Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag, afgelopen week de eerste beurt Bij de Kia dealer voor mijn ceed. 15000 km. Geen bijzonderheden natuurlijk, vloeistoffen en update navigatie. Zag echter dat de banden op 2.7 bar stonden ipv van de 2.3 waar ik ze altijd op heb staan. Zo hoog was het ook bij aflevering. Is daar een reden voor, cq kan het kwaad. Kan natuurlijk de dealer bellen maar wellicht hier ook een antwoord te krijgen.

Geplaatst

Dat doen ze volgens mij omdat veel mensen hun bandenspanning niet controleren en daardoor na verloop van tijd met te slappe banden rondrijden wat slecht is voor de veiligheid. Ook spaart het een heel klein beetje brandstof.

Ik zelf laat ze na een bezoek aan de dealer altijd weer leeglopen tot 2.3 omdat dat gewoon veel lekkerder rijdt en ook beter is voor de levensduur van de schokbrekers. Het veer- en dempingssysteem is door Kia afgestemd op een bepaalde bandenspanning (zie tabelletje in het portier) dus daar houd ik me gewoon aan.  Als ik op houten wielen wil rijden koop ik wel een bolderkar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...