Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Proceed 2020mj Andoid car werkt niet

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mogge iedereen,

Sinds 2 dagen de eigenaar van een mooie proceed 2020.

Uvo app etc alles werkt naar behoren, maar android car blijft niet aan te klikken op mijn unit.

kan iemand mij vertellen of ik aan bepaalde eisen moet voldoen om dit werkend te krijgen, want ik kom er even niet uit.

Alvast bedankt.

gr,

Maurice

Geplaatst

Gekke vraag misschien, maar sluit je wel eerst je android telefoon (met android auto geherinstalleerd) aan op de middelste usb port?

Geplaatst (aangepast)

Hoi, jazeker de telefoon is op de middelste port aangesloten, android auto gestart. icoon op m'n media display blijft greyed out zoals dat heet.

maar wat bedoel je geherinstalleerd?

aangepast door Mausalicious
Geplaatst

Krijg je uberhaupt een melding op je scherm van de auto? Ook op je telefoon heb je iig de eerste toegang moeten verlenen dat er verbinding gemaakt mag worden. Daarnaast is het zo dat usb kabels nogal gevoelig zijn. Probeer het anders even met een andere kabel. 

Geplaatst

Hoi, 

ik heb het met 2 kabels geprobeerd, ik krijg op geen van beide devices een melding dat ik toegang moet verlenen.

Ga het nu even proberen met kabel 3.. kom er zo op terug.

Gr,

Maurice

Geplaatst

ik heb een huawei p30 pro.. met de android auto app 5.1

Ik heb het inmiddels werkend(lag aan de kabel).. vraag me alleen af hoe ik het whatsapp icoontje getoond krijg.. ik krijg wel spotify te zien en maps.. maar verder niks.

Enig idee hoe ik apps toevoeg aan android car (ja whatsapp staat wel al op me telefoon)

thx alvast!

Geplaatst

Er zijn maar een beperkt aantal apps voor Android Auto > ook niet zo gek, er zit een strikte controle op door Google dat alleen apps beschikbaar zijn die geschikt zijn voor in de auto - safety first - . Als je zoek op "android auto compatible apps" dan krijg je daar wel een aardig beeld van.

Geplaatst

Ik had er meer van verwacht, Android Auto, maar door die restricties heb je er niet zo heel veel aan. En dan moet er ook nog maar eens een update komen voor die slechts 2/3 weergave van Android Auto (of heeft iemand dat al opgelost?).

Geplaatst

Nee dit moet opgelost worden met de software/firmware aan de kant van Kia. Ik heb dit gemeld bij de dealer die kunnen dan service call aanmaken. Melden heeft dus zeker zin, hoe meer verzoeken hoe hoger de prioriteit op de backlog.

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik had stiekem gehoopt dat Android Auto bij KIA nu toch al het volledige scherm ging innemen. Zeker de modellen die nu nog van de band moeten rollen.
Ik verwacht mijn Proceed begin Juli, en vrees ervoor dat het dan ook nog steeds geen fullscreen zal zijn.

Eigenlijk een beetje een schande als je weet dat dit met Apple Carplay nooit een probleem geweest is.

• 9 maanden later...
Geplaatst
Nee dit moet opgelost worden met de software/firmware aan de kant van Kia. Ik heb dit gemeld bij de dealer die kunnen dan service call aanmaken. Melden heeft dus zeker zin, hoe meer verzoeken hoe hoger de prioriteit op de backlog.
Ik volg het forum wat minder actief en vroeg mij af of er al meer bekend is voor de update voor full screen weergave van Android Auto.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...