Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 7-5-2022 om 18:44, zei Jannic:

In de instructies staat dat de motor gedurende het updaten moet draaien. Echter de verbrandingmotor gaat vanzelf uit. Er wordt gewaarschuwd dat bij het starten er een storing bij de update kan ontstaan.

Hoe moet ik het aanpakken?

Ik kreeg dit keer de optie, om de update uit te voeren zodra het contact werd uitgezet. En dat werkte erg fijn. Zodra de auto uitging ging de update van start.
Na een uur had ik nog altijd geen melding van mijn Kia Connect app, dus toch maar eens de auto gestart. De update was nog bezig, dus auto weer uit. Een x minuten later kreeg ik de melding, "update succesvol uitgevoerd". 

Uit die ervaring kan ik zeggen, dat motor uit en aan weinig effect heeft. De vorige update heb ik rondjes gereden, dat ging ook prima, maar door erg erg lang.

Geplaatst

Ik start de update en laat de motor aan (wel airco en/of blower uit) en sluit de deuren met de 2e sleutel.

Na pakweg 30 a 45 min is de update gereed.

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)
30 minuten geleden, zei HansH:

"Navigation map en software-update van mei 2022"

De Navigation Updater (PC) geeft ook mei aan (PHEV 2020)......

Na downloaden blijken de files identiek aan die van februari (220211) :taz:

aangepast door HenkM
Geplaatst (aangepast)

Hetzelfde hier, ik ben nu toch mijn vervangend vervoer Kia Xceed MY20 alsnog aan het updaten. Kijken of er alsnog iets veranderd is ondanks dat het dezelfde update lijkt. Toch is dit niet voor alle modellen zo volgens de updatelist In het softwareversie nummer voor de Xceed staat 220211, ofwel 2022-02-11.

De volgende data komen steeds terug in alle softwareupdates, over alle modellen: 2022-05-19, 2022-04-29, 2022-04-14 en zelfs 2021-10-26.

Wat ik niet snap, is dat sommige oude modellen van MY17 wel een 2022-05-19 update hebben met een Gen5 standaard systeem, maar de MY22 modellen met gen5w systeem nog niet. Behalve dan de Picanto MY22 Gen5W die heeft in april nog een update gehad. Ik zie geen logica in de datum stempels.

EDIT: Gen5W systemen ontvangen pas later een update, zie het volgende bericht Kia Update Notification: [Standard Gen5W Navigation] Map en Software Update Information.

aangepast door Bart Burger

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...