HanSportage Geplaatst 13 Januari, 2020 Geplaatst 13 Januari, 2020 Beste Kia-Niro forumleden, Sinds november j.l ben ik eigenaar van een Kia Niro Executiveline (april) 2019. Nu merk ik dat na iedere rit er een plas condens/water van de airco op de vloer in mijn garage ligt. Dit vind ik vreemd en bij mijn vorige auto's was dit ook niet het geval. Af en toe wel,maar weer niet zo'n hoeveelheid. Ik weet dat het maar condens is en het in principe geen kwaad zal doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Groet, Han. Quote
xtra40 Geplaatst 13 Januari, 2020 Geplaatst 13 Januari, 2020 waarschijnlijk doet deze airco het beter dan de vorige ?? maar een plasje condens is gewoon normaal zeker met dit vochtige weer Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 Januari, 2020 Geplaatst 13 Januari, 2020 Heb je nu je A/C altijd aan staan en eerder niet?Vooral bij auto's met Climate Control hebben mensen vaak niet door dat de A/C dan standaard vaak aan is en dus condenswater moet afvoeren... Quote
HanSportage Geplaatst 13 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 13 Januari, 2020 Hallo, Ik rij altijd met de A/C aan. Als het 'plasje' normaal is, is het prima. Bij mijn vorige auto's is mij dit nooit opgevallen. Vandaar. Ben gewoon benieuwd of andere Kia Niro rijders dit ook hebben. Bedankt in ieder geval al voor jullie reacties. Han. Quote
olympus Geplaatst 15 Januari, 2020 Geplaatst 15 Januari, 2020 Klopt, is heel normaal hoor, in principe is dat bij elke auto te zien als die stil gaat staan, als hij tenminste zijn airco heeft gebruikt. Quote
Jannic Geplaatst 15 Januari, 2020 Geplaatst 15 Januari, 2020 Op 13-1-2020 om 22:06, HanHybride zei: Hallo, Ik rij altijd met de A/C aan. Als het 'plasje' normaal is. Ik zet altijd circa 5 minuten voor aankomst de airco uit. Dan blaast het ventilatiesysteem droog en heb je geen plasje water. Maar nog belangrijker, in een droog ventilatiesysteem heb je minder snel schimmels ed dan in een nat. Dat scheelt ook behoorlijk met stinken. 1 Quote
HanSportage Geplaatst 17 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 17 Januari, 2020 Jannic, bedankt. Nu eens aan leren denken om de AC op tijd uit te zetten. Gr. Han Quote
Nermin Geplaatst 12 Augustus, 2024 Geplaatst 12 Augustus, 2024 Heren, bij gebruik airco in mijn Niro kant van passagier(kleed) is behoorlijk nat wat zou oorzak zijn Quote
HenkM Geplaatst 12 Augustus, 2024 Geplaatst 12 Augustus, 2024 Lijkt er op dat de condens-afvoer niet goed werkt, bezoekje dealer? Is iig niet normaal. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.