Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Al meerdere weken last van een irritante piep bij het achteruit rijden. Zal wel een defecte parkeersensor zijn dacht ik. Het vreemde was dat het ene moment wel een piep gaf en vervolgens weer 'n aantal dagen niet bij het achteruit rijden.

Vandaag auto voor een kleine beurt + APK 69000 km. Nou ja kleine beurt, €309,61. Pfff das toch veel. APK opmerking al de 4 richting aanwijzer lampen vervagen. Gaven te veel wit licht. € 10,44 4 lampen en € 36,20 voor het gedeeltelijk de/monteren achterbumper voor knipperlicht te plaatsen. 

Maar goed terug naar de parkeersensoren. Daar hadden ze ook naar gekeken, door gemeten of iets dergelijks. Blijkt dat 3 van de 4 sensoren stuk zijn. kosten voor vervanging €821,30. Dat gaat toch nergens over zeg. Niet uit laten voeren dus. maar nu rest mij toch de vraag hoe het kan dat ineens 3 sensoren stuk zijn en moet dat echt zo duur zijn ????????

De achteruitrijcamera doet het nog prima

Ik hoop dat meelezende forumleden hier ervaring mee hebben/hadden of hier iets meer over weten.

aangepast door Xling
Geplaatst

tja daar heb ik toch wel een opmerking richting aanwijzers aan de voor zijde mogen wit zijn had weer uitgespaard

als je nu aan de dealer het onderdeel nummer van de desbetreffende sensoren vraagt dan kun je wat makkelijker zelf de juiste sensor opzoeken en je zo een dik pak geld uitsparen 800 euro lijkt mij ook een beetje overdreven veel

Geplaatst

Is het niet zo dat witte RAW dan bij de typegoedkeuring vermeld zijn? Net als rode achter?
Enne, misschien de RAW aan de zijkanten? Die MOETEN amber/oranje licht uitstralen...

Mbt die sensoren; is er misschien iets met de auto gebeurd dat een piekspanning heeft gegeven? Zoals starthulp krijgen of geven?

Geplaatst
4 uur geleden, Murcielaygo zei:

Is het niet zo dat witte RAW dan bij de typegoedkeuring vermeld zijn? Net als rode achter?
Enne, misschien de RAW aan de zijkanten? Die MOETEN amber/oranje licht uitstralen...

Mbt die sensoren; is er misschien iets met de auto gebeurd dat een piekspanning heeft gegeven? Zoals starthulp krijgen of geven?

zie apk hand boek 

Kleur verplichte lichten

Artikel 5.2.53

Actuele regelgeving

1.  

De grote lichten,  , stadslichten en   mogen niet anders dan wit of geel stralen.
  2.  

De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
  3.  

De zijrichtingaanwijzers mogen niet anders dan ambergeel stralen.
  4.  

De  en mistachterlichten mogen niet anders dan rood stralen.
  5.  

De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.
  6.  

Het derde remlicht mag niet anders dan rood stralen.
  7.  

De achterkentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.
  8.  

De markeringslichten mogen naar voren niet anders dan wit, en naar achteren niet anders dan rood stralen.
    image.gif
De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen, met uitzondering van het achterste zijmarkeringslicht, dat ambergeel dan wel rood mag stralen.

er is enorm veel veranderd  :cry: de afgelopen jaren 

en de sensoren gaan meestal stuk door vocht intreding en dan inderdaad krijg je zo als jij ook al opperde piekspanningen in het systeem met alle gevolgen van dien 

en werkt het systeem op vochtige dagen bijvoorbeeld niet en op mooie zonnige dagen weer opeens weer wel 

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 8-6-2020 om 16:03, xtra40 zei:

tja daar heb ik toch wel een opmerking richting aanwijzers aan de voor zijde mogen wit zijn had weer uitgespaard

als je nu aan de dealer het onderdeel nummer van de desbetreffende sensoren vraagt dan kun je wat makkelijker zelf de juiste sensor opzoeken en je zo een dik pak geld uitsparen 800 euro lijkt mij ook een beetje overdreven veel

Contact gehad met dealer. Gaven toe dat ze met de richtingaanwijzers voor, het wit mogen zijn, fout zaten. Ze waren dus blijkbaar niet op de hoogte van de laatste APK wetgeving.

Maar nu, heb onderdeelnummers gekregen van de parkeersensoren achter. Ik kan 1 typenummer vinden op Aliexpress. Dat vind ik niet zo vertrouwd om dit via Ali te bestellen. En via koraps.com kan ik ze niet vinden. Tips???

Dit zijn de nummers die ik van dealer heb gekregen. 
PDC achter 2 x de binnenste 957203U100  en  1X de buitenste ra 957203U000

Geplaatst

Hallo

Je kunt ze via winparts bestellen, gewoon nummer invoeren . Ali heeft ze ook heeft ze ook en daar kosten ze maar de helft van wat je hier in Nederland betaald, je moet er alleen even op wachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...