Gast Slowfox Geplaatst 31 Maart, 2020 Geplaatst 31 Maart, 2020 Vandaag ben ik gestrand met mijn Kia Niro van februari 2018. (nieuw gekocht) Er verscheen een melding: Storing hybride systeem stop motor en auto. Ook ging het motormanagement lampje (oranje) branden en het groene lampje dat normaal aangeeft als je op de benzinemotor rijdt ging knipperen. Ik heb de auto aan de kant gezet en even gewacht. Opnieuw gestart alles ging goed voor een halve minuut toen begon de ellende opnieuw. Toen wilde de Niro helemaal niet meer starten. Na enige minuten wachten toch weer geprobeerd de benzinemotor sloeg weer aan en het ging even goed. Daarna kwamen alle waarschuwingen opnieuw toen met terugvallend vermogen en slecht lopende auto thuis gekomen afstand was ongeveer 2 km. Dealer gebeld en de auto wordt morgen thuis opgehaald. Ik heb in de topics van de Niro gezien dat hiervan meer rijders last gehad hebben. Ben benieuwd wat dit op gaat leveren gelukkig was ik niet ver van huis. Quote
Gast Slowfox Geplaatst 7 April, 2020 Geplaatst 7 April, 2020 Nadat ik vorige week gestrand ben met mijn Kia Niro i.v.m. een storing in het hybride systeem is mijn auto de volgende dag thuis opgehaald door de dealer. Vandaag na een kleine week verder heb ik mijn auto opgehaald en overleg gehad met de monteur die aan mijn Niro gewerkt heeft. Het bleek een storing te zijn in de koppelings actuator. Dit is de hydraulische actuator die de koppeling bedient tussen de benzinemotor en de elektromotor. Als deze niet goed koppelt of ontkoppelt slaat de zaak behoorlijk op hol, vandaar de kerstboom van lampjes op het dashboard die gingen branden. Er is een nieuwe actuator gemonteerd en alles werkt tot nog toe naar behoren. Overigens een pluim voor Auto Winters voor de perfecte service voor het thuis ophalen van mijn auto en het meteen beschikbaar stellen van een leenauto. Verder werd ik in de week dat de auto in de garage stond op de hoogte gehouden hoe een en ander er voor stond. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.