Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Naast de Kia Picanto van/voor mijn vrouw ben ik aan het kijken naar een Niro Hybride uit 2016. (dit gezien budget)

De Niro is uitgekomen in 2016 dus dit is een auto uit de begin jaren van het model. Ik richt mij op een Executive uitvoering met max 100.000km op de klok.

Zijn er zaken waar ik op moet letten in technische zin zoals accu, de automaat, remsysteem, enz. En of zijn zaken zoals de uitrusting van de auto zoals het navigatiesysteem, Entry systeem, adaptief CC, airco, enz. waar ik moet letten?

Of moet ik mij vooralsnog niet aan de 2016 modeljaren wagen en nog even doorsparen en zoeken?

Ik ben mij er van bewust dat de fabrieks garantie van max 7 jaar alleen geldig is bij een correct onderhoudshistorie.

Wie kan mij verder van relevante info voorzien... uiteraard al een heel eind ingelezen in de 46 pagina's op het Forum..,🙃

Gr, Robbert Jan

Posted

Volgens mij had vooral de eerste serie last van wat kinderziektes mbt de motor/kop. De meeste zijn netjes onder garantie opgelost. Eind 2017/begin 2018 kwam er een soort update versie, te herkennen aan het ontbreken van de accu in de kofferbak. Ook die heeft wat voor en nadelen, zoals een lastig te vervangen 12v accu.

En mocht je een trekhaak willen is het zeker opletten, er zijn ook Niro's met 0kg trekgewicht. Vooral uit 2016

Posted
3 uur geleden, zei gjcvro:

Volgens mij had vooral de eerste serie last van wat kinderziektes mbt de motor/kop. De meeste zijn netjes onder garantie opgelost. Eind 2017/begin 2018 kwam er een soort update versie, te herkennen aan het ontbreken van de accu in de kofferbak. Ook die heeft wat voor en nadelen, zoals een lastig te vervangen 12v accu.

En mocht je een trekhaak willen is het zeker opletten, er zijn ook Niro's met 0kg trekgewicht. Vooral uit 2016

Dank voor je reactie.

Inmiddels een Kia gekocht, een Niro van eind 2016.

Dus nog circa 15 mnd fabrieksgarantie, met onderhoudshistorie en bij Kia dealer gekocht. Het betreft een NL auto met 1300 kilogram trekgewicht hoewel de auto nu geen trekhaak heeft. Al met al vertrouwen in de auto en de Kia organisatie.

Wel zal ik op de genoemde zaken letten komende tijd/jaar. Dus dank voor die info.

Over twee weken levering. Worstel nu door digitaal instructie boekwerk.. Helaas kan ik geen digitaal Navigatie instructieboek vinden. Wil of kan niet wachten op de originele papieren versie. Iemand nog een tip of linkje..?

Posted

Ha, ha.. sluit ik mij bij aan.

Deze had ik inderdaad al gevonden. 600 pagina's info..

Zocht alleen nog de navigatie info. Die staat in de versie zoals je die in de link geeft niet beschreven. 

Over kleine 2 weken krijg ik de papieren "boekwerken" -en digitaal via mijnkia als het klopt. Maar kan nog geen account aanmaken omdat ik de datum tenaamstelling van mijn kenteken nog niet heb.

Komt uiteindelijk dus wel goed..!

Z

Posted

Ik heb de handleiding van de navigatie op mijn harde schijf staan, heb een Niro van begin 2017. Zie het geüploade bestand in deze post.

De software van de navigatie is wel aardig wat keren geüpdatet (kan je zelf doen, heb je vast al gevonden), dus of alles nog werkt zoals het in het boekje staat betwijfel ik,

Instructieboekje mediasysteem Niro.pdf

Posted

Thanks Sometimes!

Naast de updates is de basis waarschijnlijk redelijk te volgen zo.

Dank voor het toevoegen van het bestand. Leuk leesvoer voor deze regenachtige dagen..

Posted

Navigatie handboekje is inderdaad redelijk waardeloos, na 1 update is er weer veel anders. Aan de andere kant moet dat nooit zo ingewikkeld zijn dat je er een boekje bij moet hebben, want vaak moet je het snel ff doen.

Posted
13 minuten geleden, zei gjcvro:

Navigatie handboekje is inderdaad redelijk waardeloos, na 1 update is er weer veel anders. Aan de andere kant moet dat nooit zo ingewikkeld zijn dat je er een boekje bij moet hebben, want vaak moet je het snel ff doen.

Ook hier sluit ik aan. Ik laat mij verrassen.. Enig idee van laatste software nr van het navigatie systeem? Heb nog niet gezocht. Ga uiteraard anders opzoek, zak niet de eerste of laatste zijn die daarom vraagt.