nieuwe auto's gereden, en de Cee'd spant de kroon.

Vandaag weer eens een testrondje op de Duitse autobahn gedaan.

De prestaties zijn goed (190 km/h teller+GPS), het verbruik incl. de rit van en naar de autobahn bedragen: 1:9. Dit vind ik gezien mijn getrap wel netjes.

Mijn (paar jaar terug) Golf V diesel deed 1:9 op topsnelheid, dat was

Hallo allemaal, nu totaal 3200km gereden vanaf eind juni.

De vakantie was het verbruik redelijk 1 op 13,5 gereden in de Belgische Ardenne ,met een gewone rustige rijstijl en airco aan

Nu terug met korte stukjes is het weer 1 op 12,2.

Verder tevreden met de Kia Ceed SW 1.4 ISG( geen problemen).

Puntje van kretiek is de koppeling, vooral met airco aan ( deze is erg aan/uit)

Gr Cor

Ik ga binnenkort op vakantie. Ben benieuwd wat de auto dan doet.

Ik zit ook op EXACT 1:12,2.... Nog iets gemerkt aan de rij-eigenschappen? Zijn die nog beter geworden na de vakantiekilometers?

En wat bedoel je precies met de koppeling?

Hallo allemaal, nu totaal 3200km gereden vanaf eind juni.

De vakantie was het verbruik redelijk 1 op 13,5 gereden in de Belgische Ardenne ,met een gewone rustige rijstijl en airco aan

Nu terug met korte stukjes is het weer 1 op 12,2.

Verder tevreden met de Kia Ceed SW 1.4 ISG( geen problemen).

Puntje van kretiek is de koppeling, vooral met airco aan ( deze is erg aan/uit)

Gr Cor

Ik ga binnenkort op vakantie. Ben benieuwd wat de auto dan doet.

Ik zit ook op EXACT 1:12,2.... Nog iets gemerkt aan de rij-eigenschappen? Zijn die nog beter geworden na de vakantiekilometers?

En wat bedoel je precies met de koppeling?

Wat ik bedoel, is als je rustig wilt optrekken de motor afslaat en dan moet je met een iets slippende koppeling wegtrekken.( vooral met airco aan).

De rijeigenschappen zijn voor mij voldoende

(Maar de volgende auto is met ESP erop,omdat bij extreme situatie dat hij uit wil breken achter).

Gr Cor

Hoi,

De cee'd sw 1.6 is op de snelweg zuiniger dan de 1.4 hatchback, mijn vorige cee'd was een een 1.4, deze gebruikte op de belgische snelweg met 100 - 120 km/pu dik 9 liter per 100 km ( dit was wel met aanhangertje erachter). de 1.6 sw gebruikt met dezelfde aanhanger 8,3 liter per 100 km. hier in zeeland was de 1.4 wel ietjes zuiniger, de 1.4 zat op 6,6 liter, de sw doet 6,8 liter. De sw heeft wel pas 3100 km gereden, de vorige zat toen op 25000 km. de sw heeft ook geen moeite met optrekken als de airco aanstaat, had de 1.4 wel eens last van. De 1.6 rijd veel beter en is op de snelweg ook een stuk stiller.