evertjan Geplaatst 11 Augustus, 2009 Geplaatst 11 Augustus, 2009 Na het instellen springt de klok na verloop van tijd (waarschijnlijk na het afzetten van de motor) weer terug naar 0:00. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen zodat de tijd er wel goed in blijft staan ? groetjes Evertjan Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 11 Augustus, 2009 Geplaatst 11 Augustus, 2009 Doet mij denken aan een losse draad of los contact o.i.d. Hoe en wat kan ik je helaas niet mee helpen omdat ik niet in dezelfde auto rijd dus niet weet hoe e.e.a. daar zit. Het deed mij in elk geval meteen denken aan de tijd dat niet elke auto standaard een permanente voeding naar het geheugen van de autoradio had, waardoor je steeds opnieuw je zenders kon zoeken... Hoop dat het snel word opgelost! Succes, Peter Quote
bambix Geplaatst 13 Augustus, 2009 Geplaatst 13 Augustus, 2009 Is gekend probleem. Mijn klokje werd (onder garantie) vervangen. Quote
Johannetje Geplaatst 14 Augustus, 2009 Geplaatst 14 Augustus, 2009 Is gekend probleem. Mijn klokje werd (onder garantie) vervangen. Idem bij mij, terug naar de dealer (waar en welke dan ook..) en onder de garantie klokje laten vervangen... Quote
Kia Fan Geplaatst 15 Augustus, 2009 Geplaatst 15 Augustus, 2009 Denk dat het geen garantie meer is!! Waarschijnlijk is jou auto van 2003.... Daar was het een probleem met de klokjes. Volgens mij waren deze zo rond de honderd euro. Quote
dusty Geplaatst 18 Augustus, 2009 Geplaatst 18 Augustus, 2009 Na het instellen springt de klok na verloop van tijd (waarschijnlijk na het afzetten van de motor) weer terug naar 0:00.weet iemand hoe ik dit kan verhelpen zodat de tijd er wel goed in blijft staan ? groetjes Evertjan Hallo, Ik heb hetzelfde probleem, ik heb al gekeken hoe je het klokje eventueel eruit kan halen, maar dat lijkt me geen doen, het is waarschijnlijk een los contact, maar moet je daarvoor het hele dashbord eruit halen? Gr, Natje Quote
Thijs1 Geplaatst 19 Augustus, 2009 Geplaatst 19 Augustus, 2009 Middag allemaal Ik heb niet dat probleem dat klok op nul sprint wel dat klokt zo af en toe helemaal weg is. Ook wel bijzonder vind ik. mvg Quote
ayla Geplaatst 20 Augustus, 2009 Geplaatst 20 Augustus, 2009 Middag allemaalIk heb niet dat probleem dat klok op nul sprint wel dat klokt zo af en toe helemaal weg is. Ook wel bijzonder vind ik. mvg Ik heb hetzelfde probleem, echter bij mij is ook nog een car-kit ingebouwd. Ikzelf heb het idee dat het daarmee te maken heeft..... Groet ron Quote
Thijs1 Geplaatst 21 Augustus, 2009 Geplaatst 21 Augustus, 2009 Ik zat persoonlijk te denken aan een los stekkertje of iets dergelijks maar ik ben een leek hoor op autogebied Quote
bambix Geplaatst 3 September, 2009 Geplaatst 3 September, 2009 Het is nochthans vrij eenvoudig eruit te halen. Met een Philips-schroevendraaier 2 en een steeksleutel van 10 haal je zo'n wagen bijna helemaal uit elkaar . Quote
dusty Geplaatst 4 September, 2009 Geplaatst 4 September, 2009 Hallo Bambix, Moet je voor het klokje eerst de radio eruit bouwen, of hoe gaat dat? Gr, Roger Quote
bambix Geplaatst 5 September, 2009 Geplaatst 5 September, 2009 Is al een tijdje geleden, maar ik meen van niet. De linkse en rechtse (houtmotief) bekledingsstukken eruit trekken en dan zie je de schroeven voor het ganse paneel. Eenmaal die los, kan je het klokje loskoppelen en losschroeven. Je kan dit gedeeltelijk afleiden van de uitleg op Sorentsite: http://www.sorentosite.com/diy/storage.pdf Success. Quote
dusty Geplaatst 8 September, 2009 Geplaatst 8 September, 2009 Hallo Bambix, Vandaag de console eruit gehaald, inderdaad, ging erg makkelijk, en de klok doet het weer. Bedankt voor je suport. Gr, Dusty Quote
