Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

klok kia sorento houdt de tijd niet vast ??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na het instellen springt de klok na verloop van tijd (waarschijnlijk na het afzetten van de motor) weer terug naar 0:00.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen zodat de tijd er wel goed in blijft staan ?

groetjes

Evertjan

Geplaatst

Doet mij denken aan een losse draad of los contact o.i.d. Hoe en wat kan ik je helaas niet mee helpen omdat ik niet in dezelfde auto rijd dus niet weet hoe e.e.a. daar zit.

Het deed mij in elk geval meteen denken aan de tijd dat niet elke auto standaard een permanente voeding naar het geheugen van de autoradio had, waardoor je steeds opnieuw je zenders kon zoeken...

Hoop dat het snel word opgelost!

Succes,

Peter

Geplaatst
Na het instellen springt de klok na verloop van tijd (waarschijnlijk na het afzetten van de motor) weer terug naar 0:00.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen zodat de tijd er wel goed in blijft staan ?

groetjes

Evertjan

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb al gekeken hoe je het klokje eventueel eruit kan halen, maar dat lijkt me geen doen, het is waarschijnlijk een los contact, maar moet je daarvoor het hele dashbord eruit halen?

Gr,

Natje

Geplaatst
Middag allemaal

Ik heb niet dat probleem dat klok op nul sprint wel dat klokt zo af en toe helemaal weg is.

Ook wel bijzonder vind ik.

mvg

Ik heb hetzelfde probleem, echter bij mij is ook nog een car-kit ingebouwd.

Ikzelf heb het idee dat het daarmee te maken heeft.....

Groet ron

• 2 weken later...
Geplaatst

Het is nochthans vrij eenvoudig eruit te halen. Met een Philips-schroevendraaier 2 en een steeksleutel van 10 haal je zo'n wagen bijna helemaal uit elkaar :lol:.

Geplaatst

Hallo Bambix,

Vandaag de console eruit gehaald, inderdaad, ging erg makkelijk, en de klok doet het weer.

Bedankt voor je suport.

Gr,

Dusty

• 2 weken later...
Geplaatst

hallo dusty

hoe heb je het opgelost ? klokje vervangen of heb je het stekkertje ff losgehaald en weer vastgemaakt ? mijn klokje is ook gaar namelijk en nu brandt mijn airbaglampje ook. ik denk dat het met elkaar te maken heeft

Geplaatst
hallo dusty

hoe heb je het opgelost ? klokje vervangen of heb je het stekkertje ff losgehaald en weer vastgemaakt ? mijn klokje is ook gaar namelijk en nu brandt mijn airbaglampje ook. ik denk dat het met elkaar te maken heeft

Aangezien de Airbags toch wel een serieus punt is (in elk geval serieuzer dan het klokje) denk ik dat het toch wel verstandig is dat je d

Geplaatst

Hallo Beaker,

Ik heb het stekkertje even los gemaakt.

Hij heeft het een tijdje gedaan, maar hij valt weer weg, of naar 1.00 uur.

Ik laat bij de apk wel even ernaar kijken, of de dealer een oplossing heeft.

Gr,

Dusty

Geplaatst

de airbagmodule blijkt een interne storing te geven. of het iets met het klokje te maken heeft is niet te zeggen. dealer kan t maken voor 600 eurootjes incl. btw en montage. op de sloop had ik er 1 voor 125 euro, ff gereset (via iemand) en klaar.

ik keb het klokje wel eruit gekregen dankzij de link van bambix maar de dealer vraagt 120 euro voor zon klokje, stelletje afzetters. ik regel wel weer wat op de sloop.

• 4 weken later...
Geplaatst

Goedemorgen

Nog even over dat klokje de garantie voor dat klokje is dus 3 jaar dus als je auto ouder is dan 3 jaar heb je pech.

Persoonlijk vind ik dit tamelijk belachelijk voor een fabrieksfoutje.

Zou gewoon kosteloos vervangen moeten worden lijkt mij ipv dat mensen nu zelf gaan hobbyen.

mvg

Geplaatst
Goedemorgen

Nog even over dat klokje de garantie voor dat klokje is dus 3 jaar dus als je auto ouder is dan 3 jaar heb je pech.

Persoonlijk vind ik dit tamelijk belachelijk voor een fabrieksfoutje.

Zou gewoon kosteloos vervangen moeten worden lijkt mij ipv dat mensen nu zelf gaan hobbyen.

mvg

Misschien een coulance regeling met de dealer? Of heb jij dat (of de dealer) al geprobeerd?

Liever naar de dealer..........!!

Geplaatst

Volgens mij heb je voor 2-3 euro zo'n digitaal ding (net zoals in mijn Sportage zit) bij de Blokker.

DZ tape en klaar lijkt me.....

Geplaatst
Volgens mij heb je voor 2-3 euro zo'n digitaal ding (net zoals in mijn Sportage zit) bij de Blokker.

DZ tape en klaar lijkt me.....

Ga jij mij nou vertellen dat jij zo'n lullig ding in je auto hebt geprikt? Heb jij toevallig een Sportage de Luxe, met als extra ook een rechterbuitenspiegel, stootstrips, 5-versnellingen, vloermatten en (jawel!) een sigarettenaansteker............?

Geplaatst
Ga jij mij nou vertellen dat jij zo'n lullig ding in je auto hebt geprikt?

Nee hoor dat zit er in en is maar een knullig ding

Heb jij toevallig een Sportage de Luxe, met als extra ook een rechterbuitenspiegel, stootstrips, 5-versnellingen, vloermatten en (jawel!) een sigarettenaansteker............?

Yep, + reservewiel :-)

• 4 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Mijn sorento uit 2003 had vorig jaar ook dit probleem. Mijn garage beweerde zelfs dat de software niet goed meer was en de enige oplossing was vernieuwen. Kassa dus. Ik geloofde dat verhaal niet, heb het geval eruit gesloopt, soms werkte hij wel en dan weer niet, gammel kontakt ergens dacht ik. Ik heb vervolgens de printplaat, met een heel klein soldeerboutje, de kontakten doorgesoldeerd en steeds opnieuw alles aangezet en vervolgens de printplaat wat zitten wringen, totdat het uitvallen van de tijd of op 0.00 uur springen over was. Al met al een halfuurtje werk geweest. Succes !

Henk:razz:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...