beaker Geplaatst 22 September, 2009 Geplaatst 22 September, 2009 hallo dusty hoe heb je het opgelost ? klokje vervangen of heb je het stekkertje ff losgehaald en weer vastgemaakt ? mijn klokje is ook gaar namelijk en nu brandt mijn airbaglampje ook. ik denk dat het met elkaar te maken heeft Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 23 September, 2009 Geplaatst 23 September, 2009 hallo dustyhoe heb je het opgelost ? klokje vervangen of heb je het stekkertje ff losgehaald en weer vastgemaakt ? mijn klokje is ook gaar namelijk en nu brandt mijn airbaglampje ook. ik denk dat het met elkaar te maken heeft Aangezien de Airbags toch wel een serieus punt is (in elk geval serieuzer dan het klokje) denk ik dat het toch wel verstandig is dat je d Quote
dusty Geplaatst 24 September, 2009 Geplaatst 24 September, 2009 Hallo Beaker, Ik heb het stekkertje even los gemaakt. Hij heeft het een tijdje gedaan, maar hij valt weer weg, of naar 1.00 uur. Ik laat bij de apk wel even ernaar kijken, of de dealer een oplossing heeft. Gr, Dusty Quote
beaker Geplaatst 1 Oktober, 2009 Geplaatst 1 Oktober, 2009 de airbagmodule blijkt een interne storing te geven. of het iets met het klokje te maken heeft is niet te zeggen. dealer kan t maken voor 600 eurootjes incl. btw en montage. op de sloop had ik er 1 voor 125 euro, ff gereset (via iemand) en klaar. ik keb het klokje wel eruit gekregen dankzij de link van bambix maar de dealer vraagt 120 euro voor zon klokje, stelletje afzetters. ik regel wel weer wat op de sloop. Quote
Thijs1 Geplaatst 28 Oktober, 2009 Geplaatst 28 Oktober, 2009 Goedemorgen Nog even over dat klokje de garantie voor dat klokje is dus 3 jaar dus als je auto ouder is dan 3 jaar heb je pech. Persoonlijk vind ik dit tamelijk belachelijk voor een fabrieksfoutje. Zou gewoon kosteloos vervangen moeten worden lijkt mij ipv dat mensen nu zelf gaan hobbyen. mvg Quote
Smart Geplaatst 28 Oktober, 2009 Geplaatst 28 Oktober, 2009 GoedemorgenNog even over dat klokje de garantie voor dat klokje is dus 3 jaar dus als je auto ouder is dan 3 jaar heb je pech. Persoonlijk vind ik dit tamelijk belachelijk voor een fabrieksfoutje. Zou gewoon kosteloos vervangen moeten worden lijkt mij ipv dat mensen nu zelf gaan hobbyen. mvg Misschien een coulance regeling met de dealer? Of heb jij dat (of de dealer) al geprobeerd? Liever naar de dealer..........!! Quote
Thijs1 Geplaatst 1 November, 2009 Geplaatst 1 November, 2009 Mijn dealer zij dus dat ik pech had. Helaas dus,ik heb geen 100 euro ervoor over om het te laten vervangen. mvg Quote
bigwade Geplaatst 1 November, 2009 Geplaatst 1 November, 2009 Volgens mij heb je voor 2-3 euro zo'n digitaal ding (net zoals in mijn Sportage zit) bij de Blokker. DZ tape en klaar lijkt me..... Quote
Smart Geplaatst 2 November, 2009 Geplaatst 2 November, 2009 Volgens mij heb je voor 2-3 euro zo'n digitaal ding (net zoals in mijn Sportage zit) bij de Blokker.DZ tape en klaar lijkt me..... Ga jij mij nou vertellen dat jij zo'n lullig ding in je auto hebt geprikt? Heb jij toevallig een Sportage de Luxe, met als extra ook een rechterbuitenspiegel, stootstrips, 5-versnellingen, vloermatten en (jawel!) een sigarettenaansteker............? Quote
bigwade Geplaatst 2 November, 2009 Geplaatst 2 November, 2009 Ga jij mij nou vertellen dat jij zo'n lullig ding in je auto hebt geprikt? Nee hoor dat zit er in en is maar een knullig ding Heb jij toevallig een Sportage de Luxe, met als extra ook een rechterbuitenspiegel, stootstrips, 5-versnellingen, vloermatten en (jawel!) een sigarettenaansteker............? Yep, + reservewiel Quote
xychix Geplaatst 28 November, 2009 Geplaatst 28 November, 2009 is bij mij ook onder garantie vervangen, sorento 2005 Quote
h.nieuwenhuizen Geplaatst 19 Februari, 2010 Geplaatst 19 Februari, 2010 Mijn sorento uit 2003 had vorig jaar ook dit probleem. Mijn garage beweerde zelfs dat de software niet goed meer was en de enige oplossing was vernieuwen. Kassa dus. Ik geloofde dat verhaal niet, heb het geval eruit gesloopt, soms werkte hij wel en dan weer niet, gammel kontakt ergens dacht ik. Ik heb vervolgens de printplaat, met een heel klein soldeerboutje, de kontakten doorgesoldeerd en steeds opnieuw alles aangezet en vervolgens de printplaat wat zitten wringen, totdat het uitvallen van de tijd of op 0.00 uur springen over was. Al met al een halfuurtje werk geweest. Succes ! Henk:razz: Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